برگزیده های پرشین تولز

قابلیت ارتجاعی پوست یا الاستیسیته پوست چیست و چطور آن را بهبود ببخشیم؟

hosseinpour_69

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 می 2018
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
0
Skin-Elasticity.jpg


قابلیت ارتجاعی پوست یا همان قابلیت کشسانی پوست با افزایش سن از دست می رود. اینکه چطور روند از دست رفتن قابلیت ارتجاعی پوست رو کند کنیم موضوع این مقاله است. ما می تونیم این روند رو با انجام کاهاریی که در این مقاله بهشون اشاره کردیم کندتر کنیم و به نوعی قابلیت ارتجاعی پوستمون رو حفظ کنیم. با کمی جست و جو متوجه شدم سوال های مهمی که معمولا درباره قابلیت ارتجاعی پوست داریم این ها هستند:


قابلیت ارتجاعی پوست چیست؟ و چرا مهم است؟
چه عواملی باعث از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست می شود؟
چطور بفهمیم که پوستمون از قابلیت ارتجاعی خوبی برخوردار است؟
چگونه می توانیم جلوی از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست را بگیریم؟
چگونه می توانیم قابلیت ارتجاعی پوست را بعد از حاملگی بهبود ببخشیم؟


لیلیت مُد یک مجله زیبایی نیست. لیلیت مد فقط هدفش اینه که به سوال های مهم و دغدغه های خانم های ایرانی جواب بده. برای این کار تلاش می کنم این جواب ها رو از منابع معتبری که در انتهای مقاله براتون لینک هاشون رو میگذارم استفاده کنم. احترام گذاشتن رسمی است که دوست داریم در لیلت مد پایه گذاری کنیم. احترام گذاشتن شما به خودتون، ما به شما و شما به ما. زندگی وقتی با کیفیت تر و بهتر میشه که به خودمون و همدیگه احترام بگذاریم.

قابلیت ارتجاعی پوست چیست؟ و چرا مهم است؟
هر پوستی قابلیت ارتجاعی دارد. قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند پوست انعطاف پذیر باشد و وقتی کشیده می شود به عقب برگردد. اگر پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست بدهد آویزان می شود. احتمالا پوست افراد مسن رو دیده اید که حالت شل و آویزان به خود می گیرد. همه ما با افزایش سن الاستیسیته یا قابلیت ارتجاعی پوست خود را کم کم از دست می دهیم. اما ما می توانیم با رعایت کردن نکاتی روند پیری پوست را کندتر کنیم.

قبل از هر چیز بهترِ بدونیم که الاستین چه ماده ای است و چطور قابلیت ارتجاعی پوست به آن مرتبط است. الاستین، یک پروتئین فیبری موجود در لایه پوستیِ ماست که خاصیت ارتجاعی پوست را به عهده دارد. این همان چیزی است که پوست ما را به حالت محکم، صاف و جوان حفظ می کند. کاهش الاستین باعث می شود علائم پیری مثل افتادگی، خطوط ریز و چین و چروک روی پوست ایجاد شود.


ادامه مقاله را در لینک زیر بخوانید:
 
بالا