برگزیده های پرشین تولز

كار كردن با درايور وسيله جانبي

bird

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 جولای 2005
نوشته‌ها
106
لایک‌ها
0
سلام،
من مي خواهم يك برنامه اي بنويسم كه در اون بايستي يكسري اطلاعات از كامپيوتر به يك وسيله جانبي كه به پورت usb وصل مي شود، ارسال بشود. اين وسيله جانبي درايور هم دارد، يعني cd اي كه همراه اين وسيله بهم دادن يك پوشه اي به نام drivers دارد و داخل اين پوشه يكسري فايل هاي .sys و .inf و .vxd و .cat وجود دارد .
با اين اوصاف به نظرتون براي ارسال اطلاعات به پورت usb بايستي از كجا شروع كنم، البته بايستي بگويم كه برنامه اي كه مي خواهم بنويسم لزوما نبايستيstandalone باشد يعني برنامه ام مي تواند فقط در صورتي كار بكند كه كاربر driver‌ دستگاه رو نصب كرده باشد.
ممنون مي شوم اگر راهنماييم بكنيد.
-با تشكر
 

en2fa

Pocket PC کاربر فعال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 مارس 2003
نوشته‌ها
1,642
لایک‌ها
8
سن
42
محل سکونت
tehran
من نميدونم اون وسيله چی هست!
اما اول بايد ببينی اگر اين اطلاعات رو فرستادی اون وسيله ميدونه که با اون data چی کار بايد بکنه يا نه؟
پيدا کردن برنامه مشابه که اينکار رو ميکنه خيلی بدرد بخور هست چون با نگاه کردن به api هايی که صدا ميزنه و بعضاً data هايی که ميفرسته ميتونه يکچيز هايی دستگيرت بشه!
برنامه usb spy هم هست که ميتونی به صورت raw هر چيزی که فرستاده ميشه رو بفهمی...

نگاه کردن به dllexport های اون driver هم ميتونه کمک کنه!
 

bird

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 جولای 2005
نوشته‌ها
106
لایک‌ها
0
راستش متوجه شدم كه وقتي سي دي مربوط به درايورش را نصب مي كنم، يك پورت مجازي سريال ايجاد ميشه و ديگر بقيه كار مثل اين است كه دارم با پورت سريال كار مي كنم نه usb.
آيا اين درست هست كه تا زمانيكه شركت سازنده يك دستگاه براي developer ها doc اي ارائه نده و در واقع از طرز كار dll‌ ها و .. اطلاعاتي در اختيار ديگران قرار ندهد، سر در آوردن از طرز كار دستگاه و ... تقريبا غير ممكن هستش.
آيا مثالي به نظرتون ميرسه كه خلاف اين مطلب رو ثابت بكنه؟
تا بحال شده از يك dll‌ بدون داشتن هيچ اطلاعات اضافي ديگري از آن، در برنامه هايتان استفاده كنيد؟
 

mamizadeh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
78
لایک‌ها
0
با سلام
دوست گرامی این کار که سهله از این بدتر ش رو هم میشه انجام داد
برای دیدن دستورات dll می تونی از برنامه های هک که برای این کار هستند استفاده کنی مثلا یکی از ایناdll viewer هستش و یک فایل توپ توپ که خودم از اون استفاده کردم قدرت اینو تا حدی بهت بگم مه می تونی IO.sys سیستم عامل رو دست کاری بکنی و بدونی که چی به چیه ومی تونی تمام فایل ها با تمام پسوند ها رو هک کنی از جمله dll ها dll رو بو طوری نشون می ده که هم دستورات عنوانیش رو بیان می کنه و هم نحوه نوشتس سورسش رو واست باز می کنه البته با اسمبلی دسته بندی سورس کد و همچنین دسته بندی فانکشن ها و پرورسجر های برنامه رو خیلی با حال انجام می ده اگه خواستی اسم برنامه رو واسط می دم
[email protected]
 
بالا