برگزیده های پرشین تولز

قابلیت جدید برای جستجوهای شاهکارهای هنری

sonami777

Registered User
تاریخ عضویت
11 جولای 2011
نوشته‌ها
149
لایک‌ها
7
665-natgal-665x458.jpg

به نقل از تلگرام سئو :
در تازه ترین به روزرسانی موتور جستجوگر گوگل این توانایی به دوست داران هنر داده شده تا بتوانند دقیق تر درباره آثار و شاهکارهای هنری جستجو انجام دهند.

گروه جستجو با همکاری تیم فرهنگی هنری گوگل سعی دارند تا جستجوهای مرتبط با موضوعات هنری را بهبود ببخشند و یک ساختار Street View برای موزه های هنری ارائه دهد. بر اساس این همکاری بین گروه های گوگل سعی شده که سیستم شناخت و درک موضوعات هنری بهبود پیدا کند تا نتایجی هر چه بیشتر مرتبط ارائه شود.

خانم مرضیه نیکولای مدیر بخش تکنیکال گروه فرهنگی هنری گوگل درباره این موضوع در صفحه مجازی خود نوشت :

بطور مثال زمانی که نام یک هنرمند مانند Gustav Klimt را جستجو کنید یک پنل دانشی برهم کنشی حاوی داده های مهم در اختیار کاربر قرار می گیرد تا بتواند جستجوی دقیق تری درباره آن انجام دهد. مانند دسترسی به کلکسیونی از آثار هنری هنرمند و حتی ارائه اطلاعاتی درباره موزه هایی که آثار این هنرمند را دارا هستند از جمله این قابلیت ها است.

تمام این تلاش ها برای این است که اطلاعات و داده های کامل تر و مرتبط تر با موضوعات هنری و هنرمندان و هم چنین چگونگی خلق آثار و محل نگه داری آن ها به آن ها ارائه شود.

این به روزرسانی شامل ساختار Street View هم می باشد که مانند یک تور بازدید از موزه های هنری عمل می کند و به کاربر این حس را القا می کند که در موزه حضور دارد. کاربر می تواند با استفاده از گوگل مپ در اتاق ها و راهروهای موزه قدم بزند و از تابلو اطلاعاتی که در کنار هر اثر هنری دارد استفاده کند. این قابلیت هم در نسخه موبایلی و هم در نسخه دسکتاپ با استفاده از گوگل کروم در اختیار کاربران است.

تا کنون گوگل با استفاده از نرم افزار تشخیصی بیش از 15000 اثر هنری را از موزه های سراسر دنیا اسکن کرده تا کاربران با استفاده از این قابلیت به آن ها دسترسی پیدا کنند.

artproject.jpg

Screen-shot-2011-02-07-at-AM-12.26.02.jpg
 
بالا