برگزیده های پرشین تولز

مجزا بودن استفاده از سیستم

Program14

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 نوامبر 2018
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
0
سن
42
سلام. یک سیستم هست که من میخواهم دو استفاده مجزا ازش بشه و هیچگونه ارتباط و اثری بر هم نزارند. یک استفاده ام با اینترنت و در نتیجه اپدیت هاست و استفاده دیگم بدون اینترنت و با چند نرم افزار و بصورت محدود و بسته است. تنها فکری که به ذهنم رسید اینکه دو ویندوز نصب کنم و ویندوزی که روی درایو سی هست رو مخصوص همان استفاده محدود و بدون اینترنت بگذارم. نمیخام هیچ اثر و ارتباطی با هم داشته باشند
۱- ایا این راه موثریه یا باز با هم در ارتباطن مثلا اگر برنامه یا فایل یا حتی اپدیتی روی ویندوز دوم که درایو دی هست انجام بشه ایا ویندوز اول که درایو سی هست از ان میتونه استفاده کنه و روش اثر میزاره؟ خصوصا که ممکنه بطور خودکار بعضی چیزها می رن روی درایو سی نصب یا ذخیره میشند با اینکه ویندوز روی درایو دی باسه
۲- شنیدم که ویندوز اصلی روی درایو سی هست و ویندوز دوم روی درایو دیگه و برای بالا امدنش از ویندوز اصلی درایو سی استفاده میکنه اما امروز شنیدم که همان ویندوز دوم با اینکه درایو دی هست موقع بالا امدن باز روی درایو سی ظاهرا اورده میشه و بالا می اد. اینها مهم نیست حتی اگر ویندوزدوم از ویندوز اصلی درایو سی استفاده کنه ولی برای من مهمه که برعکسش انجام نگیره یعنی ویندوز درایو سی ریخته شده بنا به هردلیلی با کمک ویندوزی که تو درایو دی هست بیاد بالا. ایا این طور امکان دارد و این مطاللب نسبت به استفاده سیستن عامل هااصلا درست هست؟
 

_hosein

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 آپریل 2017
نوشته‌ها
41
لایک‌ها
4
محل سکونت
تهران
یکی از راه ها اگه سیستمون کشش داره یک ویندوز 10 نصب کنید و روی اون برنامه هایی که میخواین با اینترنت در ارتباط باشه رو بزارین و با فعال کردن ویژگی هایپروی روی اون یک ماشین مجازی هم نصب کنید و کارت شبکه رو روی Private تنظیم کنید.
 

Bitcoiner

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 آگوست 2018
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
11
ببین این چیزی که شما میپرسی مشابه سوالات افرادی که از tor زیاد استفاده میکنن .
اگه یه بخشی از سیستم آلوده بشه به بخش دوم آسیبی نرسه - این درنهایت بستگی به سیستم عامل+استفاده خودت و اینکه چقدر میتونی سیستم رو امن نگه داری داره .
(گرچه اگر خیلی مقید به امنیت سیستم هستید بهتره برید سراغ سیستم عامل های امن تر)
اما روش خودت جواب نمیده چون دو تا سیستم عامل از یه هارد استفاده میکنن و الوده شدن یکیش میتونه منجر به از دست رفتن کل هارد بشه .
مخصوصا که تو ویندوز شما کلی نرم افزار کرک شده از منابع مختلف نصب میکنی کلی اپدیت میاد و الی اخر - امن نگه داشتن اون یه قسمت هارد همچنان زیر سواله.

همونطور که دوستمون گفتن استفاده از ماشین مجازی + پارتیشن بندی جدا و رمزگذاریشون میتونه کمک کنه.
 
بالا