برگزیده های پرشین تولز

shahabnikkhah

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 دسامبر 2016
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
0
سن
56
برای خرید تجهیزات هوشمند سازی ساختمان یا محصولات هوشمند با ما در تماس باشید ارایه انواع خدمات پشتیبانی -مشاوره رایگان جهت راهنمایی مشتری -طراحی و تیم اجرا که جهت انجام پروژه در نظر گرفته شده است
محصولات شرکت ABB-محصولات KNX - محصولات ZWAVE - محصولات CERESTRON - محصولات ILEVIA - و دیگر محصولات هوشمند و سیستم های مدیریت ساختمان BMS
آدرس: تهران - فرمانیه - بلوار اندرزگو-خیابان برادران ******* غربی-پلاک 90-واحد 2
وب سایت شرکت: http://www.atrinaco.comE-IoT.png
 

sara1400

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 آپریل 2018
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
0
سن
43
هوشمند سازی ساختمان چیست؟

سیستم مدیریت ساختمان (BMS (Building Management System سیستمی است که به فعالیت ها و امور ساختمان ها نظارت کرده و در مواقع لازم با توجه به شرایط محیطی، تغییرات لازم را به طور خودکار اعمال می نماید . این سیستم می تواند با توجه به کاربری ساختمان طراحی و اجرا شده و بر کلیه فعالیت ها اعم از باز و بسته شدن درب، ورود و خروج افراد، سیستم های روشنایی، سیستم های تهویه مطبوع پنجره و پرده اتاق ها و سیستم صوتی و تصویری نظارت داشته باشد.

ساختمانی که مجهز به سیستم مدیریت BMS باشد اصطلاحاً به آن ساختمان هوشمند می گویند . این سیستم به ساکنان این امکان را می دهد که از تجهیزات به صورت کاربردی تر استفاده نموده و احساس امنیت و آسایش را در آنها افزایش می دهد و همچنین می تواند موجب صرفه جویی انرژی گردد. این ساختمانها با استفاده از یکپارچه نمودن چهار عنصر اصلی سیستم ها، ساختار، سرویس و مدیریت و با برقراری ارتباط میان آنها محیطی پویا و مقرون به صرفه بوجود آورند. هوشمندسازی دربرگیرنده مجموعه ای از سخت افزارها و نرم افزارها برای مانیتورینگ وکنترل یکپارچه قسمت‎های مهم و حیاتی ساختمان می باشد.

هدف: پایش مداوم بخش های مختلف ساختمان و اعمال فرامین انجام می شود به شکلی که عملکرد اجزاء مختلف ساختمان متعادل با یکدیگر و در شرایط بهینه و با هدف کاهش مصارف ناخواسته و تخصیص منابع انرژی در فضای مورد استفاده باشد.

این سیستم در برگیرنده تمام سرویس های الکتریکی، مکانیکی و حفاظتی ساختمان از قبیل سیستم گرمایش، سرمایش، تهویه مطبوع، آسانسور، نیروگاه برق اضطراری، پله برقی، کنترل روشنایی، دوربین مدار بسته، اعلام و اطفای حریق، کنترل تردد و … می باشد. مهمترین هدف های هوشمند سازی ساختمان را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

· ایجاد محیطی مطلوب برای ساکنین

· بدون نیاز به پیمانکار دائمی ساختمان

· جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از عدم هماهنگی

· استفاده بهینه از تمامی تجهیزات و افزایش عمر مفید آنها

· ارائه سیستم کنترلی با قابلیت برنامه ریزی زمانی عملکرد

· قابلیت مانیتورینگ و کنترل تمامی نقاط تحت کنترل توسط اینترنت

· کاهش چشمگیر هزینه های مربوط به نگهداری و بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی

· با توجه به یکپارچه سازی ساختمان، تمام تجهیزات و امکانات بشکل یکپارچه کارکرده و قابلیت تداخل

· قابلیت گرفتن گزارش های آماری از تمامی تجهیزات و عملکرد آنها به منظور بهینه سازی مصرف و عملکرد

آموزش هوشمند سازی ساختمان

سیستم مدیریت ساختمان یا بی‌اِم‌اِس (به انگلیسی: Building Management System) که گاهی با عنوان سیستم اتوماسیون ساختمان نیز شناخته می‌شود، یک سامانهٔ مبتنی بر رایانه است که برای کنترل و نظارت بر تجهیزات مکانیکی و الکتریکی داخل ساختمان (مانند تهویه، روشنایی، سیستم قدرت، سامانهٔ آتش‌نشانی و ایمنی) در داخل ساختمان‌ها نصب می‌شود.

سیستم مدیریت ساختمان شامل دو بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار است، سخت‌افزارها معمولاً به صورت اختصاصی به وسیله میکروکنترلرها پیاده‌سازی می‌شوند و نرم‌افزارها نیز ممکن است به صورت اختصاصی برای سیستم نوشته شوند، در برخی از سیستم‌ها از نرم‌افزارهای کنترل و مانیتورینگ برای کنترل ونظارت بر عمل کرد بخش‌های مختلف استفاده می‌شود. ارتباط میان سخت‌افزار و نرم‌افزار توسط یکی از پروتکل‌های DeviceNet، SOAP، XML، BACnet، LonWorks و MODBUS و usp و lan و... پیدا سازی خواهد شد. اجزای اصلی این سیستم شامل :

۱-کنترل کننده مرکزی

۲- کنترل کننده محلی

۳- کنترل کننده اینترنتی

۴- سنسورها
 
بالا