برگزیده های پرشین تولز

_Farshad_

Registered User
تاریخ عضویت
19 آگوست 2007
نوشته‌ها
922
لایک‌ها
32
محل سکونت
0000000*****0000000*****0 00000*********000*******
157957075581190.jpeg


قیمت مسکن در تورنتو در سال ۲۰۲۰
بعد از چند سال کاهش در قیمت و فروش خانهها در پی اقدامات دولت برای آرام کردن بازار مسکن در تورنتو، این بازار در نیمه دوم سال 2019، دوباره گرمای خود را بدست آورد.

طبق آخرین ارقام سازمان مشاورین املاک تورنتو، قیمت متوسط یک خانه در شهر تا تاریخ 30 نوامبر، معادل 910.419 دلار است (هم برای خانهها و هم برای کاندوها). سال گذشته در همین زمان، متوسط قیمت خانه در تورنتو برابر 840،391 دلار بود.

این افزایش شدیدی است که فقط برای یک سال رخ داده است و کارشناسان میگویند که همزمان با ورود به دهه جدید، این شیب تندتر خواهد شد.

در گزارشی که به تازگی در مورد پیش بینی بازار مسکن در سال 2020 اعلام شده است، دفتر مشاور املاک "Zoocasa" در تورنتو اعلام کرد که در سال آینده، شاهد ادامه روند بهبود بازار مسکن کانادا از "چرخه رونق و رکود در سال 2016 تا 2018" خواهیم بود.

این موضوع تا حدی از قبل مشخص بود، اما باید دید که بازار پس از این چند سال، چقدر میتواند گرمای خود را دوباره بدست آورد.

پنه لوپه گراهام، سردبیر Zoocasa، توضیح میدهد: "بر کسی پوشیده نیست که شرایط بازار در بزرگترین شهرهای کانادا تا حد زیادی بواسطه شکاف در حال رشد بین عرضه و تقاضا تعریف شده است."

وی افزود: "با اینکه عواملی مانند سرمایه گذاری خارجی و داخلی نیز در رشد خارج از کنترل قیمت نقش داشتهاند، اما خانههای بسیار اندکی برای رفع تقاضا به خصوص در بازارهای GTA وجود داشته است و زمینه برای جنگ بر سر مناقصه و افزایش شدید در ارزش خانهها در طول سال 2016 فراهم گردید. "

اقداماتی که دولت انجام داد، از جمله بستن مالیات برای خریداران خارجی و قرار دادن محدودیتهای شدیدتر برای مورگیج، باعث کاهش تقاضا پس از سال 2016 شد، اما این روند فقط برای مدت کمی ادامه پیدا کرد.

فروش و قیمتها دوباره دارند به جای اول خود بازمیگردند، و تقریباً به اعدادی رسیدهاند که در ابتدا، الهام بخش طرح مسکن در انتاریو بودند.

این بار، افزایش ناگهانی قیمتها به عدم عرضه نسبت داده میشود.

به گفتهی جیسون مرسر، تحلیلگر ارشد بازار TREB: "افزایش رقابت بین خریداران منجر به تسریع در رشد قیمتها شده است. اگر حرکتی در سمت عرضه لیستینگها مشاهده نکنیم، انتظار میرود نرخ رشد قیمت افزایش پیدا کند."

به گزارش Zoocasa، موجودی در مجموع ماهها (یعنی مدت زمان لازم برای فروش کامل تمام خانههای موجود برای فروش) توانست رکورد کمترین حد خود از سال 2007 تا کنون را فقط در مدت 4.7 ماه بشکند.

خوشبختانه برای کسانی که قصد خرید خانه در یک سال آینده را دارند، به گفتهی Zoocasa، انتظار میرود نرخ بهره مورگیج ارزان باقی بماند. اما حالا که متوسط هزینه مسکن در تورنتو، سه برابر شدن متوسط درآمد افراد شده است، این ارزانی احتمالاً اهمیت چندانی ندارد.
 
بالا