برگزیده های پرشین تولز

لنز تماسي و نکاتی درباره استفاده از آن

asalprh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 آگوست 2016
نوشته‌ها
55
لایک‌ها
4
Contact-lens-1024x684.jpg

لنز تماسي

من مدتیه که از لنز تماسی زيبايي استفاده میکنم تا الان مشکلی نداشتم اما الان مدتیه چشمام قرمز و حساس شدن، آیا این نشانه ی عفونته؟ يا بخاطر حساسيت هست؟

اگر چشمتان ترشح چركي ندارد و روي قرنيه لكه سفيدي نيست و آبريزش و درد شديد نداريد احتمال عفونت كمتر است اما صفر نيست. بهتر است استفاده از لنز را موقتا متوقف كرده و جهت معاينه به چشم پزشك مراجعه كنيد. اما به نكاتي كلي در مورد لنز تماسي دقت كنيد:

١-لنز تماسي بخصوص لنزهاي زيبايي را نبايد ساعات طولاني مصرف كنيد.

٢-اغلب قرمزي چشم به دليل كمبود اكسيژن در بافتي كه طولاني مدت زير لنز تماسي قرار مي گيرد و همينطور بدليل پخش نامناسب اشك و خشكي چشم هست.

٣- لنز تماسي جريان طبيعي اشك را بر سطح چشم تحت الشعاع قرار داده و باعث كاهش اكسيژن رساني به بافت قرنيه و بخصوص سلولهاي بنيادي در مرز سياهي و سفيدي چشم مي شود. بدنبال تخريب اين سلولها كم كم رگهاي اضافي شروع ميكنند از سمت سفيدي به سمت سياهي رشد كنند. در طولاني مدت اين رگها تا دو ميليمتر مي توانند وارد قرنيه شده و باعث كدورت در حاشيه قرنيه شوند.

٤-همچنين بافت ملتحمه نيز پرخون مي شود و چشم به تدريج قرمزتر مي شود و فرد دچار عدم تحمل لنز مي گردد.

٥- علاوه بر بهداشت دستها و چشمها در زمان تعبيه لنز روي چشم، به بيماران توصيه مي شود از قرار دادن لنز تماسي به مدت طولاني در چشم پرهيز نمايند و به هيچ عنوان با لنزهايي كه جهت مصرف روزانه هستند نخوابند.

٦- همچنين به تاريخ مصرف لنز و محلول شستشو دقت فرماييد.

٧- هرگز، هرگز ، هرگز لنز را با آب شير نشوييد.

٨-زمانيكه با گذاشتن لنز تماسي هر گونه علامت ناخوشايندي داريد مصرف لنز را متوقف كرده و با در دست داشتن لنز و كيس لنز به چشم پزشك مراجعه نماييد.
 
بالا