برگزیده های پرشین تولز

قبل واکس و پولیش ماشین این را بخوانید

aslanzade

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 آگوست 2019
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
2
سن
33
محل سکونت
تهران
قبل از اینکه بخوایید هزینه کنید اونم در شرایط حاضر که قیمت ماشین در حال افزایشه به اندازه 5 دقیقه وقت بزارید این را بخوانید البته نه فقط در این حوزه، اینهمه سایت و مطلب هست. کاری که میخوایید بسپارید به کسی قبلش ی اطلاعات ازش بخونید. تا بدونن که چی میخوایید.

اطلاعات مفید قبل از واکس و سرامیک خودرو

سرامیک و پولیش خودرو


اگر به دنبال داشتن خودرویی با ظاهری خاص و درخشان هستید و قصد دارید از درخشندگی رنگ بدنه خودرو خود محافظت کنید.
۱. تمیز کردن خودرو » ابتدا مراحل تمیز کردن و صفرشویی بیرون و داخل خودرو را انجام داده
۲. پولیش خودرو » و در قدم بعدی جهت رفع ایرادات ظاهری مانند خط و خش خودرو شما پولیش می شود.
۳. واکس و سرامیک » بعد از فرآیند پولیش خودرو از واکس و پوشش سرامیک می گردد.
این روزها با توجه به افزایش قیمت خودرو، ارزش بدنه خودرو که تاثیرگذارترین بخش در قیمت خودرو است بالا رفته و به همین جهت نگهداری و محافظت از پوشش رنگ خودرو بسیار دارای اهمیت می باشد زیرا تعیین کننده بخش عمده ای از قیمت فروش خودرو، رنگ و بدنه آن است.
از یک دهه اخیر و با ورود فناوری های نانو به صنایع خودروسازی متخصصان ما با ایجاد لایه های محافظتی مقاومت خودرو را در برابر خط و خش های سطحی و همچنین لکه های شیمیایی بالا می برند.

واکس بدنه خودرو


پوشش نانو سرامیک خودرو چیست؟
یک پلیمر مایع است که مانند کاور روی بدنه خودرو کشیده می شود و لایه ای آب گریز یا هیدروفوبیک را ایجاد می کند. این روکش سرامیکی مایع به قسمت بیرونی وسیله نقلیه اعمال می شود. این پوشش از نظر شیمیایی با رنگ فابریک کارخانه خودرو پیوند می خورد و لایه ای محافظ ایجاد می کند.
پوشش سرامیکی با رنگ وسیله نقلیه پیوندی دائمی یا نیمه دائمی ایجاد می کند، به این معنی که خراب نمی شود و هر چند ماه یکبار نیاز به استفاده مکرر ندارد.

مزایای سرامیک بدنه خودرو ؟
۱. از مزایای سرامیک خودر و میتوان به براق شدن بدنه خودرو
۲. جلوگیری از آفتاب سوختگی
۳. جلوگیری از خط و خش
۴. جلوگیری از خوردگی مواد شیمیایی و آسیب رنگ خودرو
۵. خاک گریزی و آب گریزی می توان اشاره کرد.
با استفاده از سرامیک بدنه عیار رنگ خودرو افزایش می یابد و به مدت چند سال از رنگ خودرو محافظت می نماید.

فرآیند اجرای پوشش سرامیک بدنه
برای اجرای سرامیک بدنه خودرو نیاز به محیط و تجهیزات تخصصی در این زمینه است؛ از همین رو نمی‌توان به هر شخص و یا گروهی اعتماد کرد. اجرای سرامیک باید با دقت زیاد انجام گردد، هرگونه آلودگی و ذرات اضافی در حین اجرای، می‌تواند نتیجه پروسه را بی‌کیفیت جلوه دهد. از طرفی مواد مورد استفاده در فرآیند اجرا حائز اهمیت است، پیشنهاد می‌کنیم بر اساس نوع رنگ اتومبیل خود بهترین مواد گلاس کوتینگ را برای اجرای سرامیک بدنه خودرو استفاده کنید. متخصصان ما با در نظر گرفتن نیاز صاحبان خودرو،اقدام به ارائه خدمات خودرو کرده‌اند. لاین تخصصی اجرای سرامیک در مرکز خدمات خودرویی تامین خودرو آزمون، اقدام به انجام طیف گسترده‌ای از خدمات خودروکرده است.

مراحل واکس و پولیش خودرو


۱. تمیز کردن خودرو : برای سرامیک خودرو ابتدا باید سطح اتومبیل را به خوبی تمیز کرد. پروسه کارواش خودرو در پروسه اجرا، همانند یک کارواش معمولی نیست بلکه باید از مواد شوینده نانو یا شوینده‌های سلولزی برای تمیز کردن سطوح بدنه اتومبیل استفاده کرد.تمیز کردن سطوح بدنه خودرو قبل از اجرای سرامیک، مهم‌ترین بخش این فرآیند است.
۲. پس از تمیز کردن سطح بدنه اتومبیل، اقدام به سرامیک بدنه خودرو میکنیم. مواد نانو سرامیک باید با بهره‌گیری از پدهای مخصوص و در یک زاویه هماهنگ بر روی پیکره اتومبیل قرار بگیرد. لازم به ذکر است. ما به شما استفاده از لایه‌های سرامیکی متعدد را پیشنهاد می‌کنیم.
نکات کلیدی در روند سرامیک خودرو
  • محیطی که برای اجرا در نظر میگیرید باید کاملا تمیز باشد و با استفاده از نور سفید تمام فضا روشن باشد. لامپ‌ها باید به شکلی باشد که خطوط استریم لاینینگ و زاویه رنگ‌دانه‌های سطح بدنه اتومبیل قابل تشخیص باشند.
  • برای سرامیک بدنه نباید از دستگاه بافر استفاده کرد و این فرآیند بلکه باید به آرامی و با دقت انجام گردد.
  • به طور کلی دو تا سه روز پروسه سرامیک ماشین به طول می‌انجامد. بازه زمانی انجام فرآیند بسته به نیاز شما متفاوت است؛
  • هر چه تعداد لایه‌های گلاس کوتینگ روی بدنه اتومبیل شما بیشتر باشد، مقاومت رنگ خودرو در برابر ضربات و خط و خش بیش‌تر خواهد بود.
اگر شما هم علاقه‌مند به اجرای سرامیک بدنه برای اتومبیل خود هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از خدمات تخصصی تیم TKA در خصوص اجرای سرامیک استفاده کنید. برای دریافت آگاهی بیشتر در مورد چگونگی استفاده از سرویس‌های تخصصی ما، می‌توانید با شماره‌های مندرج در وب سایت ما تماس حاصل بفرمایید تا متخصصان با در نظر گرفتن نیاز شما، بهترین گزینه‌ها را در اختیار شما قرار دهند.

انواع نیاز های شما برای زیبایی خودرو
حفاظت از لکه های شیمیایی و جوشکاری
نور خورشید و آلودگی‌های طبیعی- شیمیایی مانند اسید سولفوریک و اسید نیتریک به رنگ بدنه خودرو شما آسیب می‌زند و به مرور باعث کدری و پوسیدگی آن‌ می‌شوند. پوشش‌های نانو سرامیک یا گلاس کوتینگ با بهره‌گیری از فناوری نانو قادر هستند از رنگ بدنه خودروی شما در برابر اشعه فرابنفش محافظت کنند، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود، افرادی که اتومبیل‌هایی به رنگ‎‌های تیره و سیاه دارند، حتما از پوشش‌های نانو سرامیک استفاده کنند تا خودرو آن‌ها در برابر نور آفتاب مقاوم شود و رنگ بدنه آن دچار آفتاب سوختگی نشود.

بهترین مواد برای خدمات واکس خودرو


نظافت آسان خودرو
یکی از مهمترین ویژگی های یک پوشش سرامیکی این است که آبگریز است، که روشی جالب برای نامیدن آن است زیرا که آب را دفع می کند. هنگامی که وسیله نقلیه دارای یک سرامیک آبگریز است ، آب روی بدنه خودرو راحت تر می لغزد. این بدان معنی است که گل و لای به رنگ وسیله نقلیه شما سخت تر نفوذ خواهد داشت و هنگامی که ماشین خود را شستشو می دهید آلوده کننده ها با تلاش کمتری حذف می شوند.
درخشندگی بینظیر خودرو شما
اگر می خواهید رنگ بدنه شما درخشنده و براق شود ، از پوشش سرامیکی استفاده کنید. یک پوشش خوب خاصیت بازتاب رنگ اتومبیل شما را افزایش می دهد و به عمق و وضوح رنگ شما می افزاید.

مراقبت های بعد از پولیش و سرامیک بدنه
یکی از راه‌های مراقبت از آبگریزی و حفظ درخشندگی خودرو، شست و شوی آن بصورت منظم است. اغلب برندهای سرامیک شست و شوی منظم هر دو هفته یک بار را توصیه می‌کنند، تا هر گونه کثیفی مانده روی سطح خودرو قبل از اینکه فرصت آسیب رساندن داشته باشند را پاک ‌کند. مواد تقویت کننده مراقبتی ، باعث ماندگاری بیشتر سرامیک روی سطح خودروی شما می‌شوند. این محصولات چه می‌کنند؟ خب، بطور خلاصه نسخه‌های متمرکز شده از فرمول سرامیک هستند، و وقتی آن‌ها را روی سطح خودرو اجرا می‌کنید، ایرادات بوجود آمده به دلیل سایش را رفع می‌کنند، تا خودرو به سطح درخشندگی و محافظت قبلی خود بازگردد.
همانطور که در ابتدا گفتیم ، یک پوشش سرامیکی به وسیله نقلیه شما ارزش افزوده می دهد و یک امر تخصصی است که توسط افراد حرفه‌ای و متخصص در حوزه خدمات خودرو و دیتیلینگ اتومبیل انجام می‌گردد.
بهره گیری از کارشناسان فنی زبده و تجهیزات روز در صنعت دیتیلینگ به منظور رفع ایرادات ظاهری و زیبایی هرچه بیشتر خودرو شما با استفاده از فرآیندهای پولیش و واکس بدنه خودرو و ایجاد پوشش نانوسرامیک، رنگ بدنه خودرو شما را بهبود داده و از آن محافظت می نماید و خودرویی با ظاهری خاص و درخشنده برای شما به ارمغان می آورد.
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
سلام.
لازم دونستم مواردی رو هم پیرو مطالبی که عرض کردید برسونم.شایدبرای برخی دوستان سوال بوده باشه :لطفا شما هم نظرتونو درمورد مواردی که نوشتم بفرمایید./.تشکر
@aslanzade

1-رنگ ماشین من متالیکه. با پالش میشه همه خط و خش ها رو از بین برد؟
پاسخ: خیر .بستگی دارد که خش چقدر عمیق باشد.
ax.png
در رنگ های متالیک و سری 54 رویی ترین (بالایی ترین ) لایه : کیلر هست.زیر اون رنگ هست.زیر رنگ همرنگی هست زیر همرنگی آستر.اگر خش جوری باشد که کل لایه کیلر رو ازبین برده باشه و به رنگ رسیده باشه این خش رو نمیشه از بین برد.اما اگر خش طوری باشد که کمی از لایه کیلر رو ازبین برده باشه این خش قابل حذف شدن هست و میشه محوش کرد.
--------------------------

سوال :رنگ ماشین من متالیک هست.ازکجا بفهمم میشه از بین بردش یا نه ؟
پاسخ:یکم آب بریز روی خش.اگر با چشمت دیدیش رفع نمیشه ولی اگر ندیدیش رفع میشه.

---------------------------------
اگر رنگ سفید(21) خش بیافته چی میشه:ماشینای سفید ایرانی رنگ سفید کیلر ندارن و اگر خش بیافته(هرچقدر هم که عمیق باشه ) میشه خش رو از بین برد ( با لیسه گیری-خش رو با رنگ سفید پر میکنیم )

----------------
سوال : آیا خودروهایی که سرامیک شدن برای تشخیص رنگ مشکل پیش نمیاد(دستگاه ضخامت سنج خطا نمیکنه ؟) - هزینه سرامیک رو بفرمایید.
پاسخ : با @aslanzade
 

AM1N

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 ژوئن 2010
نوشته‌ها
2,299
لایک‌ها
4,574
درمورد سرامیک تا جایی من اطلاع دارم تو تشخیص رنگ هیچ مشکلی بوجود نمیاره.
چون لایه ای که ایجاد میشه ضخامت اندکی ( درحد چند میکرون ) داره و به مرور زمان این لایه در اثر بارون و آفتاب و خاک و ... از بین میره. دقیقا به همین علته که واسه سرامیک بدنه خودرو یه عمر مفید تعریف میشه . مثلا سرامیک یک ساله ، سه ساله و ...
و ضمنا اون کارشناس رنگ اگر واقعا با تجربه باشه و به معنای واقعی کلمه کارشناس باشه قبل از اینکه به دستگاه ضخامت سنج متوسل بشه با چشم بهت میگه کجای ماشین رنگ داره کجا نداره.
من بارها پیش اومده ماشین واسه کارشناسی بردم و طرف تا وقتی شک نکرده از دستگاه ضخامت سنجش استفاده ای نکرده. فقط زیر نور زیاد مهتابی و با چشم تمام ماشین رو بررسی کرده.
بعضی از نقاشای حرفه ای با استفاده از دستگاه ضخامت سنج قطعات رو رنگ میکنن تا تو تشخیص رنگ با دستگاه قابل تشخیص نباشه. اما با چشم کاملا مشخصه چون دون رنگ اون قطعه با قطعات فابریک ماشین متفاوته.

بعضی از ماشینهای پرفروش کشور منجمله اپتیما تا دلتون بخواد قطعات رنگ فابریکش مخصوصا کاپوت و درب صندوق و درها از کشورای حوزه خلیج فارس قابل سفارشه و اتفاقا از نظر ضخامت تفاوت چندانی با بقیه بدنه ماشین نداره. پس تو این مورد دستگاه ضخامت سنج خیلی قابل استناد نیست اما یه کارشناس باتجربه میتونه بصورت چشمی بهتون بگه این قطعه تعویضی بوده .
 
بالا