برگزیده های پرشین تولز

فیلم سریع و خشن 9؛ در انتظار اوج هیجان

rezahaghi321

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 می 2019
نوشته‌ها
92
لایک‌ها
41
فیلم سریع و خشن 9 با بازی وین دیزل، میشل رودریگز، شارلیز ترون و جان سینا در سال 2020 میلادی اکران می‌شود. برای آشنایی بیشتر با داستان، بازیگران و تریلر فیلم Fast and Furious 9 با من همراه باشید.
fast-9.jpg

سریع و خشن (یا با ترجمه درست‌تر: سریع و خشمگین) که در انگلیسی The Fast and the Furious یا به‌طور ساده‌تر Fast & Furious نامیده می‌شود، نام مجموعه‌ای از فیلم‌های اکشن است که داستان آن‌ها حول مسابقات رانندگی غیرقانونی، دزدی و جاسوسی جریان دارد. اولین فیلم این مجموعه در سال 2001 اکران شد و توجهات زیادی را به خودش جلب کرد. در ابتدا قرار بود این اولین فیلم یک سه‌گانه اکشن و مسابقه‌ای باشد، سه‌گانه‌ای که در واقع با فیلم The Fast and the Furious: Tokyo Drift در سال 2006 به پایان رسید. اما موفقیت چشمگیر این سه‌گانه باعث شد تا سازندگانش نتوانند بی‌خیال ماجرا شوند و به همین خاطر تصمیم گرفتند تا به ساخت فیلم‌های سریع و خشن ادامه بدهند. ابتدا نسخه‌ای بازسازی شده از این مجموعه با نام Fast & Furious در سال 2009 اکران شد و ماجراهای دزدی و جاسوسی را وارد مجموعه کرد. سپس این روند با چهار فیلم دیگر تا سال 2017 ادامه داشت. حالا هم قرار است دو فیلم دیگر یعنی فیلم سریع و خشمگین 9 و 10 در سال‌های 2020 و 2021 اکران شوند.

البته این‌ها فقط فیلم‌های اصلی مجموعه سریع و خشن هستند؛ این مجموعه چند فیلم کوتاه و انیمیشن اسپین-آف هم دارد که مهمترین‌شان همین نسخه فرعی سال 2019 با نام Hobbs & Shaw است.

مجموعه سریع و خشمگین که در واقع بزرگترین فرنچایز کمپانی یونیورسال پیکچرز محسوب می‌شود، از نظر تجاری بسیار موفق بوده و شماره‌های مختلفش معمولا در صدر جدول فروش هفتگی جا خوش کرده‌اند. البته این مجموعه از نظر منتقدین با واکنش‌های متفاوتی مواجه شده و گاهی بعضی افراد از آن تعریف کرده‌اند و گاهی هم مورد انتقاد قرار گرفته است. به هر حال بد نیست بدانید که مجموعه فیلم‌های سریع و خشن با فروش کل بیش از 5 میلیارد دلاری که تا کنون داشته‌اند، در حال حاضر به عنوان نهمین مجموعه سینمایی پرفروش در تمام دوران شناخته می‌شوند.

در ادامه اطلاعات کاملی از جمله داستان، بازیگران و تریلر فیلم سریع و خشن 9 ارائه می‌کنم.
تریلر رسمی فیلم سریع و خشن 9


اولین تریلر فیلم سریع و خشن 9 در بهمن منتشر شد که در آن دام و پسرش را در حال تعمیر یک تراکتور می‌بینیم. آن‌ها به همراه همسر دام، یعنی لتی زندگی آرامی را سپری می‌کنند؛ ولی مشاهده می‌کنیم که با بازگشت برادر دام یعنی جیکوب، دام مجبور می‌شود دوباره گروه خود را جمع کند و به مقابله با او که با سایفر هم همکاری می‌کند، بپردازد. یکی از اعضای این گروه که از موارد جالب تریلر بود، بازگشت هان با بازی سانگ کانگ (Sung Kang) است که تصور می‌شد کشته شده است.

F9-Fast-and-Furious-9-The-Fast-Saga-Movie-Trailer-Stills-95.jpg

در تریلر مثل رسم فیلم‌های سریع و خشن، شاهد صحنه‌های اغراق آمیز زیادی هستیم که قوانین فیزیک را زیر پا می‌گذارند. این صحنه‌ها شامل قرار دادن یک موتور موشک روی خودروی پونتیاک فیرو، گرفتن یک ماشین موستانگ در هوا با استفاده از هواپیمایی مغناطیسی توسط سایفر و عبور ماشین داج چارجر دام از یک دره با استفاده از یک طناب است.


تاریخ اکران فیلم سریع و خشن 9
در ابتدا اعلام شد که این فیلم در ماه آوریل 2019 به روی پرده می‌رود، اما مدت زیادی طول نکشید که تاریخ اکران فیلم سریع و خشن 9 یک سال به تعویق افتاد و به 10 آوریل 2020 موکول شد. اما این هم تاریخ نهایی نبود. کمپانی یونیورسال اعلام کرد که فیلم سریع و خشن 9 را یک ماه دیرتر یعنی در تاریخ 22 ماه می 2020 (یعنی 2 خردادماه 1399) اکران می‌کند. پیش‌تولید این فیلم اوایل سال 2019 در شهر لندن آغاز شد و مرحله فیلمبرداری آن نیز اواسط همین سال کلید خورد و در 11 نوامبر به اتمام رسید.
1580638904559.png


گفتنی است فیلم دهم مجموعه سریع و خشن هم که در حال حاضر با اسم Fast X شناخته می‌شود، قرار بود در سال 2021 اکران شود. اما با توجه به تاخیر شماره نهم مجموعه، احتمالا تاریخ اکران سریع و خشن 10 هم به تعویق خواهد افتاد. این فیلم آخرین شماره از سری اصلی این مجموعه خواهد بود.

داستان فیلم سریع و خشمگین 9
1580638844561.png

خلاصه رسمی داستان فیلم Fast and Furious 9 به صورت زیر است:

دام تورتو زندگی آرامی را با لتی و پسرش، برایان کوچک دور از چشم همه سپری می‌کند؛ ولی آن‌ها می‌دانند که خطر همیشه در ورای افق آرام آن‌ها وجود دارد.
این بار، آن تهدید دام را مجبور می‌کند که اگر می‌خواهد افرادی که دوست دارد را نجات دهد، باید با گناهان گذشته خود روبه‌رو شود. گروه او دوباره با هم متحد می‌شوند تا یک تهدید خطرناک جهانی را که توسط ماهرترین آدمکش و بهترین راننده‌ای ***** می‌شود که تاکنون دیده‌اند، متوقف کنند؛ مردی که اتفاقا برادر ترک شده دام یعنی جیکوب است.


عوامل و بازیگران سریع و خشن 9
1580638871078.png

بازیگرانی مثل وین دیزل (در نقش دام)، میشل رودریگز (در نقش لتی) و لوداکریس (در نقش تج) و ناتالی امانوئل دوباره برای ایفای نقش‌هایشان بازگشته‌اند. همچنین جوردانا بروستر هم در این قسمت بازخواهد گشت. شخصیت او یعنی میا در قسمت قبلی حضور نداشت و حالا نحوه بازگشتش به داستان جالب خواهد بود.

دواین جانسون با توجه به مشکلاتی که در فیلم قبلی با دیزل داشت، در این فیلم حضور ندارد؛ البته به نظر می‌رسد این خصومت‌ها به پایان رسیده و جانسون در یکی از پست‌های اینستاگرام از حمایت وین دیزل از فیلم هابز و شاو تشکر کرده و به صورت غیرمستقیم از احتمال حضور در فیلم‌های آینده سریع و خشمگین خبر داده است. از سوی دیگر تایریس گیبسون (بازیگر نقش رومن) در فیلم سریع و خشن 9 حضور دارد. او قبلا گفته بود که دیگر به همراه جانسون در یک فیلم بازی نمی‌کند.

1580638960271.png

یکی از بازیگران سریع و خشن 9 که خبر حضورش در این قسمت سرو صدای زیادی هم به پا کرد کسی نیست جز جان سینا، قهرمان سابق مسابقات کشتی کج. او در نقش برادر دام یعنی جیکوب بازی می‌کند که شخصیت منفی این فیلم است. اما حالا که صحبت از شخصیت‌های منفی شد باید به بازگشت شارلیز ترون هم اشاره کنیم که دوباره همان کراکتر شرورش را به نمایش می‌گذارد. او اولین تصویر از شخصیتش را در اینستاگرام منتشر کرده که در زیر می‌توانید ببینید. همچنین تایید شده که هلن میرن هم که نقش مادر شاو را بازی می‌کند در قسمت نهم حضور دارد.

1580638984855.png

با حضور هلن میرن در فیلم سریع و خشن 9 گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال حضور جیسون استاتهام (در نقش دکارد شاو) و ونسا کربی (در نقش خواهد دکارد) هم وجود دارد، اما در حال حاضر این موارد تایید نشده‌اند. فین کول، بازیگر سریال Peaky Blinders هم به همراه آنا ساوای، وینی بنت و مایکل روکر در Fast & Furious 9 حضور دارند. یکی دیگر از بازیگران سریع و خشن 9، خواننده معروف، کاردی بی (Cardi B) است. همانطور که در تریلر فیلم سریع و خشن 9 هم مشخص شد، سانگ کانگ (Sung Kang) هم دوباره بعد از اینکه به نظر می‌رسید کشته شده، در نقش هان بازگشته است.

1580638998992.png


یکی از شایعات جدیدی که درباره بازیگران سریع و خشن 9 وجود دارد، مربوط به احتمال حضور بریان اوکانر (Brian O’Connor) است که پائول واکر فقید نقش آن را بازی می‌کرد. بعد از درگذشت او در سال 2013، بقیه صحنه‌های او در فیلم Fast & Furious 7 با کمک CGI و برادرانش ساخته شدند.

اما از بازیگران سریع و خشن 9 که بگذریم، به کارگردان خوش‌سابقه این فیلم می‌رسیم. در اواخر سال 2017 بود که وین دیزل اعلام کرد کارگردانی فیلم سریع و خشمگین 9 بر عهده جاستین لین است. لین همان کسی است که قسمت‌های سوم تا ششم مجموعه سریع و خشن را کارگردانی کرده و طرفداران این فرنچایز هم او را دوست دارند.

1580639016725.png
_________________________________________________________________________________________________________

در پایان مجددا یادآوری می‌کنم که فیلم سریع و خشن 9 در تاریخ 2 خرداد سال 1399 اکران می‌شود. شما درباره فیلم سریع و خشمگین 9 چه نظری دارید؟ درباره حواشی این فیلم چطور؟ آیا عدم حضور دواین جانسون برای شما ناراحت کننده است؟
 
Last edited:
بالا