برگزیده های پرشین تولز

مدت زمان ترخیص کالا از گمرک

sultantjarat

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 فوریه 2022
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
22

مدت زمان ترخیص کالا از گمرک​


از آنجایی که زمان در سود دهی پروژه های تجاری بسیار حائز اهمیت است، لذا تجار و بازرگانان همیشه مدت زمان ترخیص کالا از گمرک را از مشاورین بازرگانی سوال می کنند. مراحل مختلفی از ترخیص کالا در گمرکات کشور در حوزه واردات و صادرات کالا صورت می پذیرد که هر یک زمان و هزینه ی زیادی را بسته به شرایط از ما می گیرند، لذا از همان نخست باید به فکر مدت زمان ترخیص کالا از گمرک باشیم.
واردات و صادرات کالا نسبت به سایر فعالیت های تجاری از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد تا حدی که در راس تجارت های بزرگ قرار گرفته اند.در صورتی که از دانش و تجربه کافی برای فعالیت در این زمینه برخوردار نباشید و از شرایط و قوانین آن آگاه نباشید، قطعاً با شکست مواجه خواهید شد. شما به عنوان تاجر و یا بازرگان در ابتدا باید قبل از هر اقدامی با شرایط و قوانین صادرات و واردات کالا آگاه باشید تا با یک برنامه ریزی اصولی و مدون به فعالیت در این عرصه، با خیال آسوده بپردازید تا به سود های خرد و کلان دست یابد.​
import-programs.jpg
چالش هایی از انجام تجارت های بین الملی بزرگ نظیر مراجعه به گمرک، ارائه سند و مدارک ترخیص کالا، دریافت مجوزهای واردات و یا صادرات کالا، انجام تشریفات خاص اداری هستند که با توجه به شرایط و ضوابط خاص خود، وقت و هزینه ی بسیاری از شما اخذ کرده به گونه ای که این دغدغه که زمان ترخیص کالا چه مدت به طول خواهد انجامید در همان ابتدا برای شما پیش خواهد آمد. مدیریت برنامه ریزی های تجاری با حداقل زمان ممکن از جمله مهمترین دغدغه هایی هستند که منجر به پرسش های این چنینی می شود.
محاسبه مدت زمان ترخیص کالا زمان مشخصی ندارد این مفهوم بدان منظور است که کالایی که در یک بار ظرف مدت زمان معینی ترخیص شد، تضمینی وجود ندارد که در مرحله بعدی نیز در همان طول مدت زمان ترخیص گردد. این مفهوم به آن علت است که عوامل متعددی بر روی ترخیص کالا از گمرک موثر است. با برنامه ریزی چند عامل مهم می توان مدت زمان تقریبی ترخیص کالا از گمرک را پیش بینی کرد.

موثر ترین عوامل که بر مدت زمان ترخیص کالا از گمرک​


از آنجایی که ترخیص کالا از گمرک مراحل متعددی دارد، برای هر مرحله باید مجوز های مربوط به آن مرحله را پیش از ورود کالا به گمرک تهیه و فراهم نمایید. پس بدین ترتیب است که در وهله ی نخست برای بررسی مدت زمان ترخیص کالا ابتدا باید مدت زمان کسب مجوز های لازم برای ترخیص کالا را در نظر داشت. با تسریع روند کسب مجوز های ترخیص کالا، مدت زمان ترخیص کالا نیز کاهش می یابد. مطلوب است مستحضر باشید در صورت عدم دریافت مجوز ها، کارهای ترخیص به عقب افتاده و شما را با هزینه ها و جریمه های سنگینی مواجه خواهد ساخت​
 
بالا