برگزیده های پرشین تولز

قاط زدن در یمن!!!<<>قاطی هاش بیان جلو

mehrdad1355

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 فوریه 2004
نوشته‌ها
3,971
لایک‌ها
30
سن
47
همراه آقای خاتمی در دورانی که رئیس جمهور بود به یمن سفر کرده بودیم. در دیدارهایی که بعداز ظهر داشتیم یک مرتبه دیدیم که لپ راست اکثر مردم باد کرده است. مردم ، پلیس، فیلمبردارها و بقیه. خیلی تعجب کردم گفتند اینها قاط زده اند . البته نه به معنای قاط زدن فارسی . قاط یک نوع برگی است که تقریباً همه مردم یمن بعد از نهار آنرا کنار لپ خود در دهان نگه می دارند و کم کم روی آن آب می نوشند. 3 تا 5 ساعت در دهان باقی می ماند. آرام بخش است و به تعبیر خودشان نشاط آور.به جای چایی ما . زن و مرد یمنی از 13، 14 سالگی استفاده از آن را شروع می کنند. به تناسب جیب افراد از انواع خوب تا عادی آن مورد استفاده است. چند روز پیش با سفیر یمن که علیرغم جدا بودن از حکومت، برای خداحافظی از به دیدن من هم آمده بود غیر از مسئل سیاسی وبین المللی صحبت از قاط هم کردیم. می گفت در مراسم رسمی دولتمردان هم قاط استفاده میکنند . از اینکه بعد از شیوع استفاده از قاط کشاورزان یمنی برای رشد سریعتر قاط مواد شیمیایی به آن می زنند و مردم عادی هم از آن مجبورند استفاده کنند ناراحت بود زیرا به گفته ی او اخیراً بالاترین آمار سرطان حنجره و معده در یمن به خاطر استفاده از این نوع قاط ها بوجود آمده است.

اصل این برگها از اتیوپی آمده و به این شکل در یمن فراگیر شده است.

بعضی از بهترین انواع آن اخیراً به صورت بسته بندی های گرانقیمت در اروپا و امریکا بفروش میرود که در اثر استفاده از آن 2 روز تمام می توان بیدار ماند.

بیشترین پولی که در یمن رد و بدل می شود پول قاط زدن است. از 2 دلار تا 5 دلار در روز، به تناسب وضع اقتصادی افراد برای قاط زدن در یمن مصرف می شود.

دنیاست و سنت ها و عادتهای مختلف
http://www.webneveshteha.com/weblog/?id=2146307196
 

Bahreyni

Registered User
تاریخ عضویت
12 آپریل 2004
نوشته‌ها
1,733
لایک‌ها
6
سن
43
محل سکونت
کرمان دیار کریمان
این که مثل مواد مخدره که!!!!
31.gif
 

artin

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 می 2004
نوشته‌ها
2,114
لایک‌ها
2
تو سایت خودش عکسش بود

salam%20s.JPG


یه چیز تو مایه های ناس می مونه

ولی با تکتولوژی بهتر و مورد استفاده جدیدتر
:happy:
 

meli

Registered User
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,393
لایک‌ها
23
سن
36
محل سکونت
tehran
بسوزه پدر تجربه!
 
بالا