برگزیده های پرشین تولز

soheil x

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2011
نوشته‌ها
686
لایک‌ها
134
محل سکونت
IR
forklift.png

لیفتراک چیست؟

لیفتراک ماشینی است دارای یک دکل، شاخک و ملحقات دیگر که با توجه به نوع فعالیت برای حمل و نقل، جابجائی و انبارنمودن بارها در اشکال و ظرفیتهای مختلف طراحی و ساخته می‌شود. لیفتراک ها متناسب با نوع کار و محیط از سوخت‌های فسیلی، گاز یا برق استفاده می‌کنند.

لیفتراک چگونه کار میکند ؟

لیفتراک براساس قاعده دو وزنه بالانس شده روی یک محور عمل میکند بطوریکه وزنه ها کاملا روبه روی یکدیگر و در جهت مخالف قرار دارند و در واقع همانند الاکلنگ عمل میکند بطوریکه چرخ های جلویی نقش نقطه تکیه گاه الاکلنگ را دارند و وزن لیفتراک بالانس کننده و بار قرار داده شده روی شاخک ها است بدین ترتیب بار پس از برقراری تعادل به کمک نیروی متحرکه موتور لیفتراک جابه جا می شود.در صورتی که لیفتراک تعادل داشته و پایداری بالایی داشته باشد سطح ایمنی آن بالاتر می رود. ما اگر به هر دلیلی پایداری از بین برود هر لحظه احتمال واژگونی آن وجود دارد.

لیفتراک دیزل
لیفتراک دیزل
معمولا سرعت بیشتری دارند به ویژه در فضاهای باز این می تواند یک مزیت باشد..فضای اتاقک کاربر زیاد و به لحاظ ارگونومیکی به گونه ای طراحی شده اند که با تنوعی از افزایش کارکردی، سهولت کار را به دنبال داشته و به بالابردن خروجی در هر کاربردی کمک می کند.

لیفتراک دوگانه سوز
لیفتراک دوگانه سوز
برای فضاهای باز طراحی شده ولی میتواند در انبارهای بزرگ تهویه مناسب استفاده شود. لیفتراک های گازی می توانند برای بزرگ ترین بارها به کارگرفته شوند و اگر نیاز به ظرفیت بیش از ۱٫۵ تن دارید مناسب هستند.

لیفتراک برقی
لیفتراک برقی
برای کاربردهای مخصوص کار سنگین در محیط باز و بسته مناسب است.آن ها پایدار هنوز بوده و برای استفاده در فضاهای کوچک توانمندی و قدرت مانور خوبی از خود نشان می دهد. لیفتراک های الکتریکی بهترین انتخاب برای انبار، برنامه های ساخت وسازی و استفاده در دیگر مکان های سربسته هستند به دو دلیل ابتدایی:عدم تولید آلودگی- اگر شما قصد دارید از لیفتراک در مکان های سربسته استفاده کنید، این ویژگی بسیار مهمی است.هزینه سوخت- با هزینه کمتر در هر ساعت کار نسبت به مدل های گازی یا دیزل است. این کمک می کند تا جبران هزینه نسبتا بالای اولی بشود.اتاقک بزرگ برای کاربر و از لحاظ ارگونومیکی طوری طراحی شده است با تنوع گسترده ای از بهبودهای کاربری سهولت کار و کمک به افزایش خروجی در هر کاربردی ممکن می کند . لیفتراک ها با موتورهای گازی برای فضاهای بازطراحی شده اند ولی میتواننددرانبارهای بزرگ با تهویه مناسب استفاده شوند. لیفتراک های گازی می توانند برای بزرگ ترین بارها به کارگرفته شوند و اگرنیازبه ظرفیت بیش از ۱٫۵ تن داریدمناسب هستند. لیفتراک های گازی اگر به طور نامناسبی هم استفاده شوند مقاومت بیشتری نسبت به لیفتراک های برقی دارند به ویژه موقعی که برای هل دادن دو قسمت بار به جای بلند کردن و رانندگی کردن استفاده می شوند – و معمولا شتاب بهتر و سرعت بیشتری دارند. در فضاهای کاری باز بسیار بزرگ ، این می تواند یک مزیت باشد.
 
بالا