برگزیده های پرشین تولز

لينكدوني بدون لينك و منبع (موهم)

black_jack_of_black_city

Registered User
تاریخ عضویت
19 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
1,506
لایک‌ها
73
سن
44
محل سکونت
با قلبی شکسته در انتظار مرگ گوشه ای نشستم . به آرز
دبير سرويس فرهنگ و هنر روزنامه اعتماد بازداشت شد
تهران ، خبرگزارى جمهورى اسلامى ۱۸ / ۰۶ / ۸۳
داخلى.فرهنگى.روزنامه .اعتماد.
يک عضو تحريريه روزنامه اعتماد از بازداشت "شهرام رفيع زاده " دبير سرويس
فرهنگ و هنر اين روزنامه خبر داد.
"بهرام رفيع زاده " امروز چهارشنبه به خبرنگار گروه فرهنگى ايرنا گفت :
شهرام رفيع زاده روز سه شنبه احضاريه اى مبنى بر ارايه توضيحات به اداره
امور اجتماعى نيروى انتظامى واقع در ساختمان اداره کل نظارت بر اماکن
ناجا دريافت کرد.
وى افزود : در اين احضاريه که بر پايه درخواست دادسراى ناحيه ۹ تهران
صادر شده بود، هيچ اشاره اى به دليل احضار دبير سرويس روزنامه اعتماد
نشده است .
بهرام رفيع زاده با اعلام بىخبرى از دليل بازداشت اين روزنامه نگار، گفت :
اعضاى تحريريه روزنامه اعتماد در تلاش هستند تا دليل بازداشت وى را جويا
شوند.
/ ۷ /
 

kasra_kh

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2004
نوشته‌ها
532
لایک‌ها
4
به نقل از Gharibeh :
اواخر تابستان گذشته سازمان خواروبار جهاني ( فائو ) يک نظرخواهي انجام داد که تنها يک پرسش داشت .

پرسش اين بود که : « نظر شخصي خود را درباره راه حلي براي مشکل کمبود غذا در ساير نقاط جهان ، را بطور آزادانه بيان کنيد. » اما اين نظرخواهي با شکست کامل مواجه شد .

چرا ؟

چون : ۱- در آفريقا کسي نمي دانست « غذا » چيست !

۲- در اروپاي مرکزي کسي نمي دانست « کمبود » چيست !

۳- در اروپاي شرقي کسي نمي دانست « نظر شخصي » چيست !

۴- در آمريکاي لاتين کسي نمي دانست « آزادانه » يعني چه !

۵- در خاورميانه کسي نمي دانست « راه حل » يعني چه !

۶- و در ايالات متحده کسي نمي دانست « ساير نقاط جهان » کجاست !
خیلی باحال بود
دستت درد نکنه
حالا این کجا بود؟؟؟
 

black_jack_of_black_city

Registered User
تاریخ عضویت
19 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
1,506
لایک‌ها
73
سن
44
محل سکونت
با قلبی شکسته در انتظار مرگ گوشه ای نشستم . به آرز
12:15 گرينويچ - سه شنبه 14 سپتامبر 2004


سايتهای رويداد و امروز 'هماهنگ با ضدانقلاب' اعلام شدند
محمد شادابى، مدير روابط عمومى دادسراى عمومى و انقلاب تهران در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرده که برخورد با سايتهاى اينترنتى کاملاً قانونى است .

اظهارات آقای شادابی در واقع پاسخی است به اعتراض محمدرضا خاتمی، دبيرکل جبهه مشارکت ايران که بسته شدن سايت اينترنتی حزب سياسی خود، موسوم به رويداد را غيرقانونی خوانده و گفته بود که "کسی مسئوليت برخورد با سايتها را نمی پذيرد".

آقای خاتمی در نامه اعتراض آميز سرگشاده ای به محمدعلی ابطحی، معاون حقوقی و امورمجلس رئيس جمهور ايران که در روزنامه های اين کشور به چاپ رسيد همچنين از تهديد و بازداشت افرادی خبر داده بود که خدمات فنی اينترنتی سايت رويداد را به عهده داشته اند.

غير از سايت رويداد، سايت امروز که به جبهه مشارکت نزديک است نيز به حکم دادسرای تهران بسته شده است.

به گفته مدير روابط عمومی دادسرای تهران، سايتهايى که دستور بسته شدن آنها صادرشده است، همگى فاقد مجوز از مراجع ذيربط و "هماهنگ" با با افرادی بوده اند که وی آنان را "عوامل خارجى و ضدانقلاب" خوانده است.

آقای شادابی گفته که حجم قابل توجهى از سايتهاى اينترنتى، خلاف اخلاقند و بعضى از سايتها با برنامه ريزى و اهداف از پيش تعيين شده اى اقدام به انتشار مطالبى خلاف واقع عليه **** جمهوری اسلامی و مسئولان آن مى کنند که "تأثير مستقيم بر اعتقادات کاربران مى گذارد و به طور کلى آنها را از حقيقت دور مى کند".

وی تأکيد کرده که دادسراى عمومى و انقلاب تهران و ساير نهادهاى ذيربط مصممند با اين گونه سايتها برخورد کنند و دستور مسدود کردن و فيلترينگ اين گونه سايتها صادر شده است.

آقای شادابی حفاظت و اطلاعات نيروى انتظامى و دادسراى ناحيه ۹ تهران را مراجع رسيدگی به تخلفات سايتهای اينترنتی اعلام کرده است.

او در واکنش به اظهارات محمدرضا خاتمی گفته "عده اى که دليل دفاع آنان از اين گونه سايتها براى ما آشکار است، آزادى را بهانه کرده مدعى اند که برخورد با اين گونه سايتها حريم آزادى را مخدوش مى سازد".

مدير روابط عمومى دادسراى تهران در مورد بازداشت افرادی که با سايتهای اينترنتی مسدود شده مرتبط بوده اند گفته که به علت منع قانونى ناشى از ماده ۱۸۸ قانون آيين دادرسى کيفرى، امکان انتشار اتهام وارده به اين افراد وجود ندارد.

بسته شدن سايتهای بازتاب و امروز انتقاد سازمان گزارشگران بدون مرز را به همراه داشته و برخی نيز اين اقدام دستگاه قضايی ايران را در جهت محروم کردن اصلاح طلبان از امکانات رسانه ای برای جلوگيری از اثرگذاری آنان بر انتخابات آتی رياست جمهوری ارزيابی کرده اند.

برخورد قضايی با سايتهای اينترنتی در ايران از اوائل سال جاری ميلادی آغاز شده است.
 

black_jack_of_black_city

Registered User
تاریخ عضویت
19 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
1,506
لایک‌ها
73
سن
44
محل سکونت
با قلبی شکسته در انتظار مرگ گوشه ای نشستم . به آرز
نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که مردم ایران در بین رسانه‌های در دسترشان اینترنت را با ۵/۴۵ از همه بیشتر اعتماد می‌کنند. بعد از آن مردم شهرهای بزرگ ایران به رادیو و تلویزیون با ۷/۴۳، ماهواره با حدود ۲۵ درصد، مطبوعات با ۵/۲۳ درصد، و رادیوهای خارجی با ۲۰ درصد اعتماد دارند. (از طریق ندا دهقانی)

حالا است که آدم می‌فهمد چرا این‌قدر محافظه‌کاران تندرو اینترنت را در یک سال گذششته جدی گرفته‌اند. از یک طرف بی‌رحمانه دارند تمام وب‌سایت‌های سیاسی و خبری غیر حزب‌الهی را فیلتر می‌کنند، و از طرف دیگر خودشان چپ و راست وب‌سایت خبری درست می‌کنند. چون که واقعا برایشان فاجعه است که صدا و سیما با این همه خرج نتوانسته اعتماد مردم را به اندازه‌ی اینترنت جلب کند. (البته دلیل موقعیت اینترنت در این بین شاید بخاطر این هم باشد که تنها رسانه‌ای است که واقعا دو طرفه است و درنتیجه مخاطبان واقعا در محتوای آن نقش دارند)

از آن طرف آدم افسوس می‌خورد که اصلاح‌طلبان بعد از این همه سال هنوز هم که هنوز است اهمیت اینترنت را نفهمیده‌اند و یک وب‌سایت خبری درست و حسابی دو زبانه برای خودشان راه نینداخته‌اند که سرش به تنش بی‌ارزد و فقظ دنبال افشاگری و عمل سیاسی نباشد. این حالا به درک، اصلا بیشترشان هنوز تایپ فارسی روی کامپیوتر هم بلد نیستند.

نکته‌ی مهم دیگر میزان اعتماد بسیار پایین به ماهواره در مقایسه با با اعتماد به صدا و سیما است که همان‌قدر که علی لاریجانی را باید خوشحال کند، احمق‌های بی‌سواد و جواد لوس‌انجلس‌نشین ماهواره‌دار را هم باید ناراحت کند.

ولی چیزی که برایم در این نظرسنجی عجیب است، میزان پایین اعتماد مردم به رادیوهای خارجی است که راستش اصلا آن را باور نمی‌کنم. یعنی ممکن است که مردم تلویزیون ضیا آتابای را به بخش فارسی بی‌.بی.سی ترجیح بدهند؟ از نظر من کاملا محال است. مگر اینکه جزییات نتایجش منتشر شود.

تکمیل:
- حواسم هست که لاریجانی دیگر رییس تلویزیون نیست. ولی تلویزیون جمهوری اسلامی هر جه دارد، خوب یا بد، از او دارد.
 

black_jack_of_black_city

Registered User
تاریخ عضویت
19 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
1,506
لایک‌ها
73
سن
44
محل سکونت
با قلبی شکسته در انتظار مرگ گوشه ای نشستم . به آرز
My name is Youssef, and I live in Campinas, Brazil. I graduated in International Relations the moment I'm doing my MA in Anthropology at the University of Campinas (UNICAMP).

My project is about Iranian students and government legitimacy during Khatami's governement, so I hope next year I will go to Iran to do some field research, basically my task is to live among and talk to as many people as possible while I'm there. I've been studying Persian all by myself, and I hope I can emprove it enough to be able to carry on a normal conversation and understand people in their daily lives.

I still don't know many people from Iran, though; and I've been kind of desperate to find out a place to stay (Brazilian government monthly schorlarship won't allow for me even to have a room at Tehran University's dorms).

So that's why I set up this blog - perhaps I could make friends with people living in Iran, or give me a hand while I'm there; maybe there are people who just want to share their views on the subject, which would be great too.

So please don't be afraid to ask questions about myself; in a short time I'll start posting some real stuff about my thoughts, views, goals... which I really hope won't bother you people.

So,

خدا حافظ
 

mehrdad1355

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 فوریه 2004
نوشته‌ها
3,971
لایک‌ها
30
سن
47
به نقل از black_jack_of_black_city :
قزبونت

يكي نيس بگه خسته نباشي پهلوون

لوووووووووووووووول
درمونده نباشی پهلون
 

Samuell

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2004
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
یادش بخیر :blink: :blink: :blink: ;)
 
بالا