برگزیده های پرشین تولز

مبدل Open XML براي ورد 2007 مايكروسافت عرضه شد

neo2

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,667
لایک‌ها
184
محل سکونت
/cat/etc/passwd/
نسخه‌ي جديد مبدل Open XML براي باز كردن و ذخيره‌ي اسناد ايجاد شده در فرمت ODF در ورد 2007 مايكروسافت عرضه شد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ایسنا، اولين مرحله‌ي پروژه‌ي تحت حمايت مايكروسافت براي ساخت نرم‌افزاري كه مي‌تواند به ورد 2007 مايكروسافت امكان باز كردن و ذخيره‌ي اسناد ايجاد شده در فرمت اسناد ODF كه استاندارد اسناد Open Source مورد استفاده‌ي Open Office است را بدهد، تكميل شد.

بر اساس اين گزارش مبدل Open XML اكنون در نسخه‌ي 1.0 خود از سايتي كه در زمينه‌ي پروژه‌هاي open source فعاليت مي‌كند با آدرس source forge.net قابل دانلود است و به محض دانلود مي‌تواند به عنوان برنامه‌ي كمكي براي آفيس 2007 مورد استفاده قرار گيرد.

بنا بر اعلام، مايكروسافت كه راهنمايي معماري و مديريت اين پروژه را انجام داده است، براي اسنادي كه بر مبناي Open XML هستند، كدي را براي پروژه‌ انتخاب نكرده است و انتخاب و ساخت مبدل XML توسط يك شركت فرانسوي انجام گرفته و توسط يك شركت هندي و شركت آلماني مورد تاييد و تست قرار گرفته است.

بر اساس اين گزارش فايل‌هاي ODF مورد استفاده‌ي شركت‌هاي رقيب مايكروسافت، IBM و سان ميكرو سيستم به عنوان فرمت فايل پيش فرض هستند و به گفته‌ي يكي از مسوولان مايكروسافت پشتيباني از ODF در راستاي تحقق نيازهاي مشتريان اين شركت صورت مي‌گيرد.

مايكروسافت مايل به پشتيباني براي فرمت PDF شركت Adobe بود اما اين شركت مانع تحقق اين امر شد و مايكروسافت قصد دارد مجددا با Adobe مذاكره كند تا بتواند PDF را به عنوان يك فرمت فايل اصلي در نسخه‌ي بعدي آفيس قرار دهد.
 
بالا