برگزیده های پرشین تولز

محمد دعايه در کتاب رکوردهای گینس !!!

Mahmoud58

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 نوامبر 2005
نوشته‌ها
882
لایک‌ها
7
خبرورزشی نوشت:محمد دعايه‌ با 16 سال‌ بازى‌ در تيم‌ملى ‌عربستان‌ از سال‌ 1990 تا سال‌ 2006، به‌ صورت رسمى‌ صاحب‌ بهترين‌ رکورد دنيا در اين‌ مرحله‌ شد. او 181 بازى‌ ملى‌ دارد و پس از او سوارز 178، حسين‌ حسن‌ 17۰، کوبى‌ جونز 164، عدنان‌ طاليانى‌ 164، سامى‌ جابر 163، لوتار ماتئوس‌ 150، على‌ دايى‌ 149 و . . . قرار دارند.

اما فدراسيون‌ فوتبال‌ عربستان‌ از کتاب‌ گينس، کتاب‌ تخصصى‌ ثبت رکوردداران‌ دنيا درخواست‌ کرده‌ تا نام‌ خالد محمد دعايه‌ را در اين‌ عرصه‌ ثبت‌ کنند. این در حالی است که نام‌ 9 فوتباليست‌ ديگر بزرگ‌ دنيا در کتاب‌ گينس‌ ثبت‌ شده‌ است.

پله، مارادونا، بکن‌ باوئر، لوتار ماتئوس، رونالدو، کافو، ژوست‌ فونتين، سالنکو و مالدينى‌ هم‌ در اين‌ عرصه صاحب رکورد‌هستند. برای نمونه‌ رونالدو به‌ خاطر ثبت‌ بيشترين‌ گل‌ در تاريخ‌ جام‌هاى‌ جهاني، سالنکو به‌خاطر زدن‌ 5 گل‌ در يک‌ بازى‌ جام‌جهاني، ژوست‌ فونتين‌ به‌خاطر زدن‌ 13 گل‌ در يک‌ بازى‌ جام‌جهاني، کافو هم‌ به‌ خاطر حضور در 3 فينال‌ جام‌جهاني، ماتئوس‌ به‌خاطر انجام‌ بيشترين‌ بازى‌ در تاريخ‌ جام‌هاى‌ جهانى‌‌ صاحب‌ رکورد هستند.

اما اگر واقعيت‌ را بخواهيد ارزش‌ رکورد على‌ دايى‌ با ثبت‌ 109 گل‌ از رکورد دعايه‌ با انجام‌ 181 بازى‌ ملى‌ بسيار بهتر است، بنابراين‌ بد نيست‌ مسئولان‌ ورزش‌ مملکت‌ هم‌ پيگير اين‌ موضوع‌ باشند و از مسئولان‌ کتاب‌ گينس‌ بخواهند و به‌ آنها تفهيم‌ کنند که‌ اسم‌ على‌ دايى‌ را هم‌ بايد در اين‌ فهرست‌ جاى‌ دهند، چون‌ ارزش‌ رکورد ثبت‌ شده‌ توسط‌ على‌ دايى‌ از ارزش‌ رکورد ثبت‌ شده‌ توسط‌ دعايه‌ بسيار مهم‌تر است.

« البته یکی از رکوردهای افتخارآمیز محمد دعایه خوردن 8 گل در یک بازی جام جهانی بود که هم برای تیم ملی عربستان و هم برای این دروازه بان در تاریخ جام های جهانی ثبت شده است که تا به حال در مقابل عدد مطرح شده برای حضور وی در تیم ملی این کشور به آن اشاره ای نشده است ».

29852_732.jpg
 
بالا