برگزیده های پرشین تولز

Seymari1369

Registered User
تاریخ عضویت
13 می 2016
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
17
سن
33
فیلم مصطفی تقی‌زاده، فیلم افتتاحیه جشنواره کلکته شد

فیلم «زرد» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده که یکی از آثار حاضر در بیست‌وسومین دوره جشنواره بین‌المللی کلکته هند است، به عنوان فیلم افتتاحیه این رویداد سینمایی قدیمی هند انتخاب شد؛ این جشنواره از تاریخ ۱۰ تا ۱۷ نوامبر (۱۹ تا ۲۶ آبان‌ماه) در شهر کلکته‌ هندوستان برگزار می‌شود.

فیلم «زرد» در جشنواره فیلم شانگهای، جوایز بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن را به خود اختصاص داده بود. بهرام رادان، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، شهرام حقیقت دوست، بهاره کیان افشار، آناهیتا درگاهی در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم مصطفی تقی‌زاده بر اساس آمار سایت سینماتیکت تا به حال حدود چهار میلیارد و 200 میلیون تومان فروش کرده و در تازه ترین حضور خارجی خود در بخش سینمای بین‌الملل جشنواره کلکته به نمایش درمی‌آید.

امسال در بخش سینمای بین الملل جشنواره، به جز «زرد»، فیلم «آیه های فراموشی» ساخته علیرضا خاتمی و محصول فرانسه، آلمان، هلند و شیلی به نمایش در می‌آید؛ و همچنبن در بخش مسلبقه اصلی جشنواره کلکته ١٤ فیلم از جمله «کوپال» ساخته کاظم مولایی به نمایش درمی‌آید و ملک جهان خزایی، طراح صحنه و لباس کهنه کار سینمای ایران از اعضای هیات داوری این بخش است.
 
بالا