به نقل از m_amin :
بچه ها
هر کی میدونه بگه قیمت یه
honda civic
تر و تمیز چنده؟
در ضمن یه سری اطلاعات هم بدین بد نیست
که اصلا چه جوریه اخرین مدلاش ماله کی هست کلن یه سری اطلاعات
منتظرم
این اتاق ( مدلی ) که در ایران موجوده طرح سالهای 92-95 هست
آخرین مدل هاش در ایران 94 هست. البته ممکنه پایینتر باشه و دیر تر نمره شده باشه.
ٍمدل های EX ..LX ...DX .. SI داره که در ایران EX و SI موجوده . البته ممکنه تک مدل های دیگه هم وارد شده باشن.
EX همون سدان چهاردری هست که حتما دیدی با موتور 1.6
SI هم هاچ بک 3 در هست با موتور 1.5
در ایران کسی به نام تیپ توجهی نمیکنه و با نام های هاچ بک (SI) و معمولی یا چهاردر (EX) میشناسن همه.
از 5 - 6 میلیون شروع میشه SI ها
اون 5-6 میلیونیه دیگه لگنی بیش نیست. من 13-14 میلیون هم قیمت داشتمEX خیلی تمیزش رو با کارکرد خیلی کم. این قیمت کاملا شخصی و سلیقه ای هست. حقیقتش اینه که چون کمه قیمتش اصلا ثابت نیست و کاملا عشقی هست. اون کسی که داره و راضیه سوارش میشه و حاضر هم نیست که با 405 صفر هم عوض کنه. اونی هم که میفروشه حتما دیگه ماشینش عمرش رو کرده. خلاصه اینکه فرمول و حساب کتاب نداره.
کلا خیلی ماشین های خوبی بودن اون سال ها. و هر کی خرید خیرشون رو دید. و واقعا لذت بخش بود سواریشون... همین هوندا ها یا گالانت ها و کلا ماشین های ژاپنی که وارد شدن یا اپل ها.
ولی من الان روی ماشین های خارجی دهه نود میلادی زیاد نظر مساعدی ندارم چون تجربه خوبی از خرید دست دومش نداشتم. مگه اینکه واقعا مورد خاص و اکازیونی باشه اون هم صاحبش خودش میدونه و قیمت رو میبره بالا.
بیشتر به درد کسانی میخوره که یا خودشون مکانیک وارد هستن یا حداقل سررشته و علاقه به کارهای موتوری دارن یا دوست مکانیک متخصص دارن. و هم اینکه میدونن که میتونن لوازم یدکی رو هم با قیمتی کمتر از قیمت خون بابای فروشنده های یدکی بخرن. چون الان یدکی ماشین های دهه نود خیلی خیلی گرونه. و حالا گرونیش بخوره تو سرش دیگه از زانتیا که گرون تر نیست. ولیکن کمیاب هم ممکنه باشه و این باز خودش دلیل افزایش قیمت بیشتر میشه.
به هر حال امیدوارم ماشینی که میخری در خدمت تو باشه نه اینکه تو در خدمت اون باشی.... و 24 ساعته دنبال مشکلانش باشی.