آژانس هواپیماییexchanging

قیمت سمند در اوکراین و امارات

شروع موضوع توسط DarkShadow ‏19 جولای 2010 در انجمن گفتگوی آزاد

?

باید چکار کنیم تا ماشین رو به قیمت واقعی به ما بفروشن

  1. نخریدن

    67.7%
  2. اعتراض به خودرو سازها

    3.2%
  3. مطرح کردن آن در سطح جامعه تا مراکز قانونی توان اقدام پیدا کنند

    9.7%
  4. بو د که وار ده (همینه که هست پس بیخیالش)

    35.5%
فعال بودن نظرسنجی چندگانه
  1. DarkShadow

    DarkShadow Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏28 آگوست 2006
    نوشته ها:
    221
    تشکر شده:
    1
    محل سکونت:
    Somewhere around here
    خیلی جاها شنیده بودم که قیمت ماشین های صادراتی ما در خارج کمتر از نصف قیمت داخله ولی سندی براش نداشتم حالا این شما و اینم سند

    سایت نمایندگی فروش سمند در اوکراین (نمایندگی تویوتا!) -سمند ال ایکس قیمت ایران 17 ملیون - قیمت اوکراین : 7100 دلار

    http://www.np.ua/cars/samand-lx-2007_187_290765_0

    اینم قیمت سمند در امارات - سمند معمولی 7.5 ملیون سمند ال ایکس 9.800

    http://shortcut-dubai.blogfa.com/post-73.aspx

    نظر شما چیه؟

    اگه از قیمت سمند و پراید و بقیه ماشین ها در کشورهای دیگه هم خبری دارید اینجا بگید ما هم مطلع بشیم
     
    Last edited: ‏19 جولای 2010
  2. balabala

    balabala کاربر قدیمی پرشین تولز

    تاریخ عضویت:
    ‏22 می 2005
    نوشته ها:
    7,350
    تشکر شده:
    1,322
    محل سکونت:
    یه خورده اونورتر
    مجانی هم بفروشن کسی نمیخره، وقتی با 7000 دلار یه ماشین مناسب اسم و رسم دار میتونند بخرن چرا سمند ایرانی بخرن؟
    البته این نشون میده چجوری دارن میکنن تو پاچه ملت، هیچی اعتراضی هم نمیشه کرد!
     
  3. Behzad M

    Behzad M Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏15 مارس 2010
    نوشته ها:
    1,589
    تشکر شده:
    276
    محل سکونت:
    Zanjan
    برادر این در خیلی از جاهای دنیا وجود داره و بهش سیستم دامپینگ میگن
    یه سیاست اقتصادی برای کشورهای در حال توسعس
     
  4. DarkShadow

    DarkShadow Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏28 آگوست 2006
    نوشته ها:
    221
    تشکر شده:
    1
    محل سکونت:
    Somewhere around here
    دوست من میدونی که دامپینگ در بسیاری از کشورها جرم محسوب میشه و طرف رو میفرستن آب خنک - حتی تو ایران هم دو سه سال پیش یه مورد پیش اومد که خیلی سرو صدا کرد
     
  5. Parsa-Undead

    Parsa-Undead مدیر باز نشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏5 مارس 2009
    نوشته ها:
    3,321
    تشکر شده:
    1,110
    محل سکونت:
    Tehran
    تایید میشه مگه کسی مغز خر خورده !
     
  6. TheMohammad

    TheMohammad Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏12 سپتامبر 2005
    نوشته ها:
    1,055
    تشکر شده:
    18
    محل سکونت:
    تهران
    صنایع خودروسازی کشور چیزی برای دفاع ندارن ولی این لینک اول که گذاشتین برای فروش ماشین های دست دوم هست
    قیمت صفرش توی ترکیه یا همون اکراین یه چیزی حدود 14-14.5 برای مدل LX هست
    در ضمن با 7 هزار دلار ماشین صفر درست و حسابی با اسم و رسم ! پیدا نمیشه
     
  7. appbannerkhuniresbanner
  8. Hamid2day

    Hamid2day مدیر ارشد مدیر ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏1 مارس 2006
    نوشته ها:
    15,589
    تشکر شده:
    8,552
    محل سکونت:
    اوهایو
  9. vahidscs

    vahidscs Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏12 آگوست 2008
    نوشته ها:
    590
    تشکر شده:
    0
    محل سکونت:
    همدان
    راستی دوستان کسی از تعرفه ی قطعات خبر داره ؟
    اونم نباید بی تاثیر باشه در قیمت خودرو توی ایران
     
  10. OurPars

    OurPars Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏18 دسامبر 2009
    نوشته ها:
    435
    تشکر شده:
    7
    دوست عزیز
    این قیمت ماشین صفر نیست
    دسته دو هست
    لینک اول شما:
    http://www.np.ua/cars/samand-lx-2007_187_290765_0

    نوشته شده ماشین سال 2007 هست سه سال پیش
    و کارکردش : 62,200

    با سپاس از نقطه نظرات کارشناسی دوستان
    :happy:
     
  11. DarkShadow

    DarkShadow Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏28 آگوست 2006
    نوشته ها:
    221
    تشکر شده:
    1
    محل سکونت:
    Somewhere around here


    شما درست میگین لینک اول مال ماشین دست دومه اون توتال کیلومترز ش رو ندیده بودم ولی بهر حال قیمت فروش صفر چنده؟ اینکه بگیم میگن یا شنیدیم این قیمته که سند نمیشه همونطور که تو پست اول نوشتم اگر کسی لینک معتبر داره اینجا بگه ببینیم قیمت واقعی در اونجا چنده
     
  12. Cold398

    Cold398 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏29 آپریل 2010
    نوشته ها:
    1,204
    تشکر شده:
    4
    اینا قیمتاش دقیقا به پول ایران چقدر میشه ؟
     
  13. salar68

    salar68 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏19 ژانویه 2006
    نوشته ها:
    286
    تشکر شده:
    66
    محل سکونت:
    Esfahan / tehran
    قیمتاش بالاتره ایرانه
    پیدا کنم واستون می ذارم
    از حدود 14 هزار دلار شروع می شه !
     
  14. avajang.com .leftavajang.com.right
  15. TheMohammad

    TheMohammad Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏12 سپتامبر 2005
    نوشته ها:
    1,055
    تشکر شده:
    18
    محل سکونت:
    تهران
    این برای ترکیه :
    http://www.arabam.com/ikinciel/IKCO/Samand/ikinciel_model.araba
    یا
    http://www.arabam.com/sifir-0-km/AracDetay?versionId=1810001&vehicleComponentId=2
    هر لیر ترکیه تقریبا 675 تومن هست
     
  16. brainsore

    brainsore Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏1 مارس 2008
    نوشته ها:
    5,573
    تشکر شده:
    3,263
    محل سکونت:
    دور
    راهش اینایی که گفتی نیست. خیلی ریشه ای تره قضیه و راه حل ریشه ای هم می خواد! دی:
     
  17. cybamin

    cybamin Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏31 آگوست 2003
    نوشته ها:
    1,510
    تشکر شده:
    137
    محل سکونت:
    اصفهان
    آقا دامپينگ چيز ديگه‌اي هستش. يعني اينكه جنست را خيلي غيرمعمول ارزون بفروشي (بدون سود يا حتي با ضرر بفروشي) به اين اميد كه رقيبت صدمه و ضرر فراوون ببينه و از دور رقابت حذف بشه.
    مورد ايرانخودرو و سايپا براي كشورهاي ديگه دامپينگ نيست، {مشكل در براي داخل كشور} گران‌فروشي و انحصارگراييه. در واقع آقايان خودرو را در بازار داخل گران ميفروشند چون رقيبي ندارند و مردم مجبورند ازشون خريد كنن.
     
    Last edited: ‏21 جولای 2010
  18. Rex_Kamnia

    Rex_Kamnia Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏7 مارس 2009
    نوشته ها:
    504
    تشکر شده:
    76
    منم کاملا موافقم اگه توایران چهارتا شرکت خارجی ماشین شعبه داشتن(نه این نمایندگی هااا خود شرکت )اون وقت از انحصار درمیومد قیمت ها پایین تر بود
     
  19. pany

    pany Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏4 آپریل 2008
    نوشته ها:
    513
    تشکر شده:
    18
    صادرات ایران خودرو


    صادرات اتومبیل های تولیدی با توجه به قیمت پایه صادراتی در قیاس با بازار داخلی * , میزان صادرات و هزینه ی زیر ساخت های مورد نیاز برای خدمات پس از فروش در بازارهای مقصد و همچنین سرمایه

    گذاری در 6 سایت تولیدی خارج از کشور با مجموع تیراژی مابین 15 تا 20 هزار دستگاه** ( مطمئن نیستم ) فاقد هر نوع توجیه اقتصادی برای این بنگاه صنعتی - دولتی بوده و تنها جنبه تبلیغاتی ان مورد

    نظر می باشد .

    در کنار امتیازات اقتصادی غیر معمولی که رژیم ایران با مقاصد سیاسی و یا به منظور عقد چنین قراردادهایی به کشورهایی مانند بلاروس , ونزوئلا , سوریه و..... می پردازد و همچنین زیان دهی سایتهای

    تولیدی خارج از کشور , ارز بری اتومبیل های صادراتی نیز به دلیل درصد بالای قطعات وارداتی ( به منظور بالا بردن کیفیت نهایی محصول ) در قیاس با اتومبیل های عرضه شده در داخل بالا بوده و در نتیجه

    صادرات ان ارز اوری چندانی رو نصیب اقتصاد کشور نمیکند .


    مدیریت دولتی , بهره وری


    تاسیس شرکتهای تابع بی بازده و طرح های صنعتی زیان ده گوناگون با پسوند ملی و....... نتیجه ایی جز ناتوانی این بنگاه صنعتی در پرداخت دیون خود و ورشکستی ( از نوع دولتی ) در سال گذشته

    به بار نداشته . اتفاقی که عملی کردن ان با توجه به بازار انحصاری اتومبیل در ایران مشکل تر از عدم وقوع ان بود....

    سرمایه گذاری خارجی , سوق دادن تدریجی بازار به سمت رقابتی شدن و پایان دادن بر مدیریت دولتی تنها راه برونرفت از شرایط حاضر می باشد که در حال حاضر نیز عملا امکان پذیر نیستن...

    ----------------------------------

    *
    قیمت پایه صادراتی اتومبیل های ایرانی کمتر از انچه که در بازار داخلی به فروش میرسد می باشد که بخشی از ان به دلیل معافیتهای مالیاتی رایج برای کالاهای صادرتی ( دی ) و بخشی دیگر به

    دلیل شرایط غیر انحصاری بازارهای مقصد می باشد که امکان عرضه با قیمت های داخلی را عملا غیر ممکن می سازد .

    در ان سوی نیز تعرفه های واردات و دیگر هزینه های جانبی در بسیاری از بازارهای مقصد ( به عنوان نمونه کشور ترکیه که تعرفه اتومبیل وارداتی در ان بین 18 تا 28 درصد می باشد ) بر قیمت نهایی

    اتومبیل های ایرانی می افزاید و نتیجه حاصل اختلاف قیمت نه چندان مشهود در مقایسه با بازار داخلی می باشد .

    قیمت پایه صادراتی اتومبیلهای ایرانی بر پایه اعلام وزارت صنایع در سال 1385:

    1- قيمت پايه صادراتي خودرو سمند ال ايكس (توليدي شركت ايران خودرو) از قرار هر دستگاه 9 هزار دلار.

    2- قيمت پايه صادراتي خودرو پژو پارس (توليدي شركت ايران خودرو) از قرار هر دستگاه 9 هزار دلار.

    3- قيمت پايه صادراتي خودرو پژو پارس اي ال ايكس (توليدي شركت ايران خودرو) از قرار هر دستگاه 9500 دلار.

    4- قيمت پايه صادراتي خودرو پژو 405 جي ال ايكس (توليدي شركت ايران خودرو) از قرار هر دستگاه 8500 دلار.

    5- قيمت پايه صادراتي خودرو 405 جي ال آي (توليدي شركت ايران خودرو) از قرار هر دستگاه 7 هزار دلار.

    6- قيمت پايه صادراتي خودرو پژو 206 تيپ 2 (توليدي شركت ايران خودرو) از قرار هر دستگاه 7 هزار دلار.

    7- قيمت پايه صادراتي خودرو پژو 206 اتوماتيك (توليدي شركت ايران خودرو) از قرار هر دستگاه 8400 دلار.

    8- قيمت پايه صادراتي خودرو پژو 206 تيپ 3(توليدي شركت ايران خودرو) از قرار هر دستگاه 7500 دلار.

    9- قيمت پايه صادراتي خودرو پژو 206 تيپ 5 (توليدي شركت ايران خودرو) از قرار هر دستگاه 8300 دلار.

    10- قيمت پايه صادراتي خودرو پژو 206 تيپ 6 (توليدي شركت ايران خودرو) از قرار هر دستگاه 9 هزار دلار.

    11- قيمت پايه صادراتي خودرو ماكسيما معمولي (توليدي شركت پارس خودرو) از قرار هر دستگاه 17هزار دلار.

    12- قيمت پايه صادراتي خودرو ماكسيما اتوماتيك (توليدي شركت پارس خودرو) از قرار هر دستگاه 17500 دلار.

    13- قيمت پايه صادراتي خودرو رونيز (توليدي شركت پارس خودرو) از قرار هر دستگاه 16 هزار دلار.

    14- قيمت پايه صادراتي خودرو پيكاپ تك كابين (توليدي شركت پارس خودرو) از قرار هر دستگاه 14500 دلار.

    15- قيمت پايه صادراتي خودرو پيكاپ دوكابين (توليدي شركت پارس خودرو) از قرار هر دستگاه 15 هزار دلار.

    16- قيمت پايه صادراتي خودرو سرانزا (توليدي شركت پارس خودرو) از قرار هر دستگاه 16500 دلار.

    17- قيمت پايه صادراتي خودرو پي كي 1300 (توليدي شركت پارس خودرو) از قرار هر دستگاه 3 هزار دلار.

    18- قيمت پايه صادراتي خودرو كاميونت ( 5،4 M توليدي ارس خودرو ديزل) از قرار هر دستگاه 8 هزار دلار.

    19- قيمت پايه صادراتي كاميونت( 6 M توليدي ارس خودرو ديزل) از قرار هر دستگاه 8 هزار دلار.

    20- قيمت پايه صادراتي كاميونت( 11 M توليدي ارس خودرو ديزل) از قرار هر دستگاه 12 هزار دلار.

    21- قيمت پايه صادراتي كاميون( 2631 M توليدي ارس خودرو ديزل) از قرار هر دستگاه 40 هزار دلار.

    22- قيمت پايه صادراتي كاميونت( 2642 M توليدي ارس خودرو ديزل) از قرار هر دستگاه 40 هزار دلار.

    **
    (Semi knock Down (SKD

    (Complete Knock Down (CKD

    سایتهای تولیدی خارج از کشور تا به امروز زیان های هنگفتی را به دلیل نا کارامدی به بار اورده اند که خود ناشی از عدم واقع بینی و پذیرش ناتوانی ایران در صنایع اتومبیل سازی و هدف گذاری های غلط

    می باشد . تولید سالانه تنها چند صد دستگاه در سایت بلاروس , سه هزار دستگاه در سایت سوریه ( با ظرفیت سی هزار دستگاه در سال ) و یا هزینه ی بالای حمل و نقل قطعات به سایت بی بازده

    ونزوئلا از نمونه های بارز ان هستند .
     
    Last edited: ‏21 جولای 2010
  20. cybamin

    cybamin Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏31 آگوست 2003
    نوشته ها:
    1,510
    تشکر شده:
    137
    محل سکونت:
    اصفهان
    خبرشو دارم توي ونزوئلا راننده تاكسي‌ها اومدن ماشينها را پس بدن. گفتن خرجش زياده ، مصرفش بالاست و دنگ و فنگ داره.
     
  21. brainsore

    brainsore Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏1 مارس 2008
    نوشته ها:
    5,573
    تشکر شده:
    3,263
    محل سکونت:
    دور
    البته با این وضعیت انتظار بیشتری هم نباید داشت! به قول طرف مثل این که مجارستانی ها بگن هیتلر اومد کشور ما را اشغال کرد چرا برامون مثلا مدرسه نساخت! هیتلر اومده بود شما را بکشه و بچاپه و...!
     
  22. mhaf

    mhaf کاربر فعال برق و الکترونیک کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏27 فوریه 2006
    نوشته ها:
    1,599
    تشکر شده:
    298
    محل سکونت:
    کرج
    ماشین چیه داداش
    چند وقت دیگه که بنزین شد 800 تومن همه با قاطر و خر میرن سر کار