برگزیده های پرشین تولز

قلب و روح سالم، با ورزش منظم

negary

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژانویه 2010
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
10
2%D9%87%D8%B1-%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D8%8C-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%DB%8C%DA%A9-%D9%82%D8%AF%D9%85-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%B1%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3-%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF-499x312.jpg

[h=2]ورزش تفریحی – قلب و روح سالم، با ورزش منظم[/h]از میان تمام روشهای بهبود سلامت فیزیکی و روانی، تمرینات ورزشی ساده‌ترین و در عین حال موثرترین روش‌ها هستند. هر حرکت ورزشی که در روز انجام می‌دهید، شما را یک قدم از افسردگی و استرس دور و به شادی و سلامت جسمی نزدیک می‌کند. برداشتن این چند قدم نیازی به تناسب اندام، سن و سال و سلامت جسمی خاصی ندارد. بدون توجه به سن، محدودیت‌های سلامت و یا سطح تناسب اندام، راه‌های لذت بخشی در تمرینات فیزیکی برای رسیدن به احساس شادابی روزانه وجود دارد.
ورزش و فواید آن در تغییر زندگی
تمرینات ورزشی تنها محدود به ظرفیت هوازی و اندازه ماهیچه‌ها نمی شود. گفتن اینکه ورزش تاثیر مثبتی روی سلامت جسمی می‌گذارد، حرف جدیدی نیست. اما مهمتر از این، قدرتی است که ورزش به شما می‌دهد تا شادتر و پرانرژی‌تر زندگی کنید، روان سالمی داشته باشید و حتی ضریب‌هوشی‌تان را بالاتر ببرید.
یک مجله تخصصی مربوط به سلامت، در گزارشی سراغ افرادی رفت که به طور میانگین ۱۳ سال سابقه ورزش دائمی داشتند. هیچ‌کدام از مصاحبه شوندگان داشتن شکمی صاف یا بدنی عضلانی را انگیزه اولشان برای ادامه ورزش ذکر نکردند. چیزی که به آنها انگیزه داد تا سال‌ها ورزش را ترک نکنند، احساس خوب و انرژی افزوده‌ای بود که همراه این تمرینات به دست آورند. همه این افراد خواب شبانه راحتی داشتند و در طول روز با آرامش و تمرکز بیشتری کارهایشان را انجام می‌دادند. ورزش روزانه مداوم آنها نه تنها سلامت جسمی که سلامت روانی آنها را هم تا حد زیادی تضمین کرده است.
هر بار که صحبت از ورزش به میان می‌آید اولین تصور ما باشگاه‌های ورزشی و تمرین‌های طاقت‌فرسا است. اما دلیلی ندارد عضو تیم ملی یک رشته ورزشی باشید تا به این درجه از سلامت برسید. تمرینات منظم با شدت متوسط هم می‌تواند سطح سلامت زندگی شما را ارتقا دهد.
نیم‌ساعت ورزش، ۲۴ ساعت آرامش
اختلال اضطراب و استرس یکی از مهمترین اختلالی است که حسابی سر روان‌پزشکان را شلوغ کرده است. این اختلال رایج یک درمان بی‌ضرر و ارزان دارد: دوچرخه‌سواری. بیست دقیقه دوچرخه‌سواری اگر چه باعث از بین رفتن مشکلات زندگی نمی‌شود، اما اگر این کار را هر روز انجام دهید، سدی برای بروز این اختلال ساخته‌اید. ورزش‌های هوازی موجب آزاد شدن هورمون‌هایی می‌شوند که عامل از بین بردن استرس و ایجاد شادابی هستند.
برای خوش‌اخلاق بودن، هیچ حدی وجود ندارد. لازم نیست حتما آدم بی‌حوصله و افسرده‌ای باشید که از ورزش برای بهبود خلق و خوی‌تان استفاده کنید. ورزش باعث آزاد شدن اندورفین می‌شود که مواد شیمیایی قوی در مغز است و باعث شادابی می شوند .به این ترتیب ورزش یکی از داروهای طبیعی بدن را آزاد می‌کند که در درمان افسرگی کاربرد دارد. همین اندروفین‌هایی که باعث ایجاد شادابی روانی می‌شود، به تقویت حافظه و تمرکز کمک می‌کنند و در نتیجه ضریب هوشی هم بالاتر می‌رود. ورزش همچنین باعث تحریک رشد سلول‌های مغزی جدید و جلوگیری از کهولت آنها در اثر افزایش سن می‌شود.
تمرینات منظم فیزیکی مانند سرمایه گذاری بر روی ذهن ، بدن و روح است. وقتی این تمرینات به یک عادت روزانه تبدیل شوند باعث پرورش حس خود باوری و ایجاد حس قدرت و اعتماد به نفس می‌شود .
تقویت ماهیچه‌های قلب و افزایش تپش قلب یعنی پمپاژ قدرت و انرژی به بدن. این کاری است که ورزش انجام می‌دهد. با یک ورزش سبک و منظم شروع کنید. بدن شما هر بار قوی‌تر می‌شود و می‌توانید این ورزش را با خستگی کمتری انجام دهید. قلب شما به زودی عادت می‌کند که هر بار انرژی بیشتری را در بدن‌تان به جریان بیاندازد.

منبع
 
بالا