برگزیده های پرشین تولز

فوتبال در انتظار معرفي سرمربي اروپايي

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
:در حالي که دومين زمان ثبت نام از نامزدهاي انتخابات فدراسيون فوتبال امروز به پايان مي رسد، گمانه زني کارشناسان و مسوولان فوتبال درباره سرمربي تيم ملي به اوج خود رسيده است.
اين که کميته انتقالي روي گزينه هاي اروپايي نظر دارد، يک فرضيه ثابت شده است و بي شک مربي آينده تيم ملي از يکي از کشورهاي اروپاي غربي خواهد آمد؛ اما در اين ميان نظر کميته انتقالي بخصوص 3 نماينده فيفا در اين کميته فوق العاده تاثيرگذار است.
محسن صفايي فراهاني ، رئيس اين کميته مي گويد: «روي 4 مربي به توافق رسيده ايم و حتي با 3 مربي صحبت کرده ايم ، ولي نظر نهايي را تا پايان هفته اعلام خواهيم کرد. اگر اين مربي به ايران بيايد، 2 نفر از دستياران او ايراني خواهند بود.»
در شرايطي که عده اي از کارشناسان فوتبال از جمله مجيد جلالي دوست دارند يک مربي نامدار (مانند پکرمن آرژانتيني ، مورينيوي پرتغالي و ليپي ايتاليايي) روي نيمکت ايران بنشيند تا به فوتبال ايران هويت دهد و فوتبال ايران را جهاني کند، شايعه هايي مطرح مي شود که اين آرزو را به يک روياي دست نيافتني تبديل مي کند. اين که فدراسيون قرار است بنا به بضاعت فعلي خود دست به خريد بزند... اين که نامهايي همچون وينفريد شفر، بورا ميلوتينوويچ و حتي يک مربي درجه 2 هلندي در کميته انتقالي مطرح شده و اين کميته فقط به توانايي مالي فعلي (نه پولي که رئيس آينده مي تواند جذب فوتبال کند) فکر مي کند.
کميته انتقالي در تفسير علت انتخاب خود از مربيان اروپاي غربي ، نزديکي فيزيک بازيکنان ايران به اروپايي ها و شباهت تکنيکي فوتبال ما به امريکاي لاتين را اعلام کرده و طبيعي است که در اين ميان مربيان پرتغالي بيش از همه گزينه هاي ديگر به اين سبک فوتبال آشنا هستند، چون خود آنها هم دقيقا همين شرايط را دارند و فوتبال تلفيقي اروپا و امريکاي لاتين را ارائه مي کنند.
با تمام اين اوصاف باز هم هيچ چيز مشخص نيست و گفته مي شود حتي يک مربي پرتغالي هم در فهرست مربيان خارجي کميته انتقالي قرار ندارد. اگر کميته انتقالي کار اصلي خود را به سرانجام برساند آن وقت نوبت به انتخاب مربيان ايراني کادر فني تيم ملي مي رسد که گفته مي شود بايد از فهرستي که نام حميد عليدوستي ، افشين پيرواني ، حميد درخشان و حتي حميد استيلي و صمد مرفاوي در آن قرار دارد، 3 نفر را انتخاب کند.
با توجه به موقعيتي که در آن قرار داريم و مهلتي که فيفا براي اعلام فهرست 50 نفره تيم ملي به فدراسيون بين المللي تعيين کرده (8 دي) و اولين بازي تيم ملي در رقابتهاي مقدماتي جام جهاني 2010 ، هيچ فرصتي براي از دست دادن وجود ندارد و اگر کميته انتقالي همين امروز هم نام سرمربي اروپايي تيم ملي را اعلام کند، دير است.
 
بالا