برگزیده های پرشین تولز

قالب فلزی بتن چیست

ighaleb

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2016
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
33
قالب فلزی بتن چیست
ghaleb9.jpg
هر ساختمانی با هر کاربری که ساخته می شود جز یکی از زیر شاخه های ، ساخت با مصالح بنایی ، ساختمان بتن آرمه ، ساختمان فولادی و ساختمان چوبی طبقه بندی می شود و در عصر حاضر همه ی این ساختمان ها هرچند در بخش کمی هم که باشد برای ساخته شدن نیاز به عملیات بتن ریزی دارند ، در ساختمانهایی که ایده ی اصلی ساخت استفاده از سازه بتنی باشد ، اعضای عمودی مانند ستون و امثال آن از بتن مسلح ، اعضای افقی از تیر و دال های بتنی و دیوارهای برشی و پی و… نیز از بتن ساخته می شوند.

شایان ذکر است ، با توجه به قابلیت های بتن در پاسخگویی به نیاز های ساختمان از نظر مباحث مختلف آن مانند حریق ، زلزله ، ایمنی و..استفاده از بتن از گزینه های بسیار مطلوب به شمار می رود ،هر عضو بتنی برای ساخته شدن باید در قالب مناسبی ریخته شود.

قالبی مناسب است که با توجه به هزینه ای که برای خرید و به کار گیری آن خرج می شود باز دهی لازم از جهت انطباق با پلان های سازه ، بازگشت پذیری سرمایه ، سرعت بخشیدن به عملیات ساخت ، کمتر بودن نیروی کار برای استفاده از آنها و با کمترین هدر رفت مصالح و درآخر ابزار مناسبی برای تولید بتن با کیفیت همراه باشد .

قالب فلزی بتن :
قریب به ۹۰ در صد از سیستم های قالب بندی به وسیله قالب فلزی انجام می گیرد قالب فلزی بتن علاوه بر حسن های ذکر شده در بالا عاقبتی مانند بسیاری از قالب های دیگر مانند قالب های چوبی ندارند بلکه کاملا بازیافت می شوند و به نوعی همساز با محیط زیست می باشند .

بسیاری از پیمانکاران و سازندگان برای پروژه های بتنی خود انوع گوناگونی از قالب های فلزی تهیه می کنند و بعد از اتمام عملیات بتن ریزی و قالب برداری دیگر نیازی به آنها و یا متعلقات اتصالات ونگهدارنده ها ی بین قالب ها ندارند در این صورت برای فروش آنها اقدام می کنند .
 
بالا