برگزیده های پرشین تولز

مانیتور پشت صندلی خودرو را بهتر بشناسیم!

mohammad_kaiedzade

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 فوریه 2014
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
21
با پیشرفت صنعت و تکنولوژی و افزایش روز افزون سطح دانش انسان‌ها، تحولات زیادی در ابزارآلات و آپشن های مورد استفاده انسان ایجاد شد بخصوص در صنعت خودرو سازی و وسایل جانبی آنها شاهد به وجود آمدن آپشن ها و امکانات نوینی هستیم که در جهت رفاه بیشتر سرنشین خودروها این امکانات اضافه ‌شده است .

Monitor-behind-the-seat-300x199.jpg

Monitor-behind-the-seat-2-e1508920336536-300x195.jpg

Monitor-behind-the-seat-3-e1508920423794-300x197.jpg

سیستم صوتی و تصویری خودرو درگذشته
درگذشته سرنشینان خودرو تنها می‌توانستند برای گوش دادن به موسیقی فقط از روی یک کاست که فایل صوتی روی آن ضبط‌ شده بود گوش بدهند. با پیشرفت علم و به وجود آمدن لوح‌های فشرده سازندگان لوازم جانبی خودرو سیستمی را برای خواندن لوح‌های فشرده طراحی نمودند در خودروها قراردادند و طراحی انواع سیستم‌های صوتی و تصویری رو به پیشرفته‌تر شد و این در حالی بود که سرنشینان صندلی عقب خودرو از این سیستم‌ها نمی‌توانستند به‌ آسانی استفاده کنند و استفاده از آن برای افراد روی صندلی عقب خودرو بسیار دشوار است و به این خاطر آپشن جدیدی برای رفاه بیشتر سرنشینان عقب خودرو تولید و به بازار عرضه شد.

یکی از آن لوازم مانیتور پشت صندلی یا همان مانیتور پشت‌ سری خودرو است که اکثر خودروسازان بزرگ دنیا در خودروهای لوکس خود مورداستفاده قرار می‌دهد.

قابلیت های مانیتور پشت صندلی در گذشته و در زمان حال
مانیتور پشت صندلی در ابتدا فقط توانایی نشان دادن آنچه در سیستم پخش اصلی بود را نشان می‌دادند اما با پیشرفت علم روز به ‌روز امکانات این آپشن هم بیشتر شده و امروزه این مانیتورها علاوه بر آنکه می‌توانند تصاویر را به‌ صورت مجزا انتقال دهند توانایی پشتیبانی از SDRAM یو اس بی USB و لوح‌های فشرده را نیز دارا می‌باشد و لحظات زیبا و لذت بخشی را برای سرنشینان عقب خودرو بدون هیچ گونه مشکلی به ارمغان می آورند.

کاربرد اصلی طراحی مانیتورهای پشت صندلی عقب برای سرگرم کردن سرنشینان صندلی عقب است و این مانیتورها با پخش کارتون ، فیلم و یا موسیقی در هنگام گیر کردن در ترافیک یا به هنگام سفر می توانند گذر زمان را برای آن ها سرعت ببخشند و سرنشینان را به خوبی سرگرم نماید.

مزایا و امکانات مانیتور های پشت صندلی
این مانیتورها دارای انواع مختلفی هستند که برخی دارای امکانات بیشتری نسبت به سایر مانیتورها می باشد از امکانات این مانیتور ها می توان به پشتیبانی آنها از پخش لوح های فشرده کارت های SD ، یو اس بی(USB) ، CD، DVD، RAM اشاره کرد و همچنین برخی این مانیتورهای دارای فرستنده ی FM و IR نیز می باشند.

از مزایای دیگر این مانیتورها تولید آن ها با سایزهای متنوع است و با توجه به ابعاد پشت صندلی می توان مانیتور مناسب با آن را انتخاب نمود از قابلیت های دیگر برخی از مانیتورهای پشت صندلی دارا بودن صفحه کلید لمسی و هم چنین توانایی اجرای بازی به همراه برخورداری از دسته ها بدون سیستم می باشد و به همین خاطر ابزار مناسبی برای سرگرمی سرنشینان در رانندگی های درازمدت و ترافیک یا سفر خواهد بود.

از ویژگی های دیگر مانیتورهای پشت صندلی آن است که برخی از آن ها دارای کاور چرمی می باشند و زمانی که مورد استفاده قرار نگیرند کاور را روی مانیتور می کشند و این مزیت باعث آسیب ندیدن مانیتور توسط نور آفتاب و همچنین کاهش خطر دزدیده شدن آن به علت پوششی که روی آن قرار می گیرد می شود.

از مزیت های دیگر مانیتورهای پشت صندلی بهرمندی خروجی هدفون است و همچنین پخش بیشتر فایل های صوتی تصویری با فرمت های گوناگون مانند VOB, MP3, MPG, MKV و … می باشد و برخی از مانیتورها هم دارای یک بالشتک هستند به این معنی که یک بالشتک طراحی گردیده و درون آن مانیتور قرار گرفته است.

از قابلیت های دیگر برخی از مانیتورهای پشت سری می توان به دارا بودن صفحه نمایش LED با روزولوشن های مختلف که برخی دارای کیفیت HD هستند و بعضی از مانیتورهای پشت صندلی فاقد صفحه HD هستند ، و همچنین ویژگی بسیار مناسب مناسب آنها قیمت مناسب و کیفیت بسیار بالای آن ها می باشد.
 

Amin Ace

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 مارس 2005
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
0
مانیتورهای پشت سری برای رفاه بیشتر سرنشینان خودرو وارد بازار شدن و این امکان را فراهم کردن که سرنششینان خودرو حتی در عقب بتونن فایل هایی که از سیستم اصلی پخش میشه رو ببینن و گوش بدن. امروزه مانیتورلکسوزی حتی این قابلیت را داره که هر کدوم از سرنشینان خودرو به صورت مجزا بتونن از فایل های صوتی و تصویری دلخواه خودشون استفاده کنن.

با تشکر از متن عالی ای که نوشتین
 
بالا