برگزیده های پرشین تولز

قدم به قدم بررسی چگونگی نگهداری لپ تاپ تحت قوانین کپی رایت

oscar-patch

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 دسامبر 2006
نوشته‌ها
71
لایک‌ها
3
محل سکونت
La La Land

دلایل داشتن یک لپتاپ با سیستم عامل رجیستر شده


من از طریق یکی از نزدیکانم که قصد اومدن به ایران رو داره یک لپ تاپ خریدم و تا چند روز دیگه با خودش به ایران خواهد آورد اما کلا مدت ها هم هست که این فکر رو در ذهنم می پرورونم که آیا در صورتی که ویندوز یک لپ تاپ از نظر مایکروسافت رجیستر شده و از خود کارخونه Valid باشه ازآیا میشه لپ تاپ رو با تمامی نرم افزار هایی که روش هست و محتواش تحت کپی رایت نگه داشت و قوانینش رو نقض نکرد؟ البته توجه کنید که برای کامپیوتر های نوع Desktop تقریبا میشه گفت این امکان وجود نداره چون قیمت خرید ویندوز اکتی و قابل ثبت همینطور که میدونید خیلی بالاست.
لذا در این تاپیک در صورتی که دوستان هم همکاری کنند سعی میکنیم ضمن بررسی سیستم در ضمن نگهداری اون تحت کپی رایت به معرفی انواع نرم افزار های رایگان و یا Open-Source برای نصب بجای نرم افزار های کپی رایت شده بپردازیم. برای کسانی هم که توان خرید نرم افزار مورد نظرشون رو دارن هم که نیازی به بررسی این تاپیک نیست.

خودم هم همکاری میکنم و دوستان هم برای نیاز های مختلف به معرفی انواع نرم افزار یا شیوه های تغییر سیستم یا ... بمنظور نگهداری لپ تاپ تحت کپی رایت بپردازند.
توجه کنید که : محتویات مدیا مانند فیلم و موزیک که بصورت فایل های تصویری یا MP3 دانلود میکنیم عموما کپی رایت محسوب نمیشوند (اگر روی لپ تاپ نگهداری شوند) چون مدرکی برای اثبات اون نیست و خود افرادی که در کشور های خارجی خودشون رو مقید به رعایت کپی رایت میکنند وقتی یه سی دی موزیک میخرن بعد بصورت فایل ریپ شده ی MP3 روی MP3 PLAYER خودشون کپی میکننش و گوش میدن و اون تا زمانی که روی دستگاه هست کپی رایت محسوب نمیشه. اما جالبه که بدونید که نگهداری ایمیج همون سی دی موزیک میتونه خلاف باشه.
اما خب ما در اینجه به بررسی کپی رایت در نرم افزار ها میپردازیم که در هر صورتی که ما در ایران استفاده میکنیم کپی رایت هست (روی هر دستگاهی که باشه) چون در مرکز ساخت نرم افزار ثبت نمیشه.
مثال : اگر بخاطر ارائه ی یک مقاله یافرصت مطالعاتی در یک گردهمایی شرکت کنید و از نرم افزار Office کپی رایت شده روی لپ تاپتون برای ارائه ی پروژه با PowerPoint استفاد ه کنید پس از ارائه ی پروژه در صورتی که مسئولین بدونن که ایرانی هستید لپ تاپتون رو چک میکنن و در صورتی که Office کپیرایت شدتون رو ببینند دیگه... .

گرچه من همین الان از سیستم عاملی دارم استفاده میکنم که کپی رایت هست مثل خیلی از همه ی ما و نرم افزار هایی که استفاد همیکنم هم بیشترشون کپی رایته ولی کلا خیلی بدم میاد از کپی نرم افزار بدون حق نشر.

*****************************************​
 
Last edited:
بالا