برگزیده های پرشین تولز

قوانین بخش کار و سرمایه و تجارت (حتما قبل از فعالیت در بخش مطالعه شود)

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Ari@n

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
7 آگوست 2009
نوشته‌ها
2,029
لایک‌ها
1,888
محل سکونت
TehrAn
ضمن سلام و احترام به کاربران محترم بخش کار و سرمایه و تجارت .
احساس شد اینجا به یه سری قوانین برای بهتر شدن و سهولت در فعالیت کاربران نیاز هست . پیشاپیش از اینکه مارو در هر چه بهتر شدن این بخش یاری میکنید سپاسگزارم .

قوانین بخش :
1.
زدن هر گونه تاپیک تجاری (محدود به نوع فعالیت و یا تارنمای خاصی نیست و مشمول همه میشه) با لینک ریفال و یا کد ریفال و یا هر شکلی ممنوع میباشد .

2. زدن تاپیک با عناوین شناسایی و یا نظر خواهی در باره شرکتی (محدود به نوع شرکت دولتی و خصوصی و یا ثبت شده در خارج ایران محدود نیست و مشمول همه میباشد) مجاز میباشد , منوط به اینکه لینک تارنمای مربوطه و یا هر اطلاعات دیگر از تارنمای مربوطه در پوشش کد قرار گرفته باشد

3. معرفی صرافی در کلیه تاپیک ها که دارای مجوز نوع دوم و اول میباشند مجاز میباشد ولی منوط به اینکه لینک تارنمای مربوطه و یا هر اطلاعات دیگر از تارنمای مربوطه در پوشش کد قرار گرفته باشد .

4. از هر گونه بی احترامی و توهین به یکدیگر به شدت بپرهیزید و به نظرات هم اعم از موافق و مخالف احترام بگذارید .

5. معرفی تارنمای خبر گزاری رسمی بدون پوشش کد به عنوان ذکر منبع مجاز می باشد .

6. ذکر لینک تارنمای سایتهای اعلام نرخ ارز و سکه در هر شکل بدون پوشش کد ممنوع میباشد .
تبصره : در صورتیکه تارنمای مربوطه که اعلام نرخ ارز و سکه انجام میدهد سرخط های خبری نیز ارائه میدهد باز محدود به این قوانین هست و باید پوشش کد استفاده شود .

7. معرفی تارنمای تجاری شما در این بخش ممنوع میباشد . لطفا از بخش مربوطه برای معرفی تارنمای خود استفاده کنید .

8. اشاعه خبر کذب ممنوع است (محدود و یا شامل و یا محدود به نمیباشد ) فلذا قوانین کلی هست .

9. در تاپیک بورس نقل قول شایعه در بازار چون امری مرسوم در بازار سرمایه هست محدود به میباشد . لذا کلی نیست . توجه کنید محدود به میباشد تا جایی که خلاف قوانین اساسی کشور نباشد

10. از دادن پیشنهاد حواله های ارزی به کاربران خودداری نمایید (محدود و یا شامل و یا محدود به نمیباشد ) چون این تراکنش در خارج ایران انجام میپزید در قوانین بانک مرکزی نمی گنجد و محدود به میباشد .

11.توهین ، افترا ، بی اعتبار کردن و همچین دادن پست های دو پهلو نسبت به یک کاربر ثالث به کلی ممنوع میباشد فلذا محدود به نمی باشد .

12.استارت تاپیک با مضمون تست یک نرم افزار یا پروژه در صورتیکه این برنامه نرم افزاری یا پروژه پیشنهادی کاملا مطابق قوانین بین المللی و همچنین قوانین کشور ایران باشد بلامانع می باشد در صورتیکه این برای این پروژه یا نرم افزار هیچ گونه حق عضویت چه به صورت ریالی و چه به صورت ارزی در نظر گرفته نشده باشد و استارتر تاپیک نیز این حق را خود سلب میکند . فلذا با رعایت مفاد ذکر شده مجاز می باشد .

13.استارتر تاپیک باید موضوع استارت تاپیک رو در پست اول به صورت کامل شرح داده باشد و هیچ موضوع گنگی در پست اول نباشد و همچنین درج پست الکترونیک در پست اول توسط استارتر ممنوع میباشد فلذا این قوانین کلی میباشد و محدود به نمیباشد و شامل تمامی کاربران میگردد .
قابل ذکر هست که این قوانین به صلاحدید مدیران و همکاران بخش میتونه تغییراتی رو هم در پیش داشته باشه .

14. طبق قوانین ج.ا و قوانین ناظر بر ورود و خروج ارز از ایران مصوبه 11 اسفند 90 که دوباره باز بینی شده است کما فی السابق مقوله فارکس در ایران ممنوع میباشد فلذا نقل قول و یا ذکر منبع از یک سایت که به هر دلیلی مرتبط با این موضوع است به صورت کلی ممنوع میباشد فلذا محدود به نمی باشد

15. ایجاد تاپیک به هر نحوی درباره یک بروکر فارکس و یا ای بی اون در ایران بنا به استناد به بند 14 قوانین بخش به صورت کلی ممنوع میباشد فلذا محدود به نمیباشد
تبصره 1 : حتی در تاپیک های مرجع بخش دادن یک پست هم درباره این مقوله ممنوع میباشد .

16. بکار بردن لفظ کلمه دلال برای تمامی کاربرانی که در تاپیک ارز و سکه فعال هست به هر نحوی ممنوع می باشد و فلذا محدود به نمی باشد و به عنوان توهین تلقی میگردد و به شدت برخورد میگردد .
پی نوشت تکمیلی : برای معنی کامل دلال : دلال در لغت به معنای «میانجی بین بایع و مشتری، كسی كه با دریافت حق معینی واسطه مابین خریدار و فروشنده می‌شود» آمده است. به عبارت ساده تر دلال فقط میانجی این معامله است و یا به اصطلاح عامیه و بازاری کسی که معامله ای رو جوش میدهد . لازم به ذکر هست دلال هیچ موقع سرمایه خودش رو درگیر خرید و فروش نمیکنه پس از این رو سرمایه گذار نامیده نمیشه
تعریف دلال از لحاظ علم اقتصاد : در اصطلاح حقوق تجارت «كسی است كه با دریافت حق معینی واسطه بین خریدار و فروشنده می‌شود؛ به عبارت دیگر دلال كسی است كه در مقابل اجرت واسطه انجام معاملاتی شده یا برای كسی كه می‌خواهد معاملاتی نماید طرف معامله پیدا می‌كند، در دلالی مقررات وكالت اجراء می‌شود».
همه اقسام عملیات دلالی، تجارت محسوب می‌شود. مراجعه به دلال برای انجام معامله جز در مورد معاملات بورس اجباری نیست (لازم به ذکر هست که بر همگان مشخص میشود که کارگزارن بورس رسما دلال نامیده میشوند چون در ازای دریافت درصدی حق الوکاله عملیات فروش سهام از یک شرکت به شخص حقیقی یا حقوقی میشوند ) و طرفین آزادند به واسطه ها مراجعه كرده و با پرداخت مبلغ مختصری حق دلالی، مشتریان معتبر پیدا كنند.

این بندهای اضافی قوانین بعد از دست گذاشتن دادستانی کل کشور ضمیمه این بخش میشه ممکن هست بعضی از بند های قوانین مقداری بی رحمی باشه ولی دیگه باید رعایت کرد

17.استفاده از الفاظ رکیک به هر نحوی درباره مسئولین جاری کشور به صورت کلی ممنوع می باشد فلذا محدود به نمیباشد
توضیح : محدود به به معنی کلیه مسئولین بازنشته جاری **** فعلی کشور میباشد .

18.اعتراض به قیمت ارز و سکه به صورت کلی ممنوع می باشد . این بخش اعتراضات به مدیریت فعلی بازار ارز و سکه نیست فلذا کاربران حق اعتراض و حتی دادن نظر در این باره را از خود سلب میدانند

19.تحلیل سیاست ها مالی و اقتصادی در راستای سود مالی مجاز میباشد . نکته :چنانچه یک تحلیل به صورت جهت دار چه موافق و چه مخالف بود خارج از این بند است و با استارتر بنا به صلاحدید مدیران برخورد خواهد شد.

20.مقوله فارکس طبق بازبینی دوباره مجموعه مقررات ارزی توسط بانک مرکزی به تاریخ 1390.12.11 کما فی السابق ممنوع میباشد و هر هر بحثی در این زمینه کان لم یکن میباشد.

21.استفاده از نکات اقتصادی برای ارسال پست سیاسی به جهت مقایسه کردن 2 شخص در **** فعلی ایران کلا ممنوع می باشد .
توضیح : منظور برای جانب داری از فرد خواص و یا یک جناح سیاسی خواص است .

22. در مقوله ارز و سکه تمامی 21 بند این قوانین حاکم میباشد . فلذا ارز و سکه محدود به یک بند خواص نیست .

23.ایجاد تاپیک ها جذب سرمایه - نیاز به سرمایه و موارد مشابه به هر دلیلی ممنوع میباشد و با ایجاد کننده برخورد خواهد شد

لازم به ذکر است قوانین بخش کار و سرمایه به عنوان قوانین زیر بخش و تحت مرامنامه کلی تالار پرشین تولز میباشد.
پس رعایت نمودن کلی قوانین پرشین تولز نیز در این بخش لازم میباشد.


این قوانین بنا به صلاحدید مدیران و همکاران بخش قابل تغییر و اضافه و کسورات بوده فلذا مدیران و همکاران پرشین تولز این حق رو برای خود در راستای مدیریت و حفظ نظم و آرامش تالار گفتگو برای خود محفوظ می دانند .[/Code][/B]
 
Last edited by a moderator:
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا