برگزیده های پرشین تولز

ماجراهای من و ایکس 800 م

king_dani

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 می 2005
نوشته‌ها
4,970
لایک‌ها
5
سن
42
محل سکونت
London UK
خوب دوستان بالاخره وقت آزاد پیدا کردم که به قولم وفا کنم.

تا امروز که ایکس 800 را استفاده می کردم ، مرتب به دنبال توصیفی بودم که علاقه وافر ام را علی رغم محدودیت های ذاتی ش نشان بدهد ، تا اینکه امروز این را در سایت کاربران ای تن دیدم :
" این دستگاه یک دستگاه چند منظوره هست، شما به دلیل پیچیدگی ذاتی که یک دستگاه چند منظوره دارد ، ناچار به مراعات با آن هستید ، دستگاهی که به شما امکات تماس ویدیویی ، برقراری دسترسی اینترنتی به سرعت 2 مگابیت بر ثانیه ، استفاده از دوربین 2 مگاپیکسلی ، صفحه وی جی ای که تقریبا ً مشابه ندارد ، جی پی اس با قدرت فوق العاده و یکی از بهترین چیپ ست های رادیویی را در اختیار شما می گذارد ، نیازمند مراقبت ویژه ست."
این آقا ادامه می ده که چطور مجبوره هر چند وقت یک بار ، به مگابایت های باقی مانده از رم تون توجه کنید. اما خوب ، کافی ست که تجربه ای که بنده در این دو هفته با دستگاه داشتم رو داشته باشید تا بتونید از زاویه ایشون به قضیه نگاه کنید
بنده سعی خواهم کرد که به شیوه سنتی مرور ها ، ابتدا از ظاهر شروع کنم ، به سخت افزار نگاهی بیاندازم و در نهایت به نرم افزار ها برسم ، و او اس رو بررسی کنم و در نهایت هم رای ام را در موردش بدهم . اما برای اینکه بی طرفی ام حفظ شود ، در هر قسمت اول به ضعف ها خواهم پرداخت ، و بعد به نقاط قوت ش خواهم پرداخت.
 

king_dani

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 می 2005
نوشته‌ها
4,970
لایک‌ها
5
سن
42
محل سکونت
London UK
خوب معلومه که هیچ کس دوست نداره در جمع با یک معشوقه زشت ظاهر بشه.:D
IMG_0015.JPG

از نظر ظاهر ، البته که می بایست همه سلیقه ها رو در نظر گرفت ، برای این کار ، من یکی که وقت ندارم ، ولی سعی می کنم آنچه توی این دو هفته دیدم رو نقل کنم :
IMG_0016.JPG

خوب واکنش عمومی به دستگاه ، تعجب بوده ، قبل از اینکه حتی مشخصات ش رو بدونن ، حتی کسانی که از پی پی سی سررشته هم ندارند ، اولش متعجب شدند ، چون برخلاف دنیای پاکت پی سی ، که مرتب مثل خودش رو تولید می کنه و همه دستگاه ها هم ، در مقایس بزرگتر ، کلون های ناموفقی از سری ان نوکیا هستند یا از viewty ال جی کپی شده اند ، این دستگاه یک تک سوار تنهاست.
ظاهر دستگاه ، به شکل کلی ، در نظر من ، بسیار خوب هست ، ترکیب رنگی که استفاده شده به نظر من ، هم وقار و هم نوگرایی رو القا می کنه.
IMG_0017.JPG


IMG_0018.JPG


IMG_0019.JPG


IMG_0020.JPG


IMG_0021.JPG


IMG_0022.JPG


IMG_0023.JPG



از نظر فیزیکی ، بدنه دستگاه از یک قاب پلاستیکی ساخته شده در جلو و عقب که رنگ نقره ای زیبایی بهش زده اند ،در مقایسه با بدنه هیوندایی آ 200 و همین طور ایتن ام500 ، رنگ بسیار بهتر رو بدنه نشسته ، گرچه کمی زود هست برای پیش بینی ولی به نظر نمی یاد که مثل دو دستگاهی که نام بردم ، بخواد زود رنگش بپره.
دور صفحه با یک پلاستیک پوشیده شده که مثل سطح فلزات صاف شده ، دارای خطوط موازی بسیار ریز هست ، نوع پلاستیک طوری ست که چربی انگشتان که معمول روی ال سی دی می نشینه ، اصلا روی این تکه نمی نشینه و برای من وسواسی واقعا ً خبر خوشی ست.
هر دو دوربین ، دارای یک حلقه پلاستیکی دور طلق شان هستند که قرمز جیگری ست ، واقعا ً که از عکس تا واقعیت ، خیلی تفاوت داره ، به نظر من ، خیلی خیلی زیباست.
حاشیه دور تا دوری دستگاه ، از جنس پلاستیکی ست که برای گریپ راکت تنیس استفاده می شه ، یا مثلا در بعضی دسته دنده های ماشین یا فرمان استفاده می کنند ، عرق نمی کنه توی دست ، و اصطکاکی که لازم هست رو برای ثابت ماندن دستگاه در دست ایجاد می کنه. همین پلاستیک روی در باطری و حاشیه دور دوربین پشتی و اسپیکر رو هم می پوشونه.
IMG_0024.JPG

در کل ، دستگاه بدنه ای بسیار باکیفیت داره ، ابدا ً احساس نخواهید کرد که دستگاه از مواد اولیه مزخرف ساخته شده و قطعات به شدت به هم چفت شده اند.
IMG_0025.JPG


IMG_0026.JPG


IMG_0027.JPG


IMG_0029.JPG

جای هدفون 2.5 میلی متری دستگاه خوبه ، سر راه نیست و دست و پا گیر نیست ، خیلی سطحی نیست و خیلی هم عمیق کار گذاشته نشده . مینی یو اس بی ، اما ، به دلیل اینکه حاشیه پاینی دستگاه با شیب وسط ساخته شده ، کمی پلاستیک احاطه کننده ش ، نامتقارن هست ، ولی به راحتی شارژر و کابل بهش وصل می شن و جای نگرانی نیست.
اسلات مموری ، توسط یک تکه پلاستیک کشویی حفاظت می شه ، اگر کسی هستید که زیادی به مموری ش ور می ره ، من فکر می کنم که بهتره دوباره فکر کنید ، چون احتمال اینکه با خراب کردن این تکه زیبایی دستگاه تون رو تهدید کنید هست . من خودم یک مموری 6 خریدم ،پس هیچ وقت اون رو بیرون نخواهم اورد.بماند که به دلیلی که بر من معلوم نیست ، مموری گرانقیمت Sandisk من در اسلات مموری گیر می کند و یک موچین نیاز هست تا آن را بیرون بکشید ، ظاهرا ً این مشکل در همه مموری کارد ها نیست ، ولی من که خوشحالم که جاش امنه.
IMG_0031.JPG

شما را با اعداد و ارقام ابعاد دستگاه خسته نخواهم کرد ، همه جا هست ، هدف من اینه که بیشتر احساسی که از دست گرفتن دستگاه خواهید داشت را منتقل کنم. ضخامت بسیار کم دستگاه یک نکته قوت بزرگ است و طول دستگاه یک نقطه ضعف ، اتم با طول کوتاهش ، البته در نگاه اول بیشتر با جیب شما رفیق می شه ، ولی بعد از 3 روز دست گرفتن ای تن ، این احساس بد رو خواهید داشت که انگار اتم در اثر زیاده روی حسابی چاق شده.در حقیقت ، می تونست این طول دستگاه کمتر از این باشه ، ولی حدس من اینه که در ثبات ش در دستان شما احتمالا ً به دلیل ضخامت کم ش ، اختلال ایجاد می شد.همان بلایی که سر سری Ultra سامسونگ امده.
IMG_0039.JPG

خوب این از ظاهر ، قسمت بعدی رو در ادامه خواهید داشت
سئوالی بود در خدمت ام
 

manuelcalavera

Pocket PC کاربر فعال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 ژوئن 2007
نوشته‌ها
2,834
لایک‌ها
8
الان اولش ایراد گفتی ؟ یا آخرش استاد ؟ :D
 

vocian

Registered User
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
1,002
لایک‌ها
4
دكتر جان از بابت قسمت اول تشكر مي كنم.

چند تا سئوال:
اول فري مموريت بعد از 2-3 ساعت كار و بستن همه برنامه ها چقدره؟ به شرطي كه از برنامه خالي كردن مموري استفاده نكني.

دوم اينكه سرعت دستگاه نسبت به رام آخري كه تو اتم امتحان كردي چقدره.

سوم باطري دستگاه چقدر آزار دهنده است؟

چهارم نسبت به اتم تو جيب چه جوريه؟

پنجم به اندازه اتم سنگين هست(وزني نميگما:happy:)
 

king_dani

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 می 2005
نوشته‌ها
4,970
لایک‌ها
5
سن
42
محل سکونت
London UK
دكتر جان از بابت قسمت اول تشكر مي كنم.

چند تا سئوال:
اول فري مموريت بعد از 2-3 ساعت كار و بستن همه برنامه ها چقدره؟ به شرطي كه از برنامه خالي كردن مموري استفاده نكني.

دوم اينكه سرعت دستگاه نسبت به رام آخري كه تو اتم امتحان كردي چقدره.

سوم باطري دستگاه چقدر آزار دهنده است؟

چهارم نسبت به اتم تو جيب چه جوريه؟

پنجم به اندازه اتم سنگين هست(وزني نميگما:happy:)

خواهش می شه قربان ، می بخشید از بابت تاخیر ، بیشتر می خواستم یک دید بهتری داشته باشم.

والا عرض شود که اگر منظورتون بعد از بستن برنامه هاست ، باید بگم که به یک نتیجه رسیدم که خواستم در مراحل بعدی مرور ام ، به تفصیل بنویسم ، ولی خلاصه اینجا می نویسم که memory leak وجود داره ، و البته که با بعضی از برنامه ها بیشتر رخ می ده ، و بعضی برنامه ها کمتر ، مثلا جی پی اس ، و نقشه گارمین ، بعد از خروج ازش 2مگ از مموری رو خورده اند ، که با اجرای oxios شما بازپس ش می گیرید ، ولی بعضی برنامه ها ، هیچ برنامه ای مموری خورده شده رو پس نمی دهند. و نیازمند سافت ریست خواهید شد. دلیل اینکه در این دستگاه مسئله پر رنگ تر از دستگاه های دیگه هست ، همانا نیاز بالای دستگاه به فری مموری ست. در اینباره با اجازه شما در قسمت های بعدی می نویسم. اگر هم منظورتون این هست که هیچ برنامه فری کننده اجرا نکنم ، خوب من هیچ وقت ول کن مموری نیستم:blush: ولی فکر می کنم که حدود 11 مگ عددی ست که برویش می ایسته سیستم و بیش از این مموری از دست نمی ده. بازم براتون تست می کنم قربان

والا باید عرض کنم که ، اتم با رامی که معرفی کردید ، اگر ایکس اسکیلر اجرابشه ، به شدت snappy میشه ولی مثل هیولا باطری می بلعه ، ولی بدون اسکیلینگ ، باید بگم که با تمام برنامه هایی که من نصب کردم ، کمی از اتم با رام شما کند تره ، ولی وقتی هنوز زیر بار این همه برنامه من کمر خم نکرده بود ، می توانم بگویم که تفاوت محسوسی نداشت ، اتفاقاً بنا دارم به دلیل اینکه در دسترس ترین دستگاه اتم هست برایم ، با آن مقایسه ش کنم.:D

عرض شود که می خواستم این رو بگذارم برای قسمت های بعدی مرور ، ولی دیگه وسین استاد ما سئوال کرده نمی شه که پاسخ نداد ، باید بگم باطری دستگاه ، معجزه به تمام معناست. باورم نمی شه دستگاهی که 100 مگاهرتز سی پی یو سریع تری داره ( البته سامسونگ ها اوتواسکیل هستند ولی بازم...) و ازصفحه پرشکوه وی جی ای استفاده می کنه ، بتونه دو برابر ام500 ام و یک و نیم برابر اتم دوام بیاره . برای این قضیه من هنوز هیچ توجیهی ندارم ولی شک ندارم که تست هایی که کردم ، کاملا ً صحیح بودند ، یک بار در یک شب کشیک ، بنده شارژر نبرده بودم ، و یک شب هم بردم ولی مشکلاتی در پیش امد ، هر دو بار ، فردا ظهر که بیمارستان رو ترک می کردم شارژ بالای 40درصد بود

والا اتم برای جیب های کوچک بهتره ، نامزد بنده ، برای کیف های باریک و لاغر که مناسب اندام خانم ها هست ، اتم رو ترجیح خواهد داد ، چون طول کمتری داره ، ولی باید بگم ، برای پسر ها که دستگاه رو ، یا توی جیب شلوار عموما ً لی نگه می دارند یا در جیب کت ، ایکس 800 یک برنده هست ، اخیراً برای میهمانی مجبور شدم کت وشلوار بپوشم ، بعد از 2 سال ازداشتن پی دی ای خجالت نکشیدم ، چون با قطر کم ، اصلا ً ظاهر آزاردهنده پیدا نمی کنه.

والا کسانی که دستگاه رو توی دست من دیده اند ، اغلب برداشت شون ، نگاه تحسین برانگیز بوده ، اونم نه wow that's so cool تحسین بر انگیز ، بلکه بیشتر wow that's a fine piece of Techie تحسین برانگیز
حقیقت اینه که من فکر می کنم با هجوم همه برند ها به رنگ مشکی ، اتم ، wow factor ش رو از دست داده ، شایدم به دلیل تکراری بودن ظاهر اتم هست برای من ، ولی ایکس 800 به دلیل matt finish که داره ، خیلی خیلی ظاهر سنگینی پیدا کرده.


در ضمن حق با پارسا ست ، اما در قسمت اول، واقعا ً نکته منفی نبود که اول بگویم ش ، حتی طول بیشتر از دید من ، یک نکته قوت ش هست ، باعث ثبات دستگاه توی دست تون می شه

موفق و پیروز باشید
 

vocian

Registered User
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
1,002
لایک‌ها
4
خواهش می شه قربان ، می بخشید از بابت تاخیر ، بیشتر می خواستم یک دید بهتری داشته باشم.

والا عرض شود که اگر منظورتون بعد از بستن برنامه هاست ، باید بگم که به یک نتیجه رسیدم که خواستم در مراحل بعدی مرور ام ، به تفصیل بنویسم ، ولی خلاصه اینجا می نویسم که memory leak وجود داره ، و البته که با بعضی از برنامه ها بیشتر رخ می ده ، و بعضی برنامه ها کمتر ، مثلا جی پی اس ، و نقشه گارمین ، بعد از خروج ازش 2مگ از مموری رو خورده اند ، که با اجرای oxios شما بازپس ش می گیرید ، ولی بعضی برنامه ها ، هیچ برنامه ای مموری خورده شده رو پس نمی دهند. و نیازمند سافت ریست خواهید شد. دلیل اینکه در این دستگاه مسئله پر رنگ تر از دستگاه های دیگه هست ، همانا نیاز بالای دستگاه به فری مموری ست. در اینباره با اجازه شما در قسمت های بعدی می نویسم. اگر هم منظورتون این هست که هیچ برنامه فری کننده اجرا نکنم ، خوب من هیچ وقت ول کن مموری نیستم:blush: ولی فکر می کنم که حدود 11 مگ عددی ست که برویش می ایسته سیستم و بیش از این مموری از دست نمی ده. بازم براتون تست می کنم قربان

والا باید عرض کنم که ، اتم با رامی که معرفی کردید ، اگر ایکس اسکیلر اجرابشه ، به شدت snappy میشه ولی مثل هیولا باطری می بلعه ، ولی بدون اسکیلینگ ، باید بگم که با تمام برنامه هایی که من نصب کردم ، کمی از اتم با رام شما کند تره ، ولی وقتی هنوز زیر بار این همه برنامه من کمر خم نکرده بود ، می توانم بگویم که تفاوت محسوسی نداشت ، اتفاقاً بنا دارم به دلیل اینکه در دسترس ترین دستگاه اتم هست برایم ، با آن مقایسه ش کنم.:D

عرض شود که می خواستم این رو بگذارم برای قسمت های بعدی مرور ، ولی دیگه وسین استاد ما سئوال کرده نمی شه که پاسخ نداد ، باید بگم باطری دستگاه ، معجزه به تمام معناست. باورم نمی شه دستگاهی که 100 مگاهرتز سی پی یو سریع تری داره ( البته سامسونگ ها اوتواسکیل هستند ولی بازم...) و ازصفحه پرشکوه وی جی ای استفاده می کنه ، بتونه دو برابر ام500 ام و یک و نیم برابر اتم دوام بیاره . برای این قضیه من هنوز هیچ توجیهی ندارم ولی شک ندارم که تست هایی که کردم ، کاملا ً صحیح بودند ، یک بار در یک شب کشیک ، بنده شارژر نبرده بودم ، و یک شب هم بردم ولی مشکلاتی در پیش امد ، هر دو بار ، فردا ظهر که بیمارستان رو ترک می کردم شارژ بالای 40درصد بود

والا اتم برای جیب های کوچک بهتره ، نامزد بنده ، برای کیف های باریک و لاغر که مناسب اندام خانم ها هست ، اتم رو ترجیح خواهد داد ، چون طول کمتری داره ، ولی باید بگم ، برای پسر ها که دستگاه رو ، یا توی جیب شلوار عموما ً لی نگه می دارند یا در جیب کت ، ایکس 800 یک برنده هست ، اخیراً برای میهمانی مجبور شدم کت وشلوار بپوشم ، بعد از 2 سال ازداشتن پی دی ای خجالت نکشیدم ، چون با قطر کم ، اصلا ً ظاهر آزاردهنده پیدا نمی کنه.

والا کسانی که دستگاه رو توی دست من دیده اند ، اغلب برداشت شون ، نگاه تحسین برانگیز بوده ، اونم نه wow that's so cool تحسین بر انگیز ، بلکه بیشتر wow that's a fine piece of Techie تحسین برانگیز
حقیقت اینه که من فکر می کنم با هجوم همه برند ها به رنگ مشکی ، اتم ، wow factor ش رو از دست داده ، شایدم به دلیل تکراری بودن ظاهر اتم هست برای من ، ولی ایکس 800 به دلیل matt finish که داره ، خیلی خیلی ظاهر سنگینی پیدا کرده.


در ضمن حق با پارسا ست ، اما در قسمت اول، واقعا ً نکته منفی نبود که اول بگویم ش ، حتی طول بیشتر از دید من ، یک نکته قوت ش هست ، باعث ثبات دستگاه توی دست تون می شه

موفق و پیروز باشید

قربان خيلي از بابت جوابهاتون ممنون . تا بحال كه هر چي بوده عالي بوده. منتظر بعدي ها هم هستيم.
بابت سئوال ها و خراب كردن برنامه ريزي شما در ريويوو هم معذرت ميخوام. بازم متشكر و منتظر قسمت بعدي هستم:happy:
 

king_dani

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 می 2005
نوشته‌ها
4,970
لایک‌ها
5
سن
42
محل سکونت
London UK
دانیال جان،
میبخشید ولی فکر نمی کنید با توجه به اینکه این قسمت از ریویو به ظاهر گوشی مرتبط بود،چند تا عکس ازش میذاشتین بهتر و قابل لمس تر میشد،مخصوصا که خیلی جاها به نکات ریزی اشاره کردین که نیارمند دیدن عکس از قسمت مورد توصیفه!!؟

چشم هنوز تمام نشده قربان
 

Maskology

Registered User
تاریخ عضویت
10 نوامبر 2007
نوشته‌ها
76
لایک‌ها
0
سلام آقاي دكتر....ميگم ايم X800 از TYTN II كه ديگه Comprehensive تر و Hightech تر نيست كه براي Review اينقدر طول ميدين . ;)
كاشكي يكي از بچه هاي اينجا هم دستش به TYTN II ميرسيد و يه Review مينوشت كه Side by Side اين 2 تا گوشي رو مقايسه ميكرديم...يا چنين چيزي موجود هست و من نميدونم ؟
به شخصه فكر ميكنم RAM و ROM بالا واجبتر از VGA LCD هست.
Cheers​
 

king_dani

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 می 2005
نوشته‌ها
4,970
لایک‌ها
5
سن
42
محل سکونت
London UK
خوب دوستان با تاخیر فراوان ، مقادیر متنابهی عکس و ویدیو از ایکس 800 تهیه شد ، البته در همین حین یک اتفاق فرخنده هم افتاد ، از ارتفاع یک متری به روی زمین سنگی خورد و دو بار هم معلق زد !
اما خوب خوشبختانه هیچ مشکلی برایش پیش نیامد و بست های از جا در رفته اش با فشار بر سر جایش برگشت. خوب این یکی به نفع شما ، حداقل می شه با اطمینان گفت که برای این دستگاه 1 متر زمین خوردن ، تست شد.


:happy:

خوب برویم سر اصل مطلب ، من قصد دارم در پست بعدی ، به مابقی جزییات ظاهری بپردازم ، و در همان پست عکس ها و ویدیو ها رو لینک بدم ، بعد اگر مطلبی جا نیافتاده بود ، می رویم بر سر مسایل سخت افزاری دستگاه ، چطوره؟
 

bahrain

Pocket PC کاربر فعال موبایل و
کاربر فعال
تاریخ عضویت
14 آپریل 2005
نوشته‌ها
3,371
لایک‌ها
15
سن
37
محل سکونت
Kindoom Of BAHRAIN Mobile Pho
سلام دکتر جان

گوشی جدیدت رو تبریک میگم !

خب چقدر گرفتی ؟ از کجا گرفتی ؟

من حدود دو هفته قبل رفتم نمایندگی ایتن توی بحرین گفتن که قراره 2 هفته دیگه این گوشی رو وارد بکنند ، دیگه الان فکر کنم اومده باشه ، درضمن قیمتش هم گفت 320 دینار که میشه تقریبا 800 تومن خواهد بود .
خود صاحب مغازه این گوشی رو داشت ، من ازش گرفتم ، انصافا اش دهنسوزی نبود ، نه از نظر ظاهرش ، ونه از نظر سرعتش چون یه خورده باهاش کار کردم دیدم سرعتش واقعا پایینه ، دوربینش هم زیاد خوب نبود ، ولی همین که اتوفوکس داشت خوب بود .

اما خود صاحب مغازه خیلی ازش تعریف و تمجید کرد ، من راجع به تایتن 2 (قیصر) ازش پرسیدم ، از حرفهاش مشخص بود که میخواهد بگه ایتن بهتره ، اما من الان یه هفته است که خودم قیصر گرفتم ، به غیر از باتریش که خیلی زود تموم میشه ، از بقیه چیزهاش راضیم ، درضمن قیصر رامش 128 هست و باعث میشه که خیلی کمتر هنگ بکنه .

به نظر شما تایتن 2 بهتره یا ایکس 800 ؟

ضمنا شما گفتید با برنامه گارمین موبایل نقشه ایران رو گرفتید ، اگه میشه لطف کنید نقشه رو اینجا قرار بدید ، ببینم نقشه کامله یا ناقصه ؟ من یه نقشه 5-6 مگابایتی از ایران پیدا کردم اما متاسفانه ناقصه ، اگه مال شما کامله زحمتش رو بکشید .

با تشکر
 

king_dani

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 می 2005
نوشته‌ها
4,970
لایک‌ها
5
سن
42
محل سکونت
London UK
خوب در این قسمت به اجزا دستگاه نظری خواهیم داشت.

نکته منفی باطری از نظر قرار گیری در دستگاه اینه که، روی سیم کارت رو تا حدودی می پوشونه ، پس شما نمی تونید بدون خاموش کردن دستگاه ، سیم کارت رو خارج کنید.
نکات مثبت:
باطری دستگاه ، بسیار نازک و کم ضخامت هست ، از نظر فیزیکی ، من که میان پی دی ای ها ، باطری به این نازکی ندیده بودم.
بسیار عالی در جایش قرار می گیره ، سفت و محکم ، بر خلاف باطری های قبلی ایتن، که به دلیل فشار دایمی ، بعد از مدتی از جا خارج می شدند ، اینجا ، ایتن مسایل رو ساده نگه داشته ، و مثل موبایل های معمول باطری جا می خوره.
باطری وقت شارژ شدن داغ می شه ، ولی من دستگاه های زیادی دیدم که از این خیلی اوضاع شون خراب تره ، در مجموع ، اصلا آزار دهنده نیست.

در باطری :
نمی دونم این مشکل دستگاه من تنهاست یا دستگاه های دیگه هم دارن ، در فروم پرسش کردم ، منتظر جواب هستم ، وقتی در باطری بسته می شه ، در ظاهر هیچ مشکلی نیست ، ولی وقتی به کناره چپ ش کمی فشار بدهید ، یک صدای کمی ازش خارج می شه ، انگار درست چفت نشده باشه ، ولی این طور نیست ، ولی وقتی باهاش ور هم برید ، تغییری ایجاد نمی شه
یکی از نگرانی های اصلی من ، با شیوه ای از بسته و باز شدن در باطری ، من یکی که مطمئن هستم ، it's only a matter of time ، وگرنه ، این چفت و بند ها ، با اینکه خوب هستن ، ولی خوب زود یا دیر ، خراب می شن.
نکته مثبت ش اینه که ، من که قرار نیست دیگه اصلا باز و بسته ش کنم. ، نکته مثبت دیگه اینکه به صورت قطعه یدکی فروخته می شه ، سر فرصت می گم یکی برام بخرن
راستی، در رام قبلی دستگاه ، وقتی در باطری باز می شد ، دستگاه کاملا ً برق ش قطع می شد ، در این نسخه همان طور که در ویدیو خواهید دید ، تصحیح شده ، ولی هنوز برای روشن کردن دستگاه ، باید در باطری رو بگذارید. همینش خوبه که ادم می فهمه که ایتن به حرف مشتری ها گوش کرده.

استایلوس:
کوچکی بیش از حد ، مشکل بزرگی ست . ببینید ، مسئله اینجاست که من 2.5 سال عادت به استایلوس بزرگ کرده بودم
IMG_0035.JPG

در حال حاضر ، من استایلوس دستگاه قدیمی رو برای روی میز ام درخانه استفاده می کنم ، چون استایلوس گیگا هم چنگی به دل نمی زنه

نکته منفی دیگه ،این هست که در اوردن ش ممکنه حسابی ادم رو بترسونه ، کلن با این دستگاه باید خشن بود !!
در ویدیو خواهید دید که برای در اوردن ش احتیاج به زور زیاد هست ، ولی عوض ش وقتی از دستگاه بیرون می یاد ، از حالت تلسکوپی ش کاملا خارج شده.

نکته مثبت ش ،احساس خوبی ست که به شما می ده ، بسیار خوش دست هست ، با وجود کوچکی ، برخلاف استایلوس گیگا که ادم هی فکر می کنه الانه که بشکونمش ، این بسیار محکم هست.
نکته دیگه مثبت ، داشتن یک استایلوس یدکی ست.

کلید ها :
خوب بزرگ ترین مشکل در نگاه اول برای من ، عادت به جای کلید روشن خاموش بود ، ولی 2 روز بعد ، برایم سخت بود که کلید اتم رو که 2 ساله بهش عادت کردم پیدا کنم.
اما متوجه شدم که کلید زیر بالا و پایین کننده صدا ، که به صورت دیفالت به Voice Commander نسبت داده شده ، بزرگترین نقطه ضعف هست. من همیشه کلید ها رو مپ می کنم ، بنابراین ، این کلید رو به wireless managerنسبت دادم ، ولی مشکل اینجاست که به دفعات ، دچار مشکل فشردن ش می شوم. به دلیل اینکه از همه بیشتر داخل دستگاه فرو رفته:hmm:
نکته دیگه اینکه برنامه AE Button نمی تونم کلید ها رو غیر از تک ضرب و فشردن طولانی به حالت دیگری نسبت بدهم ، یعنی میدهم ولی عمل نمی کنن.هنوز ورژن های دیگه رو تست نکرده ام و توی فروم هم سئوال نپرسیدم ام.

دکمه سافت ریست هم ، به دلیل کوچکی بیش از اندازه ، فقط با استایلوس خودش فشرده می شه:hmm:ولی کلی دستگاه دیگه هم همین طور بودند

کلید بالا پایین ، اسکرول نیست ، ولی خیلی حساس هست و راحت صدا رو کم و زیاد می کنه.
کلید های 8 گانه جلوی دستگاه ، نقطه قوت دستگاه هستند. شما با فشردن کمتر صفحه عمر دستگاه تون رو زیاد می کنید .
درضمن با مپ کردن ، من الان بستن برنامه فعال / روشن کردن چراغ قوه دستگاه - بالا آوردن تسک منیجر / شورت کات ها - خیلی کارهای دیگه رو نسبت داده ام.
کلید کمرا ، پاسخ دهی خوبی داره ، و دو حالته هست ، ولی وقتی از دوربین جلویی استفاده می کنید ، تک حالته می شه ( می تونید در ویدیو مشاهده کنید)
با اینکه کلید های قرمز و سبز با کلید اوکی و ویندوز مشترک هستن در بدنه ، ولی به دلیل الاکلنگی که دارند ، خیلی راحت فشرده می شوند و احتمال "کلید اشتباه زدن نیست" در ضمن ، در تاریکی و در حالتی که به دستگاه نگاه نمی کنید هم ، به دلیل برجستگی همه کلید ها ، احتمال اشتباه کردن شون کمه

صفحه وی جی ای:
من فکر کنم در مورد این قسمت باید در یک پست جداگانه بنویسم.:blush:

سوراخ سمبه ها :
اسلات مینی یو اس بی هیچ مشکلی نداره.
IMG_0038.JPG


اما شارژ کردن دستگاه چرا ، دستگاه برای شارژ شدن احتیاج به منعبی داره که 1 آمپر برق بهش بده ؛ اکثر شارژر های مثلا موتورولا نیم تا 0.8 امپری هستن ، مدل نیم اصلا شارژ نمی کنه ، و مدل 0.8 به کندی شارژ می کنه. من یک مدل 2 امپری هم دیدم ، ولی جرات نداشتم تست کنم.
شارژ با یو اس بی ، واقعا ً مشکلی ست بزرگ. یعنی به دو دلیل ، اول اینکه اکتیو سینک قاتل مموری شماست. این رو مطمئن شدم ، دوم اینکه سرعت شارژ خیلی پایینه. ولی عوض ش با برق اداپتور ، نیم ساعته شارژ از 60درصد به 100رسید ( چراغ قرمز سبز نشد ها )
محل بلندگو جلوی گوشی ، خوب هست ، نه برجستگی زیاد داره ، ونه با روی گوش قرار گرفتن عرق می کنه.
چراغ های ال ای دی دستگاه ، به نظر من خیلی خوب قرار گرفته اند ، اولا که 2 تا هستن ، یکی سبز و قرمز می شه
یکی آبی ، سفید و نارنجی ( بلوتوث ، جی پی اس ، وای فای )
جی پی اس دستگاه ،به نظر من که این قدر قوی ست که احتیاج به آنتن خارجی نداره ، برای همین هم سوراخ ش رو نداره.

خوب فکر کنم همه چیز رو پوشش دادم ، هرچی باقی موند بگویید که توضیح بیشتر بدهم. می خواهم بروم سر مطلب بعدی ها
IMG_0040.JPG

در ضمن ، دارم 78مگ ویدیو براتون آپ می کنم. عکس های آپ کرده رو هم به قسمت اول مرور اتچ کردم ، حتما ً ببنید
موفق باشید
 

king_dani

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 می 2005
نوشته‌ها
4,970
لایک‌ها
5
سن
42
محل سکونت
London UK
سلام دکتر جان

گوشی جدیدت رو تبریک میگم !

خب چقدر گرفتی ؟ از کجا گرفتی ؟

من حدود دو هفته قبل رفتم نمایندگی ایتن توی بحرین گفتن که قراره 2 هفته دیگه این گوشی رو وارد بکنند ، دیگه الان فکر کنم اومده باشه ، درضمن قیمتش هم گفت 320 دینار که میشه تقریبا 800 تومن خواهد بود .
خود صاحب مغازه این گوشی رو داشت ، من ازش گرفتم ، انصافا اش دهنسوزی نبود ، نه از نظر ظاهرش ، ونه از نظر سرعتش چون یه خورده باهاش کار کردم دیدم سرعتش واقعا پایینه ، دوربینش هم زیاد خوب نبود ، ولی همین که اتوفوکس داشت خوب بود .

اما خود صاحب مغازه خیلی ازش تعریف و تمجید کرد ، من راجع به تایتن 2 (قیصر) ازش پرسیدم ، از حرفهاش مشخص بود که میخواهد بگه ایتن بهتره ، اما من الان یه هفته است که خودم قیصر گرفتم ، به غیر از باتریش که خیلی زود تموم میشه ، از بقیه چیزهاش راضیم ، درضمن قیصر رامش 128 هست و باعث میشه که خیلی کمتر هنگ بکنه .

به نظر شما تایتن 2 بهتره یا ایکس 800 ؟

ضمنا شما گفتید با برنامه گارمین موبایل نقشه ایران رو گرفتید ، اگه میشه لطف کنید نقشه رو اینجا قرار بدید ، ببینم نقشه کامله یا ناقصه ؟ من یه نقشه 5-6 مگابایتی از ایران پیدا کردم اما متاسفانه ناقصه ، اگه مال شما کامله زحمتش رو بکشید .

با تشکر

متشکر قربان
از انگلستان ، نزدیک به 700تومن بدون مموری کارت ش
عرض شود که به قول انگلیسی ها beauty is on the eyes of beholder ، به نظر هرکسی ، طبیعتاً ظاهر دستگاه متفاوت می اید. کاملا ً حق به شما می دهم که ایکس 800 را از نظر ظاهر زیبا ندانید.
در مورد پرفورمنس ش ، من که همان اول نوشتم ، با دقت می خواندید ، دستگاه ، سرعت رو فدای صفحه با شکوه وی جی ای کرده است.
سئوالم این بود که شما که باهاش کار کردید ، به نظرتون صفحه ش تفاوت واضحی با کایسر نداشت؟

والا چه عرض کنم ، من اگر فکر می کردم تایتن 2 بهتره که همون رو می خریدم.

نقشه گارمین رو دوست خوبم جناب فرشید LOVER کاربر پی سی سون برای دانلود گذاشته اما برای بازشدن نقشه نیازدارید که DeviceID رو توی برنامه گارمین در ارید و بدهید به فرشید در فروم پی سی سون ، و او برایتون کد آنلاک می ده.ازش خواهش کرده ام که دراینجا هم معرفی کنه برنامه رو.

موفق باشید
 

bahrain

Pocket PC کاربر فعال موبایل و
کاربر فعال
تاریخ عضویت
14 آپریل 2005
نوشته‌ها
3,371
لایک‌ها
15
سن
37
محل سکونت
Kindoom Of BAHRAIN Mobile Pho
متشکر قربان
از انگلستان ، نزدیک به 700تومن بدون مموری کارت ش
عرض شود که به قول انگلیسی ها beauty is on the eyes of beholder ، به نظر هرکسی ، طبیعتاً ظاهر دستگاه متفاوت می اید. کاملا ً حق به شما می دهم که ایکس 800 را از نظر ظاهر زیبا ندانید.
در مورد پرفورمنس ش ، من که همان اول نوشتم ، با دقت می خواندید ، دستگاه ، سرعت رو فدای صفحه با شکوه وی جی ای کرده است.
سئوالم این بود که شما که باهاش کار کردید ، به نظرتون صفحه ش تفاوت واضحی با کایسر نداشت؟

والا چه عرض کنم ، من اگر فکر می کردم تایتن 2 بهتره که همون رو می خریدم.

نقشه گارمین رو دوست خوبم جناب فرشید LOVER کاربر پی سی سون برای دانلود گذاشته اما برای بازشدن نقشه نیازدارید که DeviceID رو توی برنامه گارمین در ارید و بدهید به فرشید در فروم پی سی سون ، و او برایتون کد آنلاک می ده.ازش خواهش کرده ام که دراینجا هم معرفی کنه برنامه رو.

موفق باشید

دكتر جان انشالله كه مبارك باشه و مشكل سيمكارت مخابراتت هم حل بشه !

راستش اون 1-2 دقيقه اي كه من باهاش كار كردم ، قبلش فقط با سامسونكَـ اي 750 كه صفحه اش 2.4 اينجه كار كرده بودم ، به همين دليل صفحه معمولي 2.8 اينج هم براي من فوق العاده بود جه برسه به اينكه بخواهد وي جي ا باشه ، اون موقع كه من ايكس 800 رو ديدم هنوز كايسر نخريده بودم ، و به همين دليل الان نميتونم بكَم اين بهتره صفحه اش يا اون ، اما انصافا صفحه كايسر فوق العاده است .


اكَر زحمتي نبود يه تعدادي عكس باهاش بكَيريد و بزاريد تا كيفيتش رو با كايسر مقايسه بكنم ، كيفيت كايسر تعريفي نداره متاسفانه !
من سوالم راجع به نقشه كَارمين اينه كه حجمش جقدر بود ؟ اكَه حجمش 5-6 مكَابايته معنيش همونيه كه من دارم ، اكَه بيشتره يعني فرق داره با اوني كه من دارم ، اخه خودم يه تابيك راجع بهش توي سايت موبايلستان كَذاشتم ، ميتونيد از اينجا ببينيد :

http://www.mobilestan.net/showthread.php?t=29446

لطفا بكَيد همونه يا نه !

درضمن اين فكر كنم كد نخواهد

با تشكر
 

king_dani

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 می 2005
نوشته‌ها
4,970
لایک‌ها
5
سن
42
محل سکونت
London UK
دكتر جان انشالله كه مبارك باشه و مشكل سيمكارت مخابراتت هم حل بشه !

راستش اون 1-2 دقيقه اي كه من باهاش كار كردم ، قبلش فقط با سامسونكَـ اي 750 كه صفحه اش 2.4 اينجه كار كرده بودم ، به همين دليل صفحه معمولي 2.8 اينج هم براي من فوق العاده بود جه برسه به اينكه بخواهد وي جي ا باشه ، اون موقع كه من ايكس 800 رو ديدم هنوز كايسر نخريده بودم ، و به همين دليل الان نميتونم بكَم اين بهتره صفحه اش يا اون ، اما انصافا صفحه كايسر فوق العاده است .


اكَر زحمتي نبود يه تعدادي عكس باهاش بكَيريد و بزاريد تا كيفيتش رو با كايسر مقايسه بكنم ، كيفيت كايسر تعريفي نداره متاسفانه !
من سوالم راجع به نقشه كَارمين اينه كه حجمش جقدر بود ؟ اكَه حجمش 5-6 مكَابايته معنيش همونيه كه من دارم ، اكَه بيشتره يعني فرق داره با اوني كه من دارم ، اخه خودم يه تابيك راجع بهش توي سايت موبايلستان كَذاشتم ، ميتونيد از اينجا ببينيد :

http://www.mobilestan.net/showthread.php?t=29446

لطفا بكَيد همونه يا نه !

درضمن اين فكر كنم كد نخواهد

با تشكر

قربان مشکل ش با مخابرات که خیلی وقت هست حل شده
در مورد عکس از دوربین ش هم حتما، در قسمت های های بعدی مرور هست.
در مورد فایلی که من می گم بله همین حدود هست ولی کامله من نمی دونم منظور تون از ناقص چیه
 

bahrain

Pocket PC کاربر فعال موبایل و
کاربر فعال
تاریخ عضویت
14 آپریل 2005
نوشته‌ها
3,371
لایک‌ها
15
سن
37
محل سکونت
Kindoom Of BAHRAIN Mobile Pho
در مورد عکس از دوربین ش هم حتما، در قسمت های های بعدی مرور هست.
در مورد فایلی که من می گم بله همین حدود هست ولی کامله من نمی دونم منظور تون از ناقص چیه

ممنونم متظر عکسهای خوب شما هستیم .

منظورم از ناقص اینه که نقشه راه های اصلی ایران رو فقط داره بدون کوچه پس کوچه ها و خیابانهای معمولی !
ضمنا ادرس رستورانها / فرودگاه ها / مدارس / دانشگاه ها / هتلها و ... رو هم نداره !

اما نقشه بحرین رو که روی گوشی خودم ریختم کامل کامل هست و همه اماکنی که گفتم رو داره .

حالا به هر حال اگر نقشه ها با اونی که توی اون لینک گذاشتم فرق داشت حتما بهم بدش

با تشکر
 

manuelcalavera

Pocket PC کاربر فعال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 ژوئن 2007
نوشته‌ها
2,834
لایک‌ها
8
سلام آقاي دكتر....ميگم ايم X800 از TYTN II كه ديگه Comprehensive تر و Hightech تر نيست كه براي Review اينقدر طول ميدين . ;)
كاشكي يكي از بچه هاي اينجا هم دستش به TYTN II ميرسيد و يه Review مينوشت كه Side by Side اين 2 تا گوشي رو مقايسه ميكرديم...يا چنين چيزي موجود هست و من نميدونم ؟
به شخصه فكر ميكنم RAM و ROM بالا واجبتر از VGA LCD هست.
Cheers​

سلام دوست جدید الورود ... صحبت از مقایسه و هایتک کردید گفتم مطالبی رو به عرضتون برسونم ، جدای از بحث ظاهر دلفریب TYTN 2 در مقایسه با ایکس800 ، ایتن ایکس800 از تکنولوژی بسیار بالاتری بهره میبره ...
1- صفحه ی وی جی ای ، در آوردن پکیجی با دیسپلی وی جی ای اونم با این سی پی یو های لاکپشتی 400 و 500 کاری بسیار پیچیده تر از صفحه های کیو وی جی ای ِ سالهای گذشته است
2- چیپست GPS ِ ایکس800 بسیار قوی تر از کایزر هست
3- کیفیت صدا چه بخش تلفن چه بخش موزیک در ایکس 800 بهتر هست ...
4- باتری بهتر
و و و
....این از بحص هایتکتون ...

مورد بعدی اینکه من خودم برای پدرم تایتن 2 خریدم ، بعضی وقت ها نگاش میکنم اما سمتش هم نمیرم ( چون صفحه ی وی جی ای ِ آیمیت آلتیمیتی که داشتم دلم رو برده ، قبول دارم دادن اون گوشی به تجارت الکترونیک اشتباه بزرگی از طرف من بود ) ؛ حسین 505 تایتن 2 داره ، حامد عزیز و علی گل هم داشتن و دادن رفته ... پس اینجا بحث این چیزا نیست ، من خودم ازش گذاشتم ...

در مورد برتری دونستن رم و رام نسبت به صفحه ی VGA باید بگم مسئله کاملا" سلیقه ای هست ، بعضی ها حتی حرفه ای ها با رم 64 به مشکل نمیخورن چون راهش رو میدونن ... رامشونم که هر دو 256 هست ، میمونه دیسپلی که اونم شاید واسه خیلی ها مهم نباشه ... اصلا" شاید شما همه چیز رو بخوای توی یک پیکسل ببینی :blink:

گرچه من هیچ وقت سمت ایکس800 بخاطر ظاهرش و همینطور KeyBoard Lack ش نمیرم ، اما مطمئنم تمام کسانی که در مورد پی پی سی چیزی میدونن ، اون رو هیچ وقت Functionally با ،Tytn 2 مقایسه نخواهند کرد .
 

Simpson

کاربر فعال نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2007
نوشته‌ها
1,056
لایک‌ها
4
دکتر جان ممنون از توضیحات کامل و تخصصیتون.

در مورد در باتری نگران نباشید. مال من هم همینطور شده. یه مقدار لغ(لق) شده (بود).

دو تا سوال:
اگه الان و با این آگاهی بخواید PPC بخرید بازم x800 را انتخاب میکنید؟
x800 را به کسی پیشنهاد میکنید؟
 

alireza_simkesh

Registered User
تاریخ عضویت
1 اکتبر 2005
نوشته‌ها
1,705
لایک‌ها
4
دانیال جان ریویت واقعا عالی بود:happy:
ولی احساس میکنم یا فقط به نکات مثبت گوشی اشاره کردی یا اینکه فقط نکته مثبت داره گوشی:)
فکر میکنم اشاره کردن به نکته های منفی حتی بیشتر مفید باشه (قضیه همون یه دوست خوب مثل اینه میمونه, هست که همه چیزه ادمو بهش میگه:D)
 

king_dani

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 می 2005
نوشته‌ها
4,970
لایک‌ها
5
سن
42
محل سکونت
London UK
دوستان 3 تا ویدیو از زوایای مختلف ایکس 800 اماده دانلود می باشد ، این سرور لینک مستقیم می ده و محدودیت دانلودش خیلی بالاست ، پس با خیال راحت دانلود کنید

سطح زیرین

مموری کارت

در باطری
 

king_dani

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 می 2005
نوشته‌ها
4,970
لایک‌ها
5
سن
42
محل سکونت
London UK
دکتر جان ممنون از توضیحات کامل و تخصصیتون.

در مورد در باتری نگران نباشید. مال من هم همینطور شده. یه مقدار لغ(لق) شده (بود).

دو تا سوال:
اگه الان و با این آگاهی بخواید PPC بخرید بازم x800 را انتخاب میکنید؟
x800 را به کسی پیشنهاد میکنید؟

قربان عرض شود که خود باطری اصلا لق نیست و در جایش خیلی عالی قرار گرفته. مسئله در باطری ست ، اونم لق نیست ، وقتی دست تان را رویش فشار می دهید و دقت می کنید ، یک صدای جیر جیری ازش در می یاد . ازار دهنده نیست اصلا ولی نگران کننده هست

درمورد سئوال هاتون : من فکر می کنم با توجه به نیازمندی هام ، ایکس 800 هنوزم از بهترین انتخاب هاست. اما با ورود آلتیمیت ها ، نمی توانم نظر نهایی بدم ، بهتره صبر کنیم تا یکی ش به دستم برسه ، در اون صورت می تونم با قطعیت بگم که دوباره همین رو انتخاب می کردم یا نه. اما خوب آلتیمیت ها ، اگر افت شدید قیمتی که انتظارش هم می رفت رو در نظر نگیریم ، در قیمت اولیه ، یک بازنده جلوی این دستگاه بودند.

به کسی که علایق ش رو بشناسم بله ، به نظر من ، این دستگاه ، دستگاه نهایی نیست ، تنها یک دستگاه با حداقل اشکالات هست. مسئله اینجاست که ، به این نتیجه رسیدم ، احتمالا نه سی پی یو های زیر 600 و نه رم های حتی 128 مگ برای استفاده از یک دستگاه وی جی ای که دوربین و جی پی اس و بلوتوث و وای فای و تلفن و... داشته باشه ، کافی نیستند. منظورم اینه که اگر بخواهید که دستگاهی داشته باشید که به سرعت دل اکسیم باشه و امکانات ایکس 800 + خروجی تی وی ، یا 6150 + جی پی اس رو داشته باشه ، باید حالا حالا ها منتظر باشید.
به نظر می یاد دستگاه هایی که توی بازار هستند و 128رم + سی پی یو بالای 400 دارند ، از یک مشکل بزرگ رنج می برند ، عدم حمایت سیستم عامل . از سوی دیگر ، سی پی یو های کوالکام ، در بهترین حالت ، یک تقلید خوب از اومپ ها هستند یا یک تقلید بد از سامسونگ ها ( صرفه اقتصادی و توجه به بازار ، یا چیدن همه چیپ ها کنار هم)
بنابراین ، اچ تی سی ، یکی از تعیین کننده های اصلی بازار دنیا ، با رفتن روی پلت فورم کوالکام ، احتمالا ً ما رو تا 2 سالی محکوم به فراموش کردن وی جی ای خواهد کرد. مگر اینکه MWG (خلف او2) ، یا کوانتا ، یا حتی همین ای تن ، دست به یک نو آوری بزنند.
در مورد سیستم عامل هم ، درسته که ویندوز موبایل 6 ، مموری رم بیشتری اشغال می کنه برای اجرا ، ولی تقریباً مطمئن شدم که توان بهره وری از 128 مگ رو هم نداره چه برسه به بیشترش. مشکل اینجاست که ، سیستم عامل برای استفاده از 64 مگ رم بهره وری شده ، که این خیلی خوبه ، ولی برای اینکه با 128 مگ رم چه کنه نشده ( مثلا به نظر من می شد حالت تسریع شده ، یا حالت سوپر رم ، یا خیلی کارهای دیگه با رم کرد ، که در پرفورمنس دستگاه اثر بگذاره ، می شد یک قمست از رم ، بعد از اجرا سیستم عامل ، اختصاص به وایرلس دستگاه پیدا کنه ، تا همه پروسه ها سریع بشه ( یک چیزی شبیه ویندوز موبایل 2003) می بینید که لیست خیلی طولانی می شه )

دانیال جان ریویت واقعا عالی بود:happy:
ولی احساس میکنم یا فقط به نکات مثبت گوشی اشاره کردی یا اینکه فقط نکته مثبت داره گوشی:)
فکر میکنم اشاره کردن به نکته های منفی حتی بیشتر مفید باشه (قضیه همون یه دوست خوب مثل اینه میمونه, هست که همه چیزه ادمو بهش میگه:D)
علی رضا جان امدی و نسازی ، برادر من که اختصاصا ً اشکال هر قسمت رو در اول هر بخش نوشتم ، منظورم این هست که ، چیزی هست که شما در منبع دیگری به عنوان ضعف دیده باشی و من فراموش کرده باشم ذکر کنم؟
 
بالا