برگزیده های پرشین تولز

لمینت دندان و تفاوت های آن با کامپوزیت

draghajeri

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 فوریه 2022
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
2
سن
23

لمینت دندان و تفاوت های آن با کامپوزیت​


یکی از روش های ترمیم دندان های نا مرتب و یا دندان های دائمی که در اثر نوشیدن چای یا قهوه زیاد، خوردن غذاهای رنگی و یا استعمال دخانیات رنگ دندان ها عوض شده و تیره گشته است، لمینت می باشد. البته روش دیگری نیز برای ترمیم دندان از جهت زیبایی وجود دارد که آن را کامپوزیت می نامند.
laminate dental.jpg

تفاوت لمینت و کامپوزیت​

کامپوزیت و لمینت از جهات بسیاری با هم تفاوت دارند که بارز ترین تفاوت آن قیمت ارزان تر کامپوزیت نسبت به لمینت می باشد.

برای کارگذاری روکش کامپوزیت نیازی به تراشیدن دندان نیست، لذا از این جهت دارای برتری نسبت به لمینت می باشد، چرا که برای گذاشتن روکش لمینت مینای دندان به مقدار بسیار کم در حد چند دهم میلیمتر دندان تراشیده می شود. این عمل هم از آن جهت انجام می گردد که لمینت خود دارای ضخامت چند دهم میلیمتری است و بعد از کارگذاشتن بر روی دندان سبب بد فرمی دندان می گردد و دندان به جلو می آید، لذا با تراشیدن دندان آن ضخامت لمینت مستتر می گردد و سبب زیبایی هر چه بیشتر شده و دندان لمینت شده طبیعی تر جلوه می نماید.

هزینه لمینت دندان​

هزینه لمینت دندان در مقایسه با کامپوزیت مقداری بالا تر می باشد و این تفاوت قیمت بی دلیل نبوده و متریال کار گرفته شده برای لمینت بسیار مرغوب تر می باشد. دندان کامپوزیت شده پس از گذشت مدت زمانی رو به کدر و تیره شدن متمایل می گردد و آن درخشندگی روزهای نخست را ندارد ولی در عوض لمینت با گذشت زمان نیز رنگ به کار گرفته شده را همانند روزهای نخست حفظ می نماید.

با نام بردن لمینت برای دندان بسیاری از عوام تجسم دندان صدفی و غیر طبیعی را دارند که این گونه دندان در نزد بازیگران هالیوود و تجمل گرای کشورمان محبوبیت دارد. اما لازم است بدانید که لمینت دندان دارای طیف رنگی گسترده ای می باشد و هر رنگی را می توانید به عنوان استفاده کننده انتخاب نماید و دکتر دندان پزشک فقط به شما توصیه می کند که چه رنگی را انتخاب نمایید ولی در نهایت تصمیم گیرنده نهایی خود شمای مراجعه کننده می باشد.

اما توصیه می شود که در صورتی که قصد دارید فقط دندان های ردیف بالا را لمینت کنید، رنگ آن را مطابق با رنگ دندان های ردیف پایین انتخاب کنید. چرا که عمدتاً رنگ دندان های ردیف پایین روشن تر از رنگ دندان های ردیف بالا می باشد و شما با انتخاب آن رنگ، هم دندان های روشن تری خواهید بود هم رنگ دندان هایتان یکدست بوده و صد البته که طبیعی تر نیز جلوه خواهد کرد.
 
بالا