برگزیده های پرشین تولز

قيمت و مشخصات خودرو ها

Ghamnevis

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2005
نوشته‌ها
607
لایک‌ها
16
به نقل از xPlod :
. منم تا قبل از اینکه سی.یلو رو سوار بشم اون رو یه ماشین ضعیف از نوع قوطی کبریتی ش می دونستم
اما بعد از تجربه رانندگی باهاش به این نتیجه رسیدم که که سی.یلو یه ماشین نرم و با قدرت مناسب، ترمز ضعیف و هندلینگ نامطمئن ـه.
برام خیلی جالب بود که تحت هیچ شرایطی از تیپ 2 کم نمیاره و خیلی راحت قبل از رسیدن به دنده 4 اونو میفرسته توی آینه
برام جالب بود که کولرش خیلی سبکه و اصلا نفس موتور رو نمی گیره
برام خیلی جالب بود که تو سرعت های بالای 160 هم فرمون اونقدر نرم بود که آدم جرئت نمی کرد عطسه کنه
برام خیلی جالب بود که ترمز این ماشین روی ترمز سمند رو سفید کرده
برام خیلی جالب بود حس سرعت در این ماشین اصلا به راننده منتقل نمیشه. تا کیلومتر رو نیگا نکنی نمی فهمی سرعتت چقدره
و برام جالب بود فضای داخلی این ماشین برای یه ماشین سدان بسیار ناامید کننده اس.
در مورد سيلو با همه نظراتتون موافقم...
طراحي داخلي ماشين يكمي ضعيف هستش...

در مورد ترمز هم بله.. حق با شماست.. من دادم باهاش ور رفتند و الآن يكمي بهتر از قبل هستش...
كولر ماشين هم انصافا خداست :D من توي همه سرعتها مدام كولرم روشنه و روي 2 ! انگار نه انگار !
 

faridbahal

Registered User
تاریخ عضویت
22 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,543
لایک‌ها
15
محل سکونت
تهران بــــــــــــزرگ
WV آلمان رو با يك اسباب بازي كره اي مقايسه ميكنيد ؟
این gol ساخت شعبه ی برزیل فولکس هست و تماما به دست مهندسین!! برزیلی ساخته شده برای همینه که شما قیافه اش رو میتونید با ماشین های دهه 90 مقایسه کنید
 

faridbahal

Registered User
تاریخ عضویت
22 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,543
لایک‌ها
15
محل سکونت
تهران بــــــــــــزرگ
من توي همه سرعتها مدام كولرم روشنه و روي 2
شما وقتی کولر رو روشن میکنی یعنی دکمه ی ac رو میزنی اولش هیچ اتفاقی نمیافته:D بعد فقط کافیه که فن رو روی یک قرار بدید(حالا توی بعضی ماشین ها عدد نداره! کلید نکنید:D ) کولر روشن میشه:D حالا دیگه هیچ فرقی نداره که شما روی کمترین سرعت فن بذاریش یا بالاترین در هر صورت کولر روشنه و تاثیر گذاریش فرقی نمیکنه فقط این فنه که با سرعت بیشتری بادش رو بیرون میده
من الله توفیق
 

kami

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,144
لایک‌ها
2
سن
40
محل سکونت
تهران
ببخشيد مي پرم وسط. خيلي ماشين باز نيستم. زياد هم از ماشين و دم و دستگاهش سر در نميارم.
ولي وجدانا حاضر نيستم golf gti 2003 خودمو با هيچي ( حتي با رولزرويس عوض کنم). لامصب بدگاويه.
 

Ghamnevis

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2005
نوشته‌ها
607
لایک‌ها
16
به نقل از faridbahal :
شما وقتی کولر رو روشن میکنی یعنی دکمه ی ac رو میزنی اولش هیچ اتفاقی نمیافته:D بعد فقط کافیه که فن رو روی یک قرار بدید(حالا توی بعضی ماشین ها عدد نداره! کلید نکنید:D ) کولر روشن میشه:D حالا دیگه هیچ فرقی نداره که شما روی کمترین سرعت فن بذاریش یا بالاترین در هر صورت کولر روشنه و تاثیر گذاریش فرقی نمیکنه فقط این فنه که با سرعت بیشتری بادش رو بیرون میده
من الله توفیق
اوه اوه !
فريد دو ساعته دارم تايپ ميكنم و اصلا حواسم نيست كه چه سوتي خفني دادم :D :lol: !!

اگر بدوني چند خط نوشتم و پاك كردم :D
 

Ghamnevis

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2005
نوشته‌ها
607
لایک‌ها
16
به نقل از kami :
ببخشيد مي پرم وسط. خيلي ماشين باز نيستم. زياد هم از ماشين و دم و دستگاهش سر در نميارم.
ولي وجدانا حاضر نيستم golf gti 2003 خودمو با هيچي ( حتي با رولزرويس عوض کنم). لامصب بدگاويه.
به صاحابش رفته ديگه :D
 

faridbahal

Registered User
تاریخ عضویت
22 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,543
لایک‌ها
15
محل سکونت
تهران بــــــــــــزرگ
اوه اوه !
فريد دو ساعته دارم تايپ ميكنم و اصلا حواسم نيست كه چه سوتي خفني دادم !!

اگر بدوني چند خط نوشتم و پاك كردم
يعني بازم داشتي در همين مورد مينوشتي؟ ميخواستي بذاريش رو 3 حتما :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 

Ghamnevis

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2005
نوشته‌ها
607
لایک‌ها
16
به نقل از faridbahal :
يعني بازم داشتي در همين مورد مينوشتي؟ ميخواستي بذاريش رو 3 حتما :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
تازه داشتم توجيهت ميكردم :D :lol:
 

Niaz

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2003
نوشته‌ها
1,407
لایک‌ها
16
سن
41
محل سکونت
Tabriz
به نقل از faridbahal :
این gol ساخت شعبه ی برزیل فولکس هست و تماما به دست مهندسین!! برزیلی ساخته شده برای همینه که شما قیافه اش رو میتونید با ماشین های دهه 90 مقایسه کنید
پژو پرشيا و سمند ساخت ايران هستند و با طراحي ايراني , مهم اينه كه تحت ليسانس پژو هستند و از خيلي از ماشينهاي هم رده خودش بهترن , مدلهاي قديمي تر بيشتر توسط شعبات خارجي كمپاني هاي اتوموبيل سازي ساخته ميشه , زانتيا هم يك نمونه ...
بحث سر پرفورمانس هست , نه اينكه كجا و به دست چه كسي ساخته ميشه .
براي ما كه كشور جهان سوم هستيم همين GOL ساخت فولكس برزيل هم غنيمته , متاسفانه نميتونيم انتظار توارك و فايتون داشته باشيم .

بنده به قصد مزاح اون جمله رو پست كردم

تا زماني كه نگاه تعصبي به مارك ها و سازنده هاي مختلف يا سيلوي دايي جانمان داشته باشيم نميتونيم بحث فني همراه با انصاف و واقعي داشته باشيم ...
 

faridbahal

Registered User
تاریخ عضویت
22 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,543
لایک‌ها
15
محل سکونت
تهران بــــــــــــزرگ
متاسفانه نميتونيم انتظار توارك و فايتون داشته باشيم
این توارک عجب چیز خفنیه!!!! من یه دونه اش رو تو تهران دیدم!!!!
پژو پرشيا و سمند ساخت ايران هستند و با طراحي ايراني , مهم اينه كه تحت ليسانس پژو هستند
اگه یه وقت فکر نکنی که دارم گیر میدم:lol: باید بگم سمند تحت لیسانس پژو نیست! لیسانسش ماله خوده ایران خودرو هست مثلا اگه پژو بخواد سمند بزنه باید تحت لیسانس ایران خودرو باشه!!
 

mehrdad1355

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 فوریه 2004
نوشته‌ها
3,971
لایک‌ها
30
سن
47
به نقل از faridbahal :
این توارک عجب چیز خفنیه!!!! من یه دونه اش رو تو تهران دیدم!!!!

اگه یه وقت فکر نکنی که دارم گیر میدم:lol: باید بگم سمند تحت لیسانس پژو نیست! لیسانسش ماله خوده ایران خودرو هست مثلا اگه پژو بخواد سمند بزنه باید تحت لیسانس ایران خودرو باشه!!
حکما لیسانسش هم از همین لیسانس تقلبی هاست که برا دانشگاها میفروشن
184.gif
170.gif
 

SherlockHolmes

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
15 می 2004
نوشته‌ها
3,068
لایک‌ها
825
اگه یه وقت فکر نکنی که دارم گیر میدم:lol: باید بگم سمند تحت لیسانس پژو نیست! لیسانسش ماله خوده ایران خودرو هست مثلا اگه پژو بخواد سمند بزنه باید تحت لیسانس ایران خودرو باشه!!






موتورش مال پژوئه!!!احتمالا لايسنسشم بايد مال پژو باشه!!

در مورد گل هم هيچ كارخونه احمقي ماشينشو تو اروپا توليد نميكنه چون ورشكست ميشه!!;)

من گل رو از نزديك ديدم متاسفانه قطعاتش (حداقل تزيينات داخليش ) خيلي نامرغوب بودن!!

ولي باز هم بعيد ميدونم گلف آبروي خودش رو به قمار بزاره!!;)
 

Ghamnevis

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2005
نوشته‌ها
607
لایک‌ها
16
تا زماني كه نگاه تعصبي به مارك ها و سازنده هاي مختلف يا سيلوي دايي جانمان داشته باشيم نميتونيم بحث فني همراه با انصاف و واقعي داشته باشيم ...

نه نياز جان من به شوخي گفتم تعصب داريم.. اصلا اينجوري نيست.. من تجربه شخصي خودم را گفتم.. كلا لذتي كه هنگام رانندگي با سيلو بردم را به هيچ وجه نتونستم با زانتيا ، پژو ها و البته پروتون بدست بيارم.. خصوصا توي سرعت هاي بالا...
 

xPlod

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
17 آپریل 2004
نوشته‌ها
2,314
لایک‌ها
8
سن
41
به نقل از Ghamnevis :
خصوصا توي سرعت هاي بالا...
چقدر بالا؟ چقدر از رانندگی بالای 180 باهاش لذت بردی؟
 

SherlockHolmes

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
15 می 2004
نوشته‌ها
3,068
لایک‌ها
825
به نقل از xPlod :
چقدر بالا؟ چقدر از رانندگی بالای 180 باهاش لذت بردی؟
ميتونم بگم من بالاي 180 تا رانندگي كردم(با زانتيا) و تجربه بسيار كسل كننده اي بود!!
37.GIF

به نظرم لذت بردن در رانندگي در سرعت بالا بيشتر به محل رانندگي مربوطه!!;) اينكه تو اتوبان صدر 150 تا بري هيجانش از اينكه تو جاده مشهد 180 تا بري خيل بيشتره!!مثلا تجربه من در جاده اصفهان بود!
پس بنا براين لذت از رانندگي با سرعت بالا يه مسئله نسبيه!!;)
 

xPlod

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
17 آپریل 2004
نوشته‌ها
2,314
لایک‌ها
8
سن
41
کسل کننده بودنش کاملا درسته.
اما بحث من در مورد یه چیز دیگه است. من دارم در مورد اطمینان و پایداری ماشین در سرعت بالا سئوال می کنم. وقتی می بینی سه تا چرخ ماشینت رو هواست مطمئنا اون حس لذتی که داری دیگه نسبی نیست!
 

Ghamnevis

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2005
نوشته‌ها
607
لایک‌ها
16
به نقل از xPlod :
چقدر بالا؟ چقدر از رانندگی بالای 180 باهاش لذت بردی؟
توي اتوبان قم-كاشان من نزديك نيم ساعت با ميانگين 180 تا 190 ميرفتم... سرعت را نميشه توي سيلو حس كرد ! يعني متوجه نميشي اصلا ! (كولر هم روشن بود و روي 3 ;lol: چون فريد گفت :D )
ولي توي ماشين هاي ديگه روي 130 تا كه رفتي ماشين شروع ميكنه بوق ميزنه و ميره رو اعصاب آدم :D

زياد لذت نبردم ! چون واقعا لذتي نداره وسطه يه اتوبان تو كوير بخواي سريع بري...
من توي جاده (نه توبان) اردستان اصفهان كه پر از پيچ هم هستش 170 تا رفتم اونجا لذت بخش تر بود...
 

meli

Registered User
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,393
لایک‌ها
23
سن
36
محل سکونت
tehran
آره موافقم سرعتو توی سیلو نمی شه حس کرد مخصوصا وقتی صدای موزیک بلند باشه و متوجه نباشی و پاتو بزاری رو گاز
اونوقته که مثل ما به خودت میای می بینی 200 رو که رد کردی هیچی داری بر می گردی روی صفر
با حرف فرید را جع به ac کولر موافق نیستم شاید توی خیلی از ماشینا مثل سیلو ، زانتیا یا چیزای دیگه این قضیه صحت داشته باشه اما توی پژو و پروتون و پژو 206 افتضاحه!!!!(نظر شخصی)
 

mazoolagh

Registered User
تاریخ عضویت
10 آپریل 2004
نوشته‌ها
2,938
لایک‌ها
7
سال 63 يك Audi GL مدل 78 خريدم به 280 هزار تومن كه همه ميگفتن 40 هزار تومن گرون خريدي! بعدها يك رنو ثبت نام كردم (950 تومن دراومد) كه ضربگير Audi باشه كه ورود ماشينهاي خارجي آزاد شد يك تويوتا كرسيدا GLX مدل 91 نو خريدم به پنج و نيم ميليون و اون AUDI رو فروختم يك و نيم و رنو شد ضربگير تويوتا.
دو سال بعد تويوتا رو با يك Lancer GLX مدل 93 نو و يك زمين 250 متري طاق زدم! و رنو هم هنوز بود.
سال 80 هم يك پرايد ثبت نامي گرفتم (5 ميليون 20 تومن كم!) و شدم سه ماشينه! قرار بود رنو رو بفروشم ديدم از پرايد بهتره و پرايد رو هم دلم نميومد بفروشم چون نو بود!
بالآخره همين زمستوني رنو رو فروختم 2 ميليون و 700 و فعلا همين لانسر و پرايد هست!
البته اولين ماشينم يك بي ام و 318 مدل 71 بود (تهران ق) كه بابام سال 56 خريد.
خلاصه پشت فرمون خيلي ماشينها (خودم و ديگران) نشستم ولي هيچكدوم مثل اون تويوتا كرسيدا نبود!
 
بالا