برگزیده های پرشین تولز

مدت درمان ارتودنسی ثابت

jahansite95

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 سپتامبر 2016
نوشته‌ها
79
لایک‌ها
5
مدت درمان ارتودنسی ثابت


مدت درمان ارتودنسی ثابت
طول درمان ارتودنسی ثابت به طور متوسط 2 سال می باشد ولی براساس نوع ناهنجاری بیمار و شدت مشکل می تواند بیشتر هم بشود.
در طول درمان ارتودنسی ثابت از چه غذاهایی باید اجتناب کرد؟
بیمار در هنگام دوره درمانی ثابت نباید غذاهایی با قوام سفت مثل ته دیگ، بلال، میوه های هسته دار، زیتون و غیره را استفاده نماید. در غیر این صورت براکت از دندان جدا می شود که می بایست براکت جدیدی برای بیمار چسبانده شود که این امر می تواند باعث طولانی شدن زمان درمان و آسیب به دندان گردد. در این دوره بیمار از نظر بهداشت، به مراقبت های خاصی نیاز دارد تا از ایجاد تغییر رنگ و پوسیدگی در دندانها جلوگیری به عمل آید.


مزایا و معایب انجام درمان ارتودنسی ثابت
دوره درمان در ارتودنسی ثابت طولانی تر است و به دلیل قرار گرفتن دائمی روی دندان ها در دراز مدت و در اثر رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان توسط فرد ممکن است دندان ها تغییر رنگ بدهند و اثر بریس ها بر روی دندان باقی بماند. همچنین در مدت استفاده از این ابزار ممکن است فرد دچار مشکلاتی در خوردن و جویدن غذاها شود که البته دردها موقتی است و پس از جا باز کردن سیم ها و بریس ها در دندان برای فرد عادی می شوند. از معایب ارتودنسی ثابت آسیب پذیر بودن بریس ها و سیم های آن است که در اثر جویدن و خوردن مواد غذایی سفت ممکن است بشکند. همچنین امکان اختلال در نحوه تکلم در طول دوره درمان وجود دارد. نکته آخر این است که به دلیل استفاده دائمی ابزارهای ارتودنسی ثابت ممکن است در طول درمان فرد احساس کند که زیبایی ظاهری خود را از دست داده است.
به دلیل این که در طول درمان ارتودنسی ثابت تعامل بیشتری میان بیمار و دندانپزشک لازم است، بهتر است این نوع از درمان را در مورد بیمارانی به کار ببریم که دوران کودکی و بلوغ را گذرانده و همکاری بیشتری را با درمانگر انجام می دهند.
به دلیل قوی بودن نیروی وارده از طرف سیم ها و بریس ها به دندان ها و قوس های فکی، ارتودنسی ثابت قادر است ناهنجاری های حادتری را رفع بنماید و با وارد کردن فشار مناسب دندان ها را در ردیف درست خود قرار دهد. افرادی که دارای مشکلات شدید فک و نامرتب بودن دندان ها به شکل حاد هستند نیز کیس های مناسبی برای درمان ارتودنسی ثابت به شمار می آیند.
به طور کلی محدودیتی برای اعمال درمان ارتودنسی ثابت برای افراد وجود ندارد و وظیفه تشخیص این مسئله بر عهده ارتودنتیست درمانگر است.
 
بالا