برگزیده های پرشین تولز

قبل از اینکه با مارکت وردپرس کار کنید حتما این مطلب را بخوانید

P-khakestari

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
4 اکتبر 2007
نوشته‌ها
1,361
لایک‌ها
290
سن
64
« قبل از هر چیز باید بگم خیلی سعی کردم که این مطلب رو ننویسم و انتشار ندم اما بعد به این نتیجه رسیدم با نشر این گونه مطالب هم به کاربران ایرانی کمک کرد تا تصمیم بگیرند از چه سرویسی استفاده کنند هم ارائه دهندگان سرویسهای اینترنتی کمک میکنند سرویسهای بهتری ارائه دهند و هم احترام به حقوق مشتری بیشتر خواهد شد. »

معمولا اکثر طراح های یا برنامه نویسهای “freelancer” با سرویس های فروش فایل کار کردند. وب سایت هایی مثل “themeforest” یا “creativemarket” که معمولا به صورت واسطه عمل میکنند.

چند وقتی بود استفاده از این سرویسها برای طراحان و برنامه نویسان وب ایرانی مشکل ساز شده بود و بعد از ارسال اولتیماتوم کم کم تیم envato شروع به بلاک کردن حساب های کاربری برخی کشورها از جمله ایران و سوریه کرد.

از طرف دیگر احساس کردم در وب سایتهای فروش فایل مشابه که در ایران فعالیت میکنند طراحی های فروشگاهی بسیار کم وجود دارند و بسیاری از دوستانی هم که در این زمینه فعالیت میکنند فقط نمونه های لاتین رو دانلود کرده (معمولا دانلود غیرقانونی ) ، زبان قالب رو راست به چپ کرده و در این سرویس های فروش فایل ایرانی عرضه میکنند.

نهایتا تصمیم گرفتم قالبی که برای فروشگاه اروندکالا طراحی کرده بودم برای مدتی در یک سیستم فروش فایل به نام « مارکت وردپرس » قرار بدم که اتفاقا اخیرا تبلیغات بسیار زیادی میکنه و ادعا میکنه ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشته! تا اگر بازخورد کاربران به طراحی های فارسی زبان و فروشگاهی خوب بود این روند رو ادامه بدم.

نهایتا ثبت نام کردم و فایلها رو آپلود کردم و تمام جزییات گفته شده را برای ثبت محصول اضافه کردم و محصول رو ثبت کردم قدم بعدی این بود که محصول نیاز به تایید داشت. حدود سه روز گذشت و از تایید خبری نبود به پشتیبانی ایمیل زدم ، جواب پشتیبانی این بود:

« محصولی که فرستادید فاقد عکس هست ، مجددا فایل و عکس ها را آپلود کرده و ارسال فرمایید »

نکته جالب این بود که فرمی که برای ثبت محصول قرار داده شده اگر عکس محصول قرار داده نشده باشه اصلا کار نمیکنه!

اما این زیاد مساله مهمی نبود در نهایت محصول رو مجددا آپلود کردم ایمیل زدم و محصول تایید شد و روی مارکت قرار گرفت.

حدود چند هفته گذشت ، محصول فروش نسبی داشت کم کم داشتم به این نتیجه میرسیدم که با سرویس های ایرانی فروش فایل کار نکنم که اتفاق جالبی افتاد.

محصولی که در مارکت وردپرس قرار داده بودم رایگان شده بود!

و البته خودم متوجه این موضوع نشدم یکی از خریداران که این محصول رو دانلود کرده بود به من ایمیل زد و گفت:

محتوای پیام :
سلام

دوست عزیز ایا این قالب رایگان هست؟؟؟؟؟!!!!!!! در غیر این صورت تو کارکت وردپرس بصورت رایگان دانلود میشه

فقط خواستم اطلاع بدم

ازش تشکر کردم و رفتم صفحه محصولی که قرار داده بودم رو نگاه کردم ، درست بود! محصول رایگان شده بود و ۴۳ مرتبه هم دانلود شده بود. خیلی جالب و شگفت انگیز بود.

به پشتیبانی ایمیل زدم و نوشتم:



جوابی که از طرف پشتیبانی داده شد این بود، جالبه که چطور فروشگاهی که ادعا میکنه ۱۰۰ میلیون فروش داشته رو یک نفر اداره میکنه چون همیشه پاسخ همه تیکها و ایمیلهای تبلیغاتی رو یک نفر با نام : « سعید محسن زاده » فرستاده میشد.



نکته جالب اینکه مشکلات و معایب موجود در وب سایت رو به گردن طراح و معرفی بد محصول میگزارند و حتی یک عذرخواهی معمولی هم دریغ میکنند. پاسخ من این بود:



در نهایت پاسخ پشتیبانی این بود. ببینید سرویسی که ادعا میکنه صد میلیون تومان فروش داشته چطور از مسئولیتی که داره سر باز میزنه و چطور پاسخگو کاربران هست:



در نهایت قضاوت رو با خودتون میزارم که با این سرویس های ایرانی کار کنید یا نه. فقط در نظر داشته باشید که هرلحظه ممکنه فایلتون به اشتراک گذاشته بشه و ده ها بار دانلود بشه و در نهایت جواب پشتیبانی این باشه که به دلیل کانورت بود و به ما ربطی نداره.

بنظرم بهتر این هست که اگر قصد دارید فایلتون رو برای فروش روی مارکت وردپرس قرار بدید ، اون رو روی گیت هاب قرار بدید که حداقل به دنیای Open Source کمکی کرده باشید.
 

vahidz771

Registered User
تاریخ عضویت
8 ژانویه 2014
نوشته‌ها
105
لایک‌ها
15
سن
45
تیمی که ادعای بزرگی میکنه طراحی قالب مارکتش رو دست افراد و شرکت های دیگه میسپره و حتی خودشون انجام نمیدن ! در نهایت با کلی تهمت و بد و بیراه به شرکت هایی که باید کارشون رو انجام میدادن ( !!! ) ، خودشون حاضر میشن انجام بدن که اونم طراحی 0 تا 100 نه :|
شخصی سازی ( :general208: ) توسط اعضای تیم انجام میشه !
تنها موردی که توی همیار وردپرس داره انجام میشه رقم های چرتکشون بالا بره و کاربر که اصلا مهم نیست:general602: و از هر چیز مزخرفی فیلم آموزشی تهیه بشه ( آخراش موضوع فیلم گیر نمیارن ضبط کنن یاد میدن چطور توی اتاق بی صدا ... :| )
ممنون از اطلاع رسانی استارتر ، موفق و موید باشید ;)
 

aminem25197

Registered User
تاریخ عضویت
18 فوریه 2013
نوشته‌ها
442
لایک‌ها
176
بله تایید میشه
دانش کم، پاسخ گویی ضعیف و استراتژی های نامشخص باعث میشه که آدم به موفقیت این سیستم امید نداشته باشه.
بیشتر فروش ها مربوط به قالب و افزونه های خارجی هستند که دارن بصورت غیرقانونی فروخته میشن. اینجوری خریدارها هم به خودشون اجاز میدن که حق فروشنده رو رعایت نکنن وعملا فروشنده حقی نداره.
من هم برای نمونه یک افزونه ای که خودم نوشته بودم رو فرستادم ولی هم پاسخ گویی بدی داشتند و هم اینکه بعد از اینکه در یک مورد اختلاف نظر داشتیم بدون اطلاع به من افزونه رو از روی سایت حذف کردند.
 

نادر.

Registered User
تاریخ عضویت
18 آپریل 2013
نوشته‌ها
769
لایک‌ها
483
محل سکونت
ihavenoidea
ممنون از اطلاع رسانی .
خیلی از (به اصطلاح) بیزنس های ایرانی فقط ادعا و ظاهر سازی هستن . میبینید که با کمترین مشکلی حقوق کاربر رو له و لورده میکنن . تجربه شخصی هم دارم هم از شرکت هاستینگ مثل دریا سرور daryaserver که حاضر نبودن قبول کنن کیفیت وی پی اس شون افتضاحه و یا از یه نفر توی همین فروم که ادعای فروش راهکار سئو و انجام سئو رو داشت و آخرش با یه مقاله سئوی زپرتی سر و ته قضیه رو هم اورد و کلی هم پول گرفته بود که آخرش مقداریش رو پس داد ...
یه جورایی کارمون شده دروغ و دغل و کلاه برداری بدون اینکه حتی خودمون متوجه باشیم .
 
Last edited:

erfanmax

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژانویه 2015
نوشته‌ها
853
لایک‌ها
153
محل سکونت
shiraz
سلام دوستان.
من یه پیشنهاد دارم.
اگه مایل باشید چند نفره یکی از این نوع سایت ها رو طراحی کنیم و کمی هم تبلیغش کنیم و با کیفیت عالی پیش بریم خدا رو چه دید شاید ما هم تونستیم رو دست اونا بلند بشیم و خدمات واقعی و منصفانه ارائه کنیم.اگه کسی بود خبر بده چون من طراحی گرافیکی رو هم انجام دادم و دوست داریم با چند نفر شریکی اینکار رو انجام بدیم.
 
بالا