• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

قيمت تمام شده خودروهاي ايران خودرو

hossein55

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژوئن 2008
نوشته‌ها
2,192
لایک‌ها
410
محل سکونت
ملک خدا
جالبه ايران خودرو تو سايتش يه فايل گذاشته كه من براتون ميفرستم ببينيد بد نيست اومده قيمت تمام شده خودروهاي توليديش رو گذاشته كه براي سال گذشته بوده x ميليون ريال و حالا با افزايش قيمتها شده y ميليون ريال، جالب اينجاست كه براي سال گذشتش قيمت تمام شده نسبت به قيمتي كه اعلام ميشده و فروش ميرفته خيلي بيشتر بوده و اغلب قيمتهايي هستش كه ما در ساير كشورها راجع به ماشينهاي ايران خودرو ميشنويم كه فروخته ميشه!
حالا بماند كه كيفيت توليد خودروهاي اين كارخونه نسبت به كارخانجات مشابه خارجي افتضاحه و به اون صورت خدمات پس از فروش نداره و گارانتي خودرو هم به دليل كيفيت پايين بيشتر از يكسال نيست.

ضمنا ايران خودرو مشخص نكرده كه اعداد و ارقامي كه در آورده براي هر خودرو آيا از قيمت كل درآورده يا اومده تك تك حساب كرده و درآوردن قيمت تمام شده بستگي به قيمت مواد اوليه داره كه عموما به علت خريدهاي عمده و ... توليد داخل بودن بعضي قطعات ارز بهشون تعلق نميگيره و چندين مولفه ديگه كه به روي قيمت تمام شده به شدت تاثير ميزاره.

روي اين قيمتهاي تمام شده اعلام شده نظرتون رو بگيد.

http://www.ikco.com/UploadedFiles/Permanent/201302/0t2xzin32v.pdf

اینجور موقع ها رقیا همدیگه رو ضایع میکنن:

قیمت تمام شده خودروهای سایپا

http://saipacorp.com/Portal/File/ShowFile.aspx?ID=8e141b82-58bf-403c-bd91-12b62c8c1cbb
 
Last edited:

Haj_Ehsan

Registered User
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
7,102
لایک‌ها
2,459
محل سکونت
کلبــﮥ احـــزان
چی دیگه سال 90 و قبل اون هست که خودرو باشه.

بابا خودرو ساز رو هم حق بدید بهش.

دلار گرون شده مجبوره ورق و پلاستیک و مس و آلمبنیوم و پلیمر گرون بخره ؛ درسته خودرو 100% داخل اسمبل میشه ولی آیا مواد اولیه اش هم همینطوره ؟
 

mostafa_gm

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,863
لایک‌ها
438
محل سکونت
My House
میدونستید نزدیک به یک سوم از پولی که ما برای خرید خودرو میدیم میره تو جیب نمایندگی های فروش!!
 

mr_khodaei2011

Registered User
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2011
نوشته‌ها
416
لایک‌ها
180
من یه سوال دارم :

چرا اون سالهای بیشمار که خودروسازها مثلا پرایدی را که براشون 3 نهایتا 4 تومن تموم میشد به مردم میدادن 8 یا 9 تومن و دوبرابر سود میبردن ایران خودرو هم همینطور

سالهای زیادی با سود 2 برابر میگذروندن حالا تو این شرایط هم باز میخان همون سود 2 برابر را ببرن و ضورشون میاد کمتر سود کنن ماشین ها را ارزونتر بدن مردم . چرا یکی بهشون نمیگه گذشته اینطوری بودید حالا هم یکم کم سود ببرید
 

hossein55

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژوئن 2008
نوشته‌ها
2,192
لایک‌ها
410
محل سکونت
ملک خدا
چی دیگه سال 90 و قبل اون هست که خودرو باشه.

بابا خودرو ساز رو هم حق بدید بهش.

دلار گرون شده مجبوره ورق و پلاستیک و مس و آلمبنیوم و پلیمر گرون بخره ؛ درسته خودرو 100% داخل اسمبل میشه ولی آیا مواد اولیه اش هم همینطوره ؟


شما اگر تو همین لیست نگاه کنید شماره 5 "سایر موارد" در سال 90 نسبت به مجموع موارد دیگه از 1 تا 4 (فولاد و آلمینیوم و ...) 3 برابر بقیه اس و با ارز میادله ای 1.5 برابر و با ارز آزاد 2 برابر.

والا من تا حالا همچین قیمت تمام شده مسخره ای ندیده بودم، تازه سال 90 آنقدر قیمتها نرفته بود بالا اونوقت ورداشته نوشته سود نکردیم!!

تازه ایران خودش تولید کننده ورق فولادی و آلمینیوم و مواد پلیمری و مس هست و این ارز بری من نمی دونم برای چیه!
 

Amirbahal3

Registered User
تاریخ عضویت
3 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
3,197
لایک‌ها
538
شما اگر تو همین لیست نگاه کنید شماره 5 "سایر موارد" در سال 90 نسبت به مجموع موارد دیگه از 1 تا 4 (فولاد و آلمینیوم و ...) 3 برابر بقیه اس و با ارز میادله ای 1.5 برابر و با ارز آزاد 2 برابر.

والا من تا حالا همچین قیمت تمام شده مسخره ای ندیده بودم، تازه سال 90 آنقدر قیمتها نرفته بود بالا اونوقت ورداشته نوشته سود نکردیم!!

تازه ایران خودش تولید کننده ورق فولادی و آلمینیوم و مواد پلیمری و مس هست و این ارز بری من نمی دونم برای چیه!

یعنی به نظر شما اگه کارخونه ای توی ایران ورق فولاد تولید کنه باید اون رو ارزون تر از نرخ جهانی فولاد عرضه کنه!!!!
ولی در کل من از این نظر که قیمت خودروهای ساخت داخل با کیفیتشون تناسب نداره موافقم ! و اگر واردات خودرو تعرفه نداشت یا دارای یه تعرفه پایین بود کارخونه های خودروسازی داخلی زمین میخوردن.
 

hossein55

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژوئن 2008
نوشته‌ها
2,192
لایک‌ها
410
محل سکونت
ملک خدا
یعنی به نظر شما اگه کارخونه ای توی ایران ورق فولاد تولید کنه باید اون رو ارزون تر از نرخ جهانی فولاد عرضه کنه!!!!
ولی در کل من از این نظر که قیمت خودروهای ساخت داخل با کیفیتشون تناسب نداره موافقم ! و اگر واردات خودرو تعرفه نداشت یا دارای یه تعرفه پایین بود کارخونه های خودروسازی داخلی زمین میخوردن.

نه ولی مواد داخل رو که دلاری نمیخرن!

ضمنا اون 1 تا 4 قیمتی ندارن اون سایر موارد باید دید چیه!!
 
Last edited:

hossein55

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژوئن 2008
نوشته‌ها
2,192
لایک‌ها
410
محل سکونت
ملک خدا
دیگه وقتی تو قیمتای تموم شده خودروهای سایپا و پارس خودرو میزنه تامین از منابع داخلی معلوم میشه که چقدر بعضی از این خودروسازا چاخانن!

ایران خودرو که ورق و زده بود تامین و نیاز به ارزبری!

سایپا زده (داخلی) یعنی تامین از داخل.


اینجور موقع ها رقیا همدیگه رو ضایع میکنن:


http://saipacorp.com/Portal/File/Sho...1-12b62c8c1cbb
 

sab20

Registered User
تاریخ عضویت
18 نوامبر 2012
نوشته‌ها
370
لایک‌ها
106
اون از ایران خودرو که سالها پیکان بی کیفیت بدون هیچ استانداردی مال جنگ جهانی رو به مردم فروخت و سود هنگفتی به جیب زد و همش این سال و اون سال می کردکه قرار از رده خارج بشه. اون از پراید که خیلی ها بخاطر اون دچار ضررهای جانی و مالی زیادی شدند و هیچکس هم پاسخگو نیست.تا زمانی که صنعت خودرو در ایران انحصاریه پیشرفتی هم وجود نداره و مردم مجبورند همین ماشینهای بی کیفیت رو با قیمت بالا بخرند. حتی به قیمت اینکه جونشون به خطر بیفته یا دچار ضرر مالی بشند. این همه حمایت از خودرو ساز این همه تسهیلات آخرش هم هیچی . برا مثال کشورهای دیگه دارند بسمت یورو 6 میرن و خودروساز ما هنوز کاری برای استاندارد یورو 4 نکرده.وقتی انحصار باشه همین دیگه .
 

tiyam 01

Registered User
تاریخ عضویت
5 جولای 2009
نوشته‌ها
6,186
لایک‌ها
7,730
پژو 405 slx
سال 90
جمع مواد اولیه داخلی و خارجی: 9.45 میلیون تومان!
پس چطور اون رو 7.57 میلیون تومان صادر کردن؟؟؟!!!!

IMAGE634592017443952492.jpg


فهرست قیمت خودروهای صادراتی - سمند ۸.۵ میلیونی راهی اوکراین شد
 
بالا