برگزیده های پرشین تولز

كارخانه سام الكترونيك تا 50 روز ديگر تعطيل خواهد شد

IKEA

Registered User
تاریخ عضویت
25 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,738
لایک‌ها
4
img4350b35130578.jpg

به گزارش بخش خبر ام.جی.ای:

كارخانه سام الكترونيك به دليل ممنوعيت واردات لوازم و قطعات از كره جنوبي، تا 50 روز ديگر تعطيل خواهد شد.
حميدرضا هاشم نيا رييس هيات مديره كارخانه "سام الكترونيك" نماينده شركت سامسونگ در ايران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج، ممنوعيت واردات كالا از كره جنوبي را ناعادلانه خواند


و افزود: كره جنوبي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، بيشترين همكاري را در زمينه صنايع تلويزيون، مانيتور، خودرو، پتروشيمي و همچنين انتقال دانش فني با ايران داشته است و معلوم نيست، چرا خودمان زمينه تحريم كشور را فراهم مي كنيم.

وي با بيان اينكه به تصميمات مسئولان احترام مي گذاريم، اظهار داشت: بحث عدم واردات كالا از كره جنوبي در حالي مطرح است كه مشاهده مي كنيم انواع و اقسام كالا از كشورهاي ژاپن، فرانسه، آلمان و آمريكا كه از بانيان قطعنامه شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي عليه ايران بودند، به وفور وارد كشور مي شود.

هاشم نيا يادآور شد: به تازگي هيچ مجوزي براي واردات قطعه و كالا از كره جنوبي به سام الكترونيك داده نشده است.
رييس هيات مديره كارخانه "سام الكترونيك" در خصوص ميزان واردات اين كارخانه، تصريح كرد: سال گذشته حدود 500 هزار دستگاه تلويزيون در سام الكترونيك توليد شد و امسال نيز توليد 600 هزار دستگاه تلويزيون و 350 هزار دستگاه مانيتور پيش بيني شده است كه در صورت نبود واردات، خطوط توليد اين كارخانه تعطيل خواهد شد.

وي تاكيد كرد: تا زماني كه قطعات در انبارهاي ما موجود باشد به توليد ادامه خواهيم داد و يك ريال هم به قيمت محصولات توليدي اضافه نمي شود.
هاشم نيا با اشاره به اينكه تنها خواسته ما اين است كه مسئولان اجازه دهند تا واحدي كه از تسهيلات دولتي استفاده نكره است به فعاليت خود ادامه دهد، اضافه كرد: در صورت تعطيلي يك واحد توليدي – صنعتي، راه اندازي مجدد آن بسيار دشوار و هزينه بر است.
رييس هيات مديره كارخانه "سام الكترونيك" ادامه داد: براساس آمار منتشره از سوي دولت، وقتي براي ايجاد يك شغل در بخش صنعت كشور بايد 300 ميليون ريال هزينه شود، چرا بايد با دست خودمان زمينه بيكاري را فراهم كنيم.

هاشم نيا در پايان خاطرنشان كرد: در كارخانه سام الكترونيك (توليدكننده تلويزيون و مانيتور) بيش از يكهزار كارگر به طور مستقيم، صدها نفر در مراكز خدمات پس از فروش و صدها نفر در مراكز پشتيباني و به صورت غيرمستقيم مشغول كار هستند كه در صورت توقف فعاليتها، بيكار خواهند شد.
منبع
----
بیچاره SAMSUNG این همه کارخونه گیر دادن به این بد بخت
 

vmf

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2003
نوشته‌ها
506
لایک‌ها
2
سن
39
داشتند روابط اقتصادی متناسب با روابط سیاسی صرفا چیز بدی نیست ، ولی خوب در حال حاضر به غیر از این شرکت خیلی از شرکت ها همین مشکل رو دارند، و در واقع ضرر به خودمون هست!!
 

Persiana

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
18 جولای 2005
نوشته‌ها
4,220
لایک‌ها
129
سن
47
محل سکونت
Persian Empire
منم شنبه اي اين خبر تحريم کالاهاي کره اي رو تو روزنامه عصر ارتباط ديدم که ظاهرا فقط ماديران بدون مشکل چيزايي رو که براش اومده بوده از گمرک گرفته. واقعا مسخره است. اين همه آت آشغالاي مال انگليس تو بازار ريخته کسي کاري نداره (عجيبم نيست) حالا محصولات کره اي (که ال جي يا گلداستار سابق و سامسونگ که از بعد از انقلاب جاي شرکتاي ديگرو تو ايران گرفتن و انقدر محصولات چرت و پرتشونو اينجا امتحان کردن تا حالا پيشرفت کردن و براي خودشون شرکتهاي مهمي شدن) رو به بهانه انرژي اتمي و چرا طرف ما رو نگرفتينو تحريم ميکنن!! اونوقت ميناليم که آمريکا ما رو تحريم کرده! البته اينا کره رو تحريم کردن ولي خوشگل نفتمونو بهشون ميفروشن، اينو ميگن يه معامله پرسود و به نفع کشور (من الان سر اينکه دارن تئاتر شهرو داغون ميکنن و از بين ميبرن اعصابم خرابه، برج آزادي (شهياد) رو هم که اونور دارن دخلشو ميارن، سر اينيکي مورد هم داره از گوشام دود ميزنه بيرون پس تا چيزاي فاجعه تر ننوشتم بهتره برم به ناله و نفرينم برسم!!).
 

amirhoman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,127
لایک‌ها
11
سن
54
محل سکونت
Tehran
متاسفانه همیشه همینطوری بوده .
دستی دستی سرمایه هامونو اتیش میزنیم.
کاری به کارخونه دار و مایه دار و... ندارم
اون کارخونه با اینکه شخصیه و سرمایه اش مال هرکسی هم که هست باز هم سرمایه ملته
با تعطیلی اون کارخونه و هر کارخونه دیگه ای که با سیاست های غلط بسته میشه علاوه براینکه کلی بیکار میشوند راه برای ورود کالاهای بی ارزش چینی باز میشه . متاسفم.
 

saeid_2001

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2005
نوشته‌ها
2,403
لایک‌ها
9
محل سکونت
tehran
اره این جریان کره خیلی مثل اینکه داره بد تموم میشه چون من شنیدم که امکان تعطیلی خط تولید ریو هم که تازه قرار بوده بیاد خیلی زیاد شده البته میگن تایوان هم قطعات این ماشین رو تولید میکنه ولی طرف قرار داد سایپا کیا در کره جنوبی بود امیدوارم روابطمون با کره خراب نشه چون خیلی از شرکتها وارد کننده از کره برشکسته میشن و باعث بیکار شدن خیلیا میشه کم بیکار داریم
 

Bahreyni

Registered User
تاریخ عضویت
12 آپریل 2004
نوشته‌ها
1,733
لایک‌ها
6
سن
43
محل سکونت
کرمان دیار کریمان
124.gif
 

ReD3ath++

کاربر فعال بازیهای کامپیوتری
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 ژوئن 2004
نوشته‌ها
694
لایک‌ها
7
محل سکونت
Vienna, VA
مرگ بر اونی که همه میدونن ولی روشون نمیشه بگن !!! :(
 

IKEA

Registered User
تاریخ عضویت
25 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,738
لایک‌ها
4
اقا LG هم قراره اضافه بشه جوری که جام فوتبال LG هم قراره تعطیل بشه ، امشب 90 میگفت :D
 

saeid_2001

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2005
نوشته‌ها
2,403
لایک‌ها
9
محل سکونت
tehran
من سیاسی نیستم ولی از این جهت میبینم که با نبودن مارکهای سامسونگ و ال جی که الان خیلی از بازار لوازم صوتی و تصویری مارو در دست دارن (تلویزیون,مانیتور,گوشی موبایل,و انواع لوازم صوتی و تصویری,و خیلی از لوازم کامپیوتری) ما باید از اینی که هستیم دست به دامنتر چینیا بشیم البته در روزنامه همشهری میخوندم که رئیس جمهور چین برای تبادل نظر به لندن رفته که یکی از مسائل مورد بحث هم همین ایران بوده احتمالا قرار اونجا زیراب ایران بزنن در هر صورت امید وارم دستمون از چین قطع نشه که اونوقت انگار از همه دنیا دستمون قطع شده الان هرچی رو برمیگردونی میبینی نوشته made in china البته این بیشتر یه فاجعه برای کشورمونه تا یه اتفاق
 
بالا