برگزیده های پرشین تولز

فناوری های نهفته در intercom و درب بازکن

faterrasa

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
12
سن
43
محل سکونت
تهران
این بخش برخی از ابهامات شما در زمان جستجو برای سیستم intercom یا درب بازکن مناسب را روشن می کند. در اینجا ما به اختصار تکنولوژی های زیر بنایی هر سیستم را تحت پوشش قرار می دهیم و به شما مزایا و معایب هر کدام را ارائه می دهیم.

سیستم حامل خط قدرت

سیستم PLC intercom با استفاده از یک فرکانس پایین FM بر روی سیم کشی AC با 110 ولت موجود در خانه که منبع تغذیه پریز ها و وسایل روشنایی می باشد ارتباط برقرار می کند. شما فقط آنها را به هرجا که پریز وجود داشته باشد متصل می کنید و آنها آماده کار هستند.
درحالی که این سیستم ها مانند یک راه حل ایده آل برای کاربرد های ابتدایی به صدا درمی آیند، اکثر کاربران معمولا رضایت کافی از استفاده از این سیستم های intercom ندارند.
این سیستم بسیار مستعد به تداخل امواج داخل و بیرون خانه یا شرکت است. شاید شما شنیدن وزوز یا صدای پایین را تجربه کرده باشید یا ممکن است دستگاه شما خیلی خوب برای شما کار کرده باشد. این سیستم ها ویژگی های کمی دارند اما خیلی ارزان هستند و برای اکثر مردم توصیه نمی شوند.

سیستم های 2 سیمه یا 4 سیمه

در زمان جستجو برای سیستم intercom خواهید دید که خیلی از سیستم ها با عنوان 2 سیمه و 4 سیمه لیست شده اند. سالها پیش تفاوت بین اینها قابل توجه بود.

در ارتباطات صوتی ما دو روش یک طرفه و دو طرفه از ارسال و دریافت را داریم. ارتباط یک طرفه مثل رادیو یا CB رادیوی walkie-talkie می باشد. وقتی می خواهید با شخص دیگری با رادیوی سازگار صحبت کنید، مجبورید کلید را فشار دهید تا صحبت کنید و سپس منتظر جواب باشید. فرد موجود در رادیوی دیگر باید همین اقدامات را انجام دهد. هیچکدام نمی توانید همزمان صحبت کنید.
ارتباطات دوطرفه چیزی است که در تلفن استفاده می شود. تمام افراد در مکالمه می توانند همزمان با هم صحبت کنند.

سالها پیش intercom های یک طرفه فقط به صورت 2 سیمه موجود بود. فقط یک جفت سیم را، آنها مجبور بودند برای هم ارسال و هم دریافت استفاده کنند. وقتی یک طرف صحبت می کرد، سیم ها برای ارسال صدا به سمت مقابل دیگر استفاده می شدند. سپس سیم ها برای دریافت پاسخ از سمت مقابل به طور برعکس استفاده می شد. تعدادی از intercom های خیلی ابتدایی هنوز از این روش ارتباط یک طرفه استفاده می کنند.

2WIRE14AWG.JPG


سیستم های intercom 4 سیمه دو طرفه بودند و از آنجایی که 4 سیم داشتند یک جفت برای ارسال و یک جفت برای دریافت استفاده می شد.
تحولات جدید در تکنولوژی، داشتن عملیات دو طرفه را برای حتی سیستم های دو سیمه ممکن می کند. بنابراین انتخاب بین دو سیم و چهار سیم بیشتر بستگی به این دارد که آیا سیمی در مکان وجود دارد یا نه و اگر هست چند هادی دارد؟

اگر شما درحال حاضر دو سیم در محل دارید این به وضوح بهتر است که سیستم دو سیمه را انتخاب کنید. اگر شما مجبورید که سیم نصب کنید، شما همیشه باید کابل هایی با تعداد سیم بیشتر از نیاز نصب کنید. بنابراین امکان استفاده از کاربردهای آینده برای شما فراهم خواهد بود و می توانید هر سیستم intercom که می خواهید انتخاب کنید.

LITE-TOUCH-SW.jpg


سیستم های Cat5

سیستم های Cat5 سومین سیستم سیمی می باشند. Cat-5 به طور معمول برای شبکه داده استفاده می شود و از 4 زوج سیم بهم تابیده مسی تشکیل شده است و فرکانس های تا 100 MHz و سرعت 1000 Mbps را شامل می شود.
سیستم های intercom از ارتباطات سیمی Cat5 به صورت دیجیتالی بین ایستگاه ها استفاده می کنند و بنابراین ممکن است ویژگی های بیشتری را ارائه دهند. Cat5 معمولا توسط سیستم های خیلی گران که به صورت حرفه ای نصب شده اند استفاده می شود. استفاده از Cat5 نسبتا جدید است، بنابراین کمتر وجود دارد. اما انتخاب این سیستم درحال رشد است.
اما اگر هنوز یک سیستم Cat5 نصب نکرده اید. ما پیشنهاد می کنیم به شما که سیم کشی Cat5 را نصب کنید و از آن برای سیستم 2 یا 4 سیمه استفاده کنید. بنابراین امکان ارتقا در آینده فراهم خواهد بود.

cat5-wire.jpg
 
بالا