برگزیده های پرشین تولز

كاپشن احمدي نژاد شايد روزی شهرت «لباس جديد امپراتور» را بيابد !!! و حالا كفش ؟!!

mahmoud_mta

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2005
نوشته‌ها
41
لایک‌ها
1
سن
44
خبرگزاري انتخاب : كاپشن احمدي نژاد شايد روزی شهرت "لباس جديد امپراتور" را بيابد.

به گزارش خبرگزاري «انتخاب» ، بي بي سي با اشاره به خبر «انتخاب» در مورد كاپشن احمدي نژاد نوشت : تصوير کت پارچه ای و ساده محمود احمدی نژاد، رييس جمهور ايران، ، همانند لباس غريب هر *****، صفحات روزنامه های مهم جهان را اشغال كرده و شايد روزی هم شهرت "لباس جديد امپراتور" را بيابد.

فايننشال تايمز تازه ترين نشريه غير ايراني است که درباره استيل لباس پوشيدن رييس جمهور ايران و تقليد هواداران و مديران دولتش گزارش نوشته است.

اين روزنامه بريتانيايی در گزارش خود زير عنوان "رييس جمهور ايران، نماد دور از ذهن مد" نوشته است که "شايد قشر اعيان و متمول ايران کت اسپرت بی پيرايه آقای احمدی نژاد را به تمسخر بگيرد، ولی اين لباس همه فن حريف نزد بسياری از هواداران جوان وی آنقدر محبوب شده که تجار سفارش واردات بيشتر آن از چين را داده اند."

يک مغازه دار به نام علی در خيابان باب همايون به فايننشال تايمز گفته است: "هر روز چند نفر جوان از جمله دانشجويان می آيند و می پرسند آيا ما کت احمدی نژاد يا کت آقای رييس جمهور داريم."

اين روزنامه با اشاره به اين کت ۲۰ دلاری می نويسد که سبک لباس پوشيدن رييس جمهور ايران نمايانگر وجهه وی به عنوان فردی مخالف "غربزدگی" و "مردی مردمی" است، وجهه ای که توام با شعارهای مبارزه با فقر، فساد و تبعيض نقش موثری در پيروزی آقای احمدی نژاد در انتخابات ۲۳ ژوئن ايفا کرد.

رهبران جهان به عنوان ويترين فرهنگ و هويت هر ملت، حتی اگر لباس سنتی می پوشند، سعی می کنند نگاه های منفی منتقدان مد را جلب نکنند

فايننشال تايمز در ادامه سبک پوشاک محمد خاتمی، رييس جمهور سابق، با آقای احمدی نژاد را مقايسه و نتيجه گيری می کند که رای دهندگان ايرانی به شهردار سابق تهران به اين دليل رای دادند که از دستاوردهای ظاهری اصلاح طلبان دلسرد شده بودند.

نويسندگان اين گزارش نوشته اند: "هنگامی که آقای خاتمی نتوانست توقع ايرانيان را برآورده سازد، مردم به وی لقب فريبا را دادند. اين سرخوردگی ها بود که به آقای احمدی نژاد کمک کرد با شعار توزيع عادلانه تر ثروت بر مسند قدرت بنشيند."

فايننشال تايمز به اين نکته اشاره دارد که کت آقای احمدی نژاد بيشتر در مردم محلات جنوبی تهران محبوبيت دارد، مردمی که تحليلگران معتقدند نقش مهمی در شکست اکبر هاشمی رفسنجانی، رييس مجمع تشخيص مصلحت، مقابل حريف کمتر شناخته شده خود ايفا کردند.

شهاب از فروشندگان پاساژی در ميدان تجريش تهران گفته است که اين نوع کت را نمی فروشد، ولی اگر روزی جوانان بالای شهر نيز بخواهند خود را به هيات رييس جمهور تازه خود درآورند، وی برای تامين تقاضا از عرضه "کت احمدی نژاد" ابايی نخواهد داشت.

البته انتخاب لباس يکی از حقوق بنيادين بشر است، حتی در جوامعی مانند ايران که تندروها برای ظاهر جوانان معيارهای سختگيرانه تعيين می کنند.


فايننشال تايمز

با اين حال عرف است که رهبران جهان به عنوان ويترين فرهنگ و هويت هر ملت، حتی اگر لباس سنتی می پوشند، سعی می کنند نگاه های منفی منتقدان مد را جلب نکنند.

هنگامی که حامد کرزی بعد از سرنگونی طالبان در افغانستان به قدرت رسيد، ردا و کلاه وی تحسين برخی از طراحان لباس در اروپا را برانگيخت، اما ظاهرا مد آقای احمدی نژاد چنان اقبالی ندارد، زيرا فايننشال تايمز نمره درخشانی به پوشاک وی نمی دهد.

اين روزنامه می نويسد حتی موقعی که رييس جمهور جديد ايران برای ملاقات با شخصيتهای خارجی کاپشن مخصوص خود را از تن درمی آورد، باز وی "کت و شلوارهای خيلی شيکی" نمی پوشد.

اين روزنامه از قول يک مقام خارجی ادعا کرده است که آقای احمدی نژاد کفشهايی می پوشد "که به نظر می آيد از بازار تهران جفتی ده دلار خريده است."
 
بالا