برگزیده های پرشین تولز

قلعه ی ناریکالا تفلیس

tripvc

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 مارس 2016
نوشته‌ها
23
لایک‌ها
4
سن
37
قلعه ی ناریکالا تفلیس
کی از مکان های باستانی مهم تفلیس که برنامه آن در همه تورهای گرجستان هست ، قلعه ی ناریکالا میباشد. این قلعه، روی یک تپه ی مشرف به شهر و رودخانه ی متاکویر، واقع شده است. این قلعه، در قرن 4 م برای محافظت از این شهر در مقابل حمله ساخته شده است. گرچه، برخی از قسمت های آن، در سال 1827، در اثر زلزله تخریب شدند، دیوارها و باروهای آن از قرن 16 م و 17 م همچنان باقی مانده اند، و چشم اندازی خیره کننده از این شهر را به نمایش می گذارند.

5MroopFB.jpg
eSF3IYn.jpg
BldXbOql.jpg


ناریکالا (Narikala ) قلعه باستانی مشرف به شهر تفلیس، پایتخت گرجستان، و رودخانه کورا است. قلعه شامل دو بخش احاطه شده با دیواره های بلند واقع در یک تپه شیب دار بین حمام گوگرد و باغ گیاه شناسی تفلیس است . در قسمت پایینی که اخیرا بازسازی شده کلیسای سنت نیکلاس وجود دارد که به تازگی در بین سالهای 1996-1997 ساخته شده است که جایگزینی برای کلیسای قدیمی متعلق به قرن 13 است که در یک آتش سوزی نابود شد. کلیسای جدید به سبک قدیمی و به شکل صلیب ساخته شده و از سه طرف درب دارد. بخش داخلی کلیسا با نقاشیهای دیواری برگرفته از کتاب مقدس و تاریخ گرجستان تزئین شده است.

قلعه در قرن 4 به عنوان Shuris-tsikhe تاسیس شد. این دژ بطور قابل توجهی بوسیله امویان در قرن 7 و بعد، توسط پادشاه داود (1089-1125) گسترش یافت. مغولان آن را به نام "نارین قلعه" (به معنای قلعه کوچک) مینامند. بیشتر استحکامات و گسترش موجود در قلعه از قرن 16 و 17 به جای مانده . در سال 1827، بخش هایی از قلعه در زلزله آسیب دیده و تخریب شد . اگر به تور تفلیس میروید حتما از اثر باستانی زیبا بازدید کنید.
 
بالا