برگزیده های پرشین تولز

قواعد تمرینی و رشد در زمان های دور از مسابقه

nikelhamsh

همکار نویسنده
همکار نویسنده [؟]
تاریخ عضویت
8 آگوست 2017
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
27
سن
29
‌‌‌‌برای کسانی که به صورت حرفه ای رشته ی پرورش اندام را دنبال میکنند زمان بندی های این رشته جا افتاده است. دو فصل بسیار متفاوت و مجزا در این رشته وجود دارد. یکی از انها که بسیار طولانی تر است وبه off season معروف است در مواقعی از سال گفته میشود که ورزشکار در آن به دنبال افزایش حجم عضلانی با توجه به برنامه ریزی و تغذیه درست است. اما فصل دیگر که در آن مسابقات برگزار میشود و به آن اصطلاحا on season گفته می شود هدف اصلی ورزشکار استفاده از عضلاتی که در فصل قبل آنها را ساخته ‌ پرورش داده است. به گفته بسیاری از کارشناسان فصل دوری از مسابقات بسیار مهم تر می باشد زیرا می تواند نتیجه و اندام نهایی ورزشکار را تعیین کند. به همین خاطر تمرکز بیشتری را بر روی این فصل می گذارند، البته ناگفته نماند که سوال ها و مشکلات زیادی هم گریبان گیر ورزشکاران در این فصل خواهد شد. مثل بی خیالی بیش از حد یا تایم های زیاد استراحت میتواند عضلات با کیفیت ساخته شده توسط ورزشکار طی سالیان دراز را مورد حمله قرار دهد.
در ادامه این مطلب به دو مورد خواهیم پرداخت
رشد عضلات مانند تپه است
بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان فکر میکنند که میتوانند تماما به صورت یکنواخت رشد کنند که این موضوع غیر ممکن است. برای رشد عضلات شما به زمان نیاز دارید. همانطور که شما نمی توانید ناگهانی وزنه ها را سنگین تر کنید به همین صورت عضلات هم اندک اندک رشد می کنند. توجه داشته باشید که اگر در افزایش عضلات عجولانه عمل کنید چیزی به جز چربی های اضافه و آسیب دیدگی های مکرر بدست نخواهید آورد.
چگونه باید وزن اضافه کنیم
فرض کنید می خواهید در طول یک فصل که به دور از مسابقات هستید ۲۰‌پوند وزن اضافه کنید. نمی توانید این ۲۰ پوند را به صورت یک سیر نزولی به عدد ترازو اضافه کنید. یا زمان به شما اجازه نخواهد داد و یا اینکه از برنامه ریزی خود نا امید خو‌اهید شد. این ۲۰ پوند را به زمان های متناوب تقسیم کنید. به این صورت که به طور مثال ۱۰ پوند وزن اضافه کنید سپس بگذارید تا بدن شما با این وضع و این رقم توقف پیدا کند . ممکن ۲یا ۳ پوند هم کاهش وزن داشته باشید ولی مطمئن باشید بقیه ۲۰ پوند را می توانید بسیار ساده تر بدست آورید . به علاوه اگر به این صورت عمل کنید درصد عضله خالصی که بدست خواهید آورد بیشتر خواهد شد.
 
بالا