برگزیده های پرشین تولز

لینک بیلدینگ چیست و چرا مهم است؟

g-ads

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 می 2017
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
1
اگر به تازگی به موضوع لینک بیلدینگ علاقه‌مند شده‌اید و یا حتی اگر مدت‌هاست که به این کار مشغول هستید، مطمئن باشید این آموزش چیزهای زیادی برای یادگرفتن در مورد لینک بیلدینگ دارد. چشم انداز لینک بیلدینگ و SEO همیشه در حال تغییر است و امروزه اهمیت ساخت لینک های با کیفیت بسیار افزایش یافته است؛ به طوری که تا به حال این اهمیت تا این حد افزایش نیافته بود.

شناخت کیفیت لینک‌ها و رقابت کیفی را می‌توان از اصول رقابت در لینک بیلدینگ دانست و این مسئله به این زودی تغییر نمی‌کند. این آموزش برای راهنمایی شما در جهت درست و پیشرفت سریع در امر لینک بیلدینگ طراحی شده است. نکات زیادی برای یادگیری وجود دارد اما در این آموزش همه چیز ساده سازی شده است و مثال های زیادی نیز مطرح شده است. امیدواریم از این آموزش در جهت لینک بیلدینگ استفاده کنید.


small_spot_1-300x300.png

لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلدینگ فرایندی است که از وب سایت های دیگر به سایت شما، هایپرلینک گرفته می‌شود. هایپرلینک راهی برای کاربران است تا بین صفحات مختلف اینترنت حرکت کنند. موتورهای جستجو از لینک ها برای پیمودن وب استفاده می‌کنند. این موتورهای جستجو با استفاده از لینک‌ها بین صفحات وب سایت شما و تمام وب سایت های دیگر جستجو می کنند. روش های زیادی برای لینک ها و لینک بیلدینگ وجود دارد و با وجود تفاوت آن ها از نظر دشواری، سئوکاران بر این دیدگاه که لینک بیلدینگ یکی از سخت ترین قسمت‌های کارشان است، اتفاق نظر دارند. تعداد زیادی از سئوکاران زمان زیادی برای انجام این کار صرف می‌کنند. به همین دلیل اگر می توانید هنر سازماندهی لینک های با کیفیت را به دست آورید می‌توانید برای بدست آوردن جایگاه های برتر نتایج موتورهای جستجو (SERP) وارد رقابت شوید.



link-building-267x300.png

چرا لینک بیلدینگ برای SEO مهم است؟


آناتومی هایپرلینک
برای دانستن اهمیت لینک بیلدینگ، ابتدا مهم است که اساس تشکیل لینک‌ها، طریقه یافتن لینک‌ها توسط موتورهای جستجو و تفسیر موتورهای جستجو از لینک ها را بدانیم.



برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی این لینک کلیک کنید .
link-structure.png



تگ شروع لینک
: تگ لینک به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که لینک یا پیوند به چیزی باید پیگیری و دنبال شود.

آدرس ارجاع لینک: متن نوشته شده برای href نشان می‌دهد که URL به کدام لینک اشاره دارد. آدرس ارجاع لینک، همیشه یک صفحه وب نیست. این مورد می‌تواند آدرس یک تصویر یا فایل برای دانلود باشد. در مواردی نیز شما چیزی غیر از URL می بینید که با علامت # آغاز شده است. این لینک ها یا پیوندهای محلی می باشند که به قسمت های مختلف صفحه اشاره می‌کنند. مثلا شما با کلیک رو این لینک به ابتدای مقاله ارجاع داده می‌شوید.

انکر تکست لینک: این بخش، همان متن داخل صفحه است که کاربر می بیند و در صورتی که تمایل داشته باشد بر روی آن کلیک کرده و به آدرس مربوطه ارجاع داده می‌شود. متن این قسمت معمولا فرمتی متفاوت دارد و به شکلی است که در کنار متن های اطراف جلب توجه کند. معمولا این متن به رنگ آبی یا به صورت خط دار دیده می شود به طوری که نشان دهد که متن قابل کلیک کردن است.
تگ پایان لینک: این قسمت انتهای تگ لینک را به موتورهای جستجو اعلام می‌کند.
لینک‌ها برای موتورهای جستجو چه معنی دارند؟


برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی این لینک کلیک کنید .
link-building-seo.png



موتورهای جستجو از لینکها برای دو هدف اساسی استفاده می‌کنند:

برای یافتن صفحات جدید وب
برای تعیین کیفیت صفحه در نتایج
موتور جستجو صفحات را در وب می‌گردد و مفاهیم آن‌ها را استخراج کرده و به فهرست ها و شاخص های آن ها می افزاید. در این راه، موتور جستجو تشخیص می دهد کدام صفحه کیفیت مناسبی دارد که در ردیف کلمه های کلیدی وابسته آورده شود. هنگامی که این تصمیم گیری انجام می شود، موتورهای جستجو به محتوای صفحه دیگر کاری ندارند بلکه به تعداد لینک های داده شده به این صفحه از وب سایت های خارجی و کیفیت وب سایت های خارجی توجه می کنند. به طور کلی، هر چقدر کیفیت وب سایت هایی که به شما لینک می دهند بالاتر باشد، احتمال بالا رفتن رنک و رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو بالاتر می‌رود.
لینک ها به عنوان فاکتورهای رتبه بندی چیزهایی هستند که در اواخر دهه 1990 به گوگل اجازه دادند تا شروع به تسلط بر بازار موتورهای جستجو کند. یکی از موسسان گوگل، لری پیج، رتبه بندی صفحات را در گوگل طراحی کرد؛ در این روش گوگل کیفیت صفحه را با توجه به تعداد لینک های ارجاع داده شده به صفحه تعیین می کند. این روش محاسبه برای تعیین الگوریتم رتبه بندی استفاده شد و سیگنالی قوی گردید، زیرا راهی بسیار خوب برای تعیین کیفیت صفحه بود.
این روش بسیار مهم بود زیرا براین اساس بود که یک لینک براساس نظر افراد نسبت به صفحه می باشد و در صورتی که یک صفحه مناسب نباشد لینکی دریافت نمی کند. تئوری این است که هنگامی که فردی به وب سایتی دیگر لینک می دهد یعنی این منبع خوب است. در غیر این صورت، به آن لینک داده نمی شود. مثل این که شما هیچ گاه دوست خود را به رستورانی بد نمی فرستید.
سئوکاران به زودی متوجه شدند چگونه رتبه بندی صفحات و نتایج جستجو را برای کلمات کلیدی انتخاب شده مدیریت کنند. گوگل شروع کرد راه هایی پیدا کند تا وب سایت هایی که نتایج جستجو را مدیریت می کنند پیدا نماید و شروع به بروزرسانی‌های منظم کرد به طوری که برخی وب سایت هایی که مناسب نبودند از رده خارج شدند.
این مسئله منجر به این شد که گوگل تعدادی از روش های لینک بیلدینگ که خوب به نظر می رسیدند را تشخیص داد. به عنوان مثال قرار دادن وب سایت در راهنمای وب و خرید لینک. این روش یکی از روش هایی بود که گوگل پیشنهاد کرد اما این روش توسط سئوکارها مورد اعتراض قرار گرفت. بنابراین گوگل از این روش استفاده چندانی نکرد.
اخیرا گوگل وب سایت هایی که این روش رتبه بندی را استفاده می‌کنند جریمه می‌کند. دانستن روش های لینک دادن برای جلوگیری از تخلف و عمل کردن طبق دستورالعمل گوگل موضوع مهمی است که در ادامه به آن می پردازیم.
ما کل الگوریتمی که گوگل برای تعیین نتایج جستجو استفاده می کند را نمی دانیم؛ این دستور سری شرکت است. اما نکته مهم این است که لینک نقشی مهم و بزرگ در الگوریتم بازی می کند. لینک ها دو قسمت از بزرگترین قسمت های نمودار را دربرمی‌گیرند.
دسته بندی فاکتورهای رتبه بندی در گوگل

link-earning.png

سطح سایت، ویژگی های کلمات کلیدی

تعداد لینک‌هایی که به سایت داده می شود، کیفت لینک هایی که به سایت داده می شود، رتبه بندی صفحه لینک و …
ویژگی لینک صفحه

رتبه صفحه، تعداد لینک‌های صفحه، کیفیت منابع لینک و …
ویژگی محتوا و کلمات کلیدی صفحه

نمره دادن براساس محتوا، کیفیت محتوا و معتبر بودن آن
ویژگی سطح صفحه و کلمات کلیدی

طول محتوا، قابل مطالعه بودن آن، خاص و تک بودن آن و سرعت باز کردن صفحه
ویژگی سطح سایت

استفاده از اسم سایت به صورت آفلاین، ذکر نام سایت در اخبار، رسانه ها و هویت سازمان و گروه و …
استفاده، کاربر و ترافیک داده ها

ترافیک داده ها از سایت ها، کیفیت، جعبه ابزار و …
استاندارد اندازه گیری اجتماعی

کیفیت و کمیت لینک ها، تعداد به اشتراک گذاری در فیس بوک و گوگل پلاس
استفاده از کلمات کلیدی سایت

سایت هایی که کلمات کلیدی آنها مطابق کلمات سرچ شده باشد، کلمات کلیدی مشابه
ویژگی کلمات کلیدی سایت

طول اسم سایت، گسترش سایت و زمان پاسخ به http صفحه
به طور کلی پذیرفته شده است که اگر تمام فاکتورها یکسان باشند، حجم و کیفیت لینک های داده شده به یک صفحه بین رتبه بندی تفاوت ایجاد می کند. حرکات اخیر گوگل، شامل آپدیت‌های الگوریتم پنگوئن و گوگل پلاس، نشان می‌دهد تاثیر لینک‌ها کاهش یافته است و سیگنال‌های اجتماعی مانند توییتر یا پلاس جای آن را گرفته‌اند.
اگر چه در رابطه با وجود لینک‌های با کیفیت بالا به وب سایت و تاثیر آن در بهتر شدن رتبه و ترافیک نمی‌توان برای همه سایت‌ها با قطعیت نظر داد. با این حال کیفیت بالای لینک را چند بار در این مقاله ذکر کردیم که برای این کار دلیل خوبی داریم: هنگامی که گوگل سایت های با لینک های کیفی ضعیف را از دور خارج می کند، تمرکز بر کیفیت بالا می رود. این مسئله مستقیما بر SEO تاثیر می گذارد. سئوکارها نیز می خواهند مطمئن شوند که تکنیک‌های لینک بیلدینگ آنها کیفیت رابطه مستقیم دارد.


nofollow-links.png

چیزهایی که نیاز است در خصوص nofollow بدانید

مشخصه ای به نام “nofollow” وجود دارد که گاهی اوقات می‌توان به لینک ها اعمال کرد. اگر این مشخصه افزوده شود و شما یک کاربر باشید هیچ تفاوتی را متوجه نمی‌شوید. اما اگر به کد لینک توجه کنید به شکلی متفاوت مانند زیر خواهد بود:
<a href=”http://www.example.com” rel=”nofollow”>Example</a>

به یاد داشته باشید که rel=”nofollow” افزوده شده است. این عبارت نشان می دهد گوگل امتیاز صفحه را از طریق این لینک به URL منتقل نمی‌کند. در واقع شما با قرار دادن نوفالو در لینک به گوگل اعلام می‌کنید به این لینک اعتماد نکند و به دلیل لینک شدن در صفحه شما به آن امتیاز ندهد. بنابراین، لینک شدن با nofollow برای رتبه بندی بهتر کمکی نمی کند.
دلیل اصلی که یک سایت از لینک‌های nofollow استفاده می کند به این مسئله مربوط است که سایت نمی تواند کنترلی بر لینک هایی که به صفحه اضافه می شوند داشته باشد. به عبارت دیگر، هنگامی که سایت به لینک‌های صفحه اعتماد کامل ندارد، نمی تواند به گوگل این اعتماد را بدهد. این نکات از آن چه انتظار دارید معمول تر و رایج تر است. مثال های آن عبارتند از:
کامنت‌های وبلاگ‌ها
پست‌های انجمن‌های گفتگو
توصیه‌نامه‌ها و صفحات دیدگاه مشتریان
صفحات قابل ویرایش ویکی مانند ویکی پدیا
پاسخ های یاهو
امضاهای مهمان
کاربران معمولا به هر یک از این قسمت ها لینکی می افزاید و به خاطر حجم آنها، بررسی جداگانه و یک به یک آنها دشوار است. بنابراین به خاطر جلوگیری از استفاده از رتبه سایت، سایت معمولا nofollow را برای لینک هایی که توسط کاربران ارسال می‌شود، انتخاب می‌کند.
استفاده دیگر عبارت nofollow برای تبلیغات است که بر روی لینک هایی که پول برای آن ها پرداخت می‌شود قرار می گیرد. بنابراین اگر تبلیغی بر روی وب سایتی می خرید که به شما لینک می شود، گوگل اعلام می کند nofollow باید افزوده شود تا هیچ رتبه ای از طریق لینک منتقل نشود. نکته این است که شما نباید از طریق خرید تبلیغات لینک شده روی سایت های دیگر سود کنید.
اخیرا گوگل این مفهوم را به لینک های بهینه شده در مقالات و تبلیغات گسترش داده است. این ها مثال هایی از جایی است که استفاده از nofollow مناسب است.
در کار شما، باید بدانید که لینک هایی که nofollow دارند در رتبه بندی سرچ مانند لینک های follow به شما کمک نمی کنند. نمی گویم این لینک ها بی ارزش هستند. در واقع کاربرهای معمولی به این که لینک nofollow یا follow داشته باشد توجه نمی کنند و ممکن است کلیک کرده و وب سایت شما را نگاه کنند. این مسئله باعث خرید تبلیغات آنلاین می شود. برای لینک بیلدینگ، باید بیشتر لینک های شما follow باشند تا توسط گوگل به حساب بیایند. از چه طریقی می توان لینک های nofollow و follow را در وب سایت تشخیص دهید؟ می توانید از mozbar برای هایلایت کردن این لینک ها در سایت استفاده کنید.


link-building-benefits.png


لینک بیلدینگ چگونه به کسب و کار من کمک می‌کند؟

همان طور که گفتیم، لینک ها سیگنال های مهمی هستند که موتورهای جستجو برای تعیین رتبه بندی استفاده می کنند. بنابراین، افزایش لینک های با کیفیت بالا برای وب سایت شما باعث افزایش احتمال بالا رفتن رتبه شما می شود.
مزایای دیگری نیز برای لینک سازی وجود دارد که اهمیت آن‌ها بلافاصله مشخص نمی‌شود.
روابط ساختاری

لینک بیلدینگ معمولا در وب سایت های مرتبط و وبلاگ های صنعت شما انجام می‌شود. این گستردگی کم کم به ارتقای آن چه ایجاد کرده اید ختم می شود. هدف اصلی این گستردگی دادن لینک است. این گستردگی به شما کمک می کند با تاثیرات کلیدی در صنعت و کار شما، روابط طولانی مدتی بسازید و این روابط به این معنی است که کار شما قابل اعتماد است. این مسئله به تنهایی با ارزش است حتی اگر ساختار لینک را برای مدتی کوتاه فراموش کنیم. زیرا ما در حال ساخت حامیانی برای کار خود هستیم.
فرستادن ترافیک مرجع

ما در خصوص تاثیر لینک ها بر رتبه شما صحبت کردیم، اما تاثیر لینک ها بر ترافیک مرجع چیست؟ یک لینک خوب از یک وب سایت پر بازدید باعث افزایش ترافیک نیز می‌شود. اگر وب سایت معتبر باشد، ترافیک نیز معتبر خواهد بود و باعث افزایش فروش نیز می‌شود. در این شرایط، ارزش لینک فقط درباره SEO نیست بلکه درباره مشتری ها نیز می باشد. این موضوع اهمیت پست مهمان را نیز آشکار می‌کند. هنگامی که در معرض شنونده های زیادی قرار می گیرید تفاوت زیادی ایجاد می‌شود. به عبارت دیگر دنبالگرهای حریص وبلاگ به احتمال زیاد صحبت های یک وبلاگ را جدی تر می گیرند تا بیننده های زیادی که به وبلاگ سر می زنند حتی شاید گروه اول تعدادشان از گروه دوم خیلی کمتر باشد.
برند بیلدینگ

لینک خوب باعث می شود برند خود را بسازید و قلمرو خود را مشخص کنید. راه های زیادی برای لینک دادن وجود دارد مانند ساخت محتوا، که شرکت را به مردم معرفی می کند و باعث ساخت برند می شود. به عنوان مثال، اگر یک متن کوچک براساس داده های صنعتی آماده و تدوین کنید، احتمال دارد در صنعت خودتان موفق شوید. هنگامی که به متن خود لینک می دهید توانایی ها و مهارت های خود را نشان می دهید و از دیگر افراد در صنعت خودتان می خواهید که این کلمه را گسترش دهند و به سایر افراد نیز نشان دهند.
نکته ای مهم در خصوص ایجاد لینک در مقابل به دست آوردن لینک

یا اهمیت داشتن وبسایت های با ارزش به طوری که به آن ها لینک داده شود.
پیش از ساختن لینک، باید چیزی بسازید که ارزش لینک دادن داشته باشد. گاهی صفحه نخست وب سایت شما لینک می‌شود. گاهی نیز به منابع خاصی مانند پست ها، ابزار، تصاویر یا مقالات لینک می‌دهید. گاهی این منابع از لینک شما بیشتر دوام می آورند. گاهی هم شما این منابع را با هدف ساخت لینک می سازید.
لینک به دست آوردن به معنی شایستگی سایت برای رتبه بندی و لینک گرفتن است. تمام رقابت ها باید با چیزی ارزشمند آغاز شود. معمولا کسی به سایت های بی ارزش لینک نمی‌دهد. اما هنگامی که با چیزی ارزشمند شروع کنید که مردم به اشتراک گذاشتن آن را دوست داشته باشند ساخت لینک راحت‌تر می‌شود.

منبع: Moz
 

talakaran

Registered User
تاریخ عضویت
17 ژانویه 2016
نوشته‌ها
71
لایک‌ها
15
یکی از اصلی ترین آیتم های سئو همین بک لینک ها هستن
 
بالا