برگزیده های پرشین تولز

لایسنس اورجینال چیست

Amirtoghrolian

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 جولای 2017
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
0
سن
26
لایسنس اورجینال چیست
از جمله معضلات سازمان ها و شرکت ها و تا حدی کاربران شخصی ایرانی عدم وجود مرکزی است تا آن ها را از تمامی مزایای نرم افزار های مایکروسافت نظیر ویندوز و آفیس و ... بهرمند سازد چرا که نسخه های کرک شده موجود در بازار مشکلات فراوانی را برای کاربران بوجود می آورند. از جمله ی این مشکلات در استفاده از نسخه های غیر اصلی و کرک شده یِ اینگونه نرم افزار ها، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

■ اکثر نسخه های کرک شده پایداری در استفاده از ویندوز را برای کاربران مختل می سازند. و همچنین سرعت در استفاده از ویندوز را نیز کاهش می دهند چرا که دریافت بروزرسانی های مایکروسافت مسئله ای است که از تنها نصب کردن ویندوز اساسی تر است. و این موضوع به حدی مهم است که می توان گفت ویندوز بدون این آپدیت ها کارایی خود را نخواهد داشت.

■ مشکلات ناشی از کرک نرم افزار برای اکثریت افراد پیچیده است و کارکرد ویندوز را برای کاربر مختل می کند. معمولاً Source هایی که کاربران توسط آن ویندوز را نصب می‌کنند از منابعی همچون Torrent و یا دیگر سایت‌های به اشتراک گذاری فایل‌ها تهیه می‌شود. معتبرترین شرکت‌های داخلی که ویندوزهایی غیر اصلی (با منشائی غیر از شرکت تولید کننده – مایکروسافت) و بدون محدودیت را با قیمتی بسیار پایین در اختیار کاربران می‌گذارند نیز قابل اطمینان نیستند و حتی اگر ادعایی بر "Untouched" بودن آن کنند نمی‌توان از دست‌کاری نشده بودن آن سورس‌ها اطمینان حاصل کرد.

■ امنیت اطلاعات سازمان ها و شرکت های معتبر با یک سوال اساسی مواجه است. "کرک شدن یک نرم افزار به معنای ایجاد تغییر در آن است، و هیچ تضمینی وجود ندارد که کرک شدن نرم افزار تنها برای پایین آوردن هزینه های سازمان و یا شخص شما باشد. از دیدگاه یک کرک کننده ی نرم افزار که اصالتا" ملیت غیر ایرانی نیز دارند، دریافت اطلاعات از سیستم های دیگر و آنالیز آنها قطعا" جذابیت و منافع بیشتری دارد. رفع محدودیت‌های ویندوزها معمولاً توسط اجرای فایل‌های Crack تولید شده توسط افرادی ناشناس صورت می‌پذیرد؛ اجرای فایل‌های Crack دروازه‌ای همیشگی در کامپیوتر به روی آن افراد باز می‌کند که نرم افزار امنیتی و آنتی ویروس نیز نمی‌تواند از این امر جلوگیری کند.

■ قانونی بودن استفاده از نرم افزار خود به عنوان یک مسئله ی حیاتی برای سازمان ها و شرکت های معتبر محسوب می شود. این موضوع برای افرادی که مسافرت های خارجی دارند نیز یک نیاز به شمار می رود.

■ پشتیبانی در استفاده از یک نرم افزار امری است بسیار مهم تا آنجا که بخشی از هزینه های پرداخت شده مرتبط با این مسئله است. بدلیل گستردگی در کارایی سیستم عامل همواره سوالات زیادی برای کاربران پیش می آید. بالتبع ویندوز غیر اصل از این مهم بهره مند نخواهد بود. استفاده از Windows Update که مایکروسافت روزانه و یا هفتگی در اختیار کاربران قرار می‌دهد بسیار حائز اهمیت است و نه تنها ایرادهای شناسایی شده ویندوز را برطرف می‌کند بلکه امکانات جدید و به‌روز رسانی‌های مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما می توانید با خرید لایسنس های اصلی در هر کجای دنیا حتی ایران عزیزمان از این خصوصیات استفاده کنید.

دیگر مزایای استفاده از نسخه اصلی ویندوز:



6. دریافت نرم افزارهای کاربردی از مایکروسافت که نیاز به ویندوز اصل (Windows Genuine) دارند
7. توانایی تشخیص و عیب یابی به وسیله مرکز اعمال Action Center
8. بدون نیاز به تعویض‌های مکرر سیستم عامل نسبت به نمونه کپی
9. افزایش کارایی و سرعت رایانه


1. پایداری بیشتر در مقایسه با نسخه‌های جعلی
2. امنیت بیشتر در مقابل بدافزارها و حملات
3. امکان دریافت به‌روز رسانی ها به صورت واقعی
4. پشتیبانی مایکروسافت
5. امکان استفاده همیشگی از جواز ویندوز




از جمله معضلاتی که برای شرکت‌هایی همچون مایکروسافت در ایران وجود دارد، مشکل نبود یک نمایندگی رسمی برای فروش محصولات آنها به شکل قانونی و رسمی است. این امر موجب آن شده که نه تنها بازار محصولات این شرکتها در ایران از دست برود، بلکه سالانه مبالغ بسیار زیادی را به جهت استفاده غیرقانونی از محصولاتشان متضرر شوند.
این موضوع فضا را برای سودجویی برخی شرکت‌ها و افراد فراهم کرده تا با عرضه محصولات به ظاهر اصلی (و بعضا در جعبه و بسته بندی مشابه و حتی همراه با هولوگرام شرکت تولید کننده) در بازار و سایت‌های اینترنتی اقدام به کلاه برداری و یا سوء استفاده از عدم اطلاع افرادی کنند که قصد بهره‌مندی از مزایای نسخه های اصلی را دارند،
دلیل این مسئله عدم آشنایی خریداران سازمانی و شخصی با نحوه استعلام لایسنس (نسخه اصلی) خریداری شده از شرکت تولید کننده (و نه فروشنده) به طور مستقیم است.
این موضوع در فروش محصولات اصلی مایکروسافت در بازار های غیر رسمی، فروشگاه ها و وبسایت های اینترنتی به دفعات مشاهده شده به نحوی که نسخه های کرک شده در قالب جعبه های اصلی با حاشیه سود بسیار بالایی برای فروشگاه ها در بازار عرضه می‌شوند.
در برخی موارد نیز لایسنس‌های موقت یکساله و یکبار نصب (فعالسازی) به عنوان نسخه اصلی مادام العمر به مشتری ارایه می‌شوند. جالب تر آنکه بعضا اسم و نام هیچ شرکتی در پشت این جعبه های چاپ شده در ایران وجود ندارد و این موضوع امکان هر گونه پیگیری و دریافت پشتیبانی را از خریدار سلب می کند.
برخی از این نسخه ها با شبیه سازی قسمت فعالسازی ویندوز و ارایه دیسک های دستکاری شده و کرک شده امکان تشخیص را از کاربر می‌گیرد، در حالی که لایسنس های این بسته ها بروی دیگر دیسک های کرک شده قابل فعالسازی نیستند.

لایسنس‌های مایکروسافت به3 صورت در بازار عرضه می‌شوند :

.لایسنس‌های OEM :
از زمان صدور لایسنس 365 روز اعتبار دارند در صورت تعویض مادربرد و یا نصب مجدد لایسنس غیر فعال می‌شود و شامل پشتیبانی و گارانتی مایکروسافت نمی شوند.
.لایسنس‌های MSDN
که از زمان صدور لایسنس به صورت لایف تایم اعتبار دارد ولی در صورت تعویض مادربرد یا نصب مجدد به هر دلیلی، لایسنس غیر فعال می شود و تنها یکبار قابل فعال سازی است.
.لایسنس های Retail
لایسنس های Retail به صورت نامحدود اعتبار دارند و هیچ گونه محدودیتی برای زمان، تعداد دفعات فعالسازی بر روی یک سخت افزار و آپدیت ندارند







http://microsoftlicense.com/iran/windows-لایسنس-اورجینال-ویندوز-10-نسخه-اصلی/
microsoftlicense.com/iran/
 
بالا