برگزیده های پرشین تولز

فیلتر شدن تلگرام در سال 97! درست یا غلط؟

sarandata

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2014
نوشته‌ها
44
لایک‌ها
4
telegram-filter.jpg


بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرده که تلگرام حداکثر تا پایان فروردین 97 فیلتر می شود و جای خود را به پیام رسان های بومی مانند سروش میدهد!

خبری که کاربران تلگرام را در شک فرو برد!

اما دلیل فیلتر شدن تلگرام چیست؟ طبق گفته بروجردی از جمله دلایل فیلتر شدن تلگرام نقش مخرب آن در بحران های سال گذشته بوده و اینکه ما امروز در فضای مجازی به این توانمندی رسیده ایم که یک سامانه ملی را تعریف کنیم؛ مانند سروش و ظرفیت های دیگر!


سرویس های پیام رسان ملی مانند سروش تمامی کپی های ناقص و ضعیفی از سرویس های پیام رسان خارجی مانند تلگرام هستند! سروش در حال حاضر 3 میلیون کاربر ایرانی دارد! اما آیا بعد از فیلتر شدن تلگرام - 40 میلیون کاربر ایرانی تلگرام به پیام رسان های ایرانی کوچ می کنند؟!

آیا کاربران ایرانی به پیام رسان های ملی اعتماد می کنند؟! پاسخ این سوال کمی مشکل است و باید دید چه اتفاقی خواهد افتاد اما بشخصه هیچ علاقه ای به استفاده از سرویس های پیام رسان ایرانی ندارم! و ترجیح می دهم از سرویس های مشابه خارجی استفاده کنم

اما آیا فیلتر شدن تلگرام کار درستی است یا خیر؟

با بررسی تعداد کاربران , کانال ها و گروه های تلگرامی می توان گفت که فیلتر شدن تلگرام ضرر و زیان های مالی و غیرمالی بسیاری می تواند به اشخاص و شرکت ها وارد کند! در حال حاضر تلگرام بیش از 40 میلیون کاربر ایرانی , 170000 کانال! از این تعداد کانال 11000 کانال بیش از 5000 عضو دارند!

بدون شک شما هم در تعدادی از کانال های تلگرامی عضو هستید و حتما می دانید که مدیران این کانال های پربازدید از طریق تبلیغات کانال خود کسب درآمد می کنند و ما مدیران تلگرامی داریم که ماهانه بیش از 20000 میلیون تومان درآمد دارند! و حالا تصور کنید این منبع درآمد قطع شود!

جدا از موضوع اشتغالزایی که این سرویس برای کاربران ایرانی انجام داده اکثر شرکت ها و بازاریان از تلگرام برای معرفی محصولات خود و ارتباط با مشتریان خود استفاده می کنند! حالا شما تصور کنید این امکان از شما گرفته شود! آیا آن حجم بالای کاربران را می تواند به سرویسی مثل سروش منتقل کرد؟ تقریبا برای ارتباط با مشتری ها ما خیالمان راحت است که همه از تلگرام استفاده می کنند! که این بسیاری از هزینه ها را کاهش داده! اما آیا پیدا کردن مشتریان و کاربران هدف در پیام رسان سروش هم به همین راحتی است؟ پاسخ کاملا مشخص است! خیر!

یکی دیگر از دلایل فیلتر شدن تلگرام می تواند این موضوع باشد که پیام رسان های ملی توانایی رقابت با این سرویس هارا ندارند! و دولت به منظور حمایت از آن ها تصمیم بر فیلتر کردن تلگرام گرفته!

متاسفانه این کار موجب نابودی یا حداقل پایین آمدن درآمد بسیاری از کسب و کار های آنلاینی می شود که بر پایه تلگرام راه اندازی شده اند! و بدون شک روش حمایت صحیح از سرویس های بومی حذف سرویس های خارجی نیست!


نظر شما چیست؟ آیا فیلتر شدن تلگرام کار درستی است یا خیر؟

منبع : وب سایت شخصی سامان قدری
 

ayma

کاربر فعال بخش پاتوق
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2011
نوشته‌ها
1,074
لایک‌ها
3,581
سن
35
ادعای بروجردی رد شد

سبحانی‌فر، ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه:
زمان فیلتر تلگرام زمان دقیقی نیست و نباید اخباری به جامعه پمپاژ شود که امنیت روانی مردم را مخدوش کند. #سیاسی
✅ @Khabar_Fouri
 

ayma

کاربر فعال بخش پاتوق
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2011
نوشته‌ها
1,074
لایک‌ها
3,581
سن
35
پزشکیان نایب رییس مجلس:
پیام رسان‌های داخلی جایگزین مناسبی در صورت فیلتر تلگرام نیستند
ایجاد محدودیت‌های نامتعارف اشتباه است. /عصرایران #اجتماعی
 

Business plan

کاربر فعال کسب درآمد از اینترنت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
10,714
لایک‌ها
13,909
محل سکونت
❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️

THIS TOO SHALL PASS

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 می 2018
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
1
سن
36
و یک بار دیگه دیدیم که چه راحت پنین کارهایی رو انجام میدن
 
بالا