برگزیده های پرشین تولز

ماهیچه های تند انقباض و ماهیچه های کند انقباض

nikelhamsh

همکار نویسنده
همکار نویسنده [؟]
تاریخ عضویت
8 آگوست 2017
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
27
سن
29
ساختار ماهیچه های بدن به صورت کلی از دو نوع بافت تشکیل شده است. ماهیچه های تند انقباض و ماهیچه های کند انقباض. حرکات و تمریناتی که انجام میدهید اگر با سرعت بالا انجام شود ماهیچه های تند انقباض را فعال خواهد کرد که موجب افزایش فشار و قدرت عضلانی میشود. برای بدنسازان به کار انداختن ماهیچه های تند انقباض مهم تر است.

سرعت کمتر در اجرای حرکات
اجرا کردن حرکات با سرعت کمتر و آهساته تر هم به نوبه خود دارای فواید زیادی می باشد. جلوگیری از اشتباه زدن و ناهماهنگی در انجام حرکات، یکنواختی ریتم تمپو در انجام حرکت و تحت تنش قرار دادن بیشتر عضلات هنگام انجام تمرین را میتوان از مهمترین فواید سرعت پایین نام برد. استرس متابولیک و تنش بیشتر عضله مساوی است با هایپرتروفی و افزایش حجم عضلانی.


دلایل و مستندات
اگرچه سرعت بالا در افزایش قدرت و وارد کردن نیرو میتواند به شما کمک کند، اما در تحقیقات اخیر معلوم شده است که در مقایسه حرکات سریع( کمتر از یک ثانیه در بخش مثبت) و حرکات کند تر ( بین 1 الی 3 ثانیه در بخشئ مثبت) ، هایپرتروفی در سرعت کمتر، بیشتر و بهتر صورت خواهد گرفت.نکته بسیار جالب توجه اینست که بهبود عضله سازی تا 50 درصد بیشتر گزارش شده است.


چکیده مطلب
اگر هدف اصلی شما از وزنه زدن و انجام حرکات بدنسازی، افزایش حجم عضلانی می باشد باید بخش مثبت حرکات را بیش تر از یک ثانیه طول دهید. ایده آل ترین حالت بین بازه زمانی 1 الی 3 ثانیه میباشد. باید توجه داشته باشید که اگر بیش تر از 3 ثانیه به طول بینجامد شما برای به پایاین رساندن تکرار ها و همچنین انجام ست های بعدی به مشکل خواهید خورد. بخش منفی حرکات (نگاتیو) را هم میتوانید تا 3 ثانیه طول دهید تا تنش بیشتری به عضلات هدف تحت تمرین وارد شود.


 
بالا