برگزیده های پرشین تولز

مراکز خرید قسمت آسیایی استانبول ترکیه

الناز پارسا

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2014
نوشته‌ها
553
لایک‌ها
23
سن
38
اگر در تور استانبول قصد خرید دارید، مراکز خرید متعددی به شما پیشنهاد می شود. مراکز خرید استانبول در قسمت خاصی از این شهر تمرکز ندارند اما از آنجایی که شهر به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقسیم می شود می توان با توجه به موقعیت جغرافیایی این مراکز خرید را به دو دسته اروپایی و آسیایی تقسیم کرد. چنانچه مایلید برای خرید به قسمت آسیایی شهر بروید در اینجا به معرفی مراکز خرید قسمت آسیایی استانبول می پردازیم و فهرستی از این مراکز ارائه می دهیم.
stanbul_bo-az-2turkey-qpr.jpg

تنگه بسفر استانبول

قبل از مرور لیست مراکز خرید قسمت آسیایی استانبول، بد نیست با ویژگی های این قسمت از شهر استانبول آشنا شویم. شهر استانبول در دوره قبل از بیزانس و ابتدا از بخش کادیکوی در قسمت آسیایی تشکیل شد و به تدریج در زمان امپراتوری روم و پادشاهی عثمانی قسمت اروپایی شهر استانبول نیز شکل گرفت. قسمت آسیایی استانبول در ساحل دریا قرار دارد و بسیار تماشایی ست. یکی از معروف ترین خیابان های استانبول به نام خیابان بغداد در این قسمت استانبول قرار دارد که با داشتن فروشگاه های لوکس و کافه و رستوران های شیک مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. و اما بهترین مراکز خرید قسمت آسیایی استانبول:

مرکز خرید اپتیموم استانبول_Optimum Outlet Istanbul
مرکز خرید اپتیموم یکی از اوت لت های استانبول است که در سال ۲۰۰۸ میلادی در منطقه‌ کادیکوی افتتاح شده است. در این مرکز خرید ، نمایندگی اکثر برندهای معروف دنیا و ترکیه شعبه دارند. بنای این اوت‌لت پنج طبقه است و در این بنا علاوه بر اوت‌لت، فروشگاه‌های با قیمت‌های عادی، برند‌ها و فودکورت نیز وجود دارد. همچنین از امکانات تفریحی این مجموعه نیز می‌توان به زمین پاتیناژ به مساحت ۵۴۱ متر مربع و سینمایی بسیار بزرگ اشاره کرد. ساعات کار این مرکز خرید 10 صبح تا 10 شب است.

چطور به مرکز خرید اپتیموم استانبول برویم:
برای دسترسی به این مرکز خرید علاوه بر تاکسی می توانید از مترو و اتوبوس استفاده کنید. اگر مبدا را میدان تقسیم در نظر بگیریم باید در ایستگاه مترو تقسیم، قطار به سمت گایره تپه را سوار شده و در این ایستگاه پیاده شوید؛ بعد از پیاده شدن در این ایستگاه و در حدود ۱۰ دقیقه پیاده روی به ایستگاه اتوبوس کوپ رولو کاوشاک رفته و به سمت ینی صحرا سوار اتوبوس شوید؛ وقتی به این ایستگاه رسیدید، با ۵ دقیقه پیاده روی به مرکز خرید اپتیموم اوت لت استانبول دسترسی خواهید داشت. البته برای رفتن به این مرکز خرید، تعدادی اتوبوس در میدان تقسیم وجود دارند که در ساعاتی مشخص به‌ صورت رفت و برگشت ، مسافران را به سمت ینی صحرا برده و از آنجا نیز به تقسیم بازمی‌گردانند.

مرکز خرید کوزی استانبول_kozzy avm istanbul
مرکز خرید کوزی در سال ۲۰۱۰ در محله کادیکوی افتتاح شد و در قسمت آسیایی بزرگراه قرار دارد. این مرکز خرید دارای ۵۷ فروشگاه ها و ۱۱ غرفه، رستوران ها، تراس در فضای باز، پارکینگ، سالن کفش، صنوق امانات، اتاق مراقبت از کودک و سالن تئاتر و سینما با ظرفیت 400 نفر ست. در این مرکز خرید اجناس با کیفیت از برندهای معروف عرضه می شود. ساعات کار این مرکز خرید 10 صبح تا 10 شب است.

چطور به مرکز خرید کوزی استانبول برویم؟
اگر نمیخواهید هزینه زیادی برای استفاده از تاکسی بپردازید می توانید برای دسترسی به مرکز خرید کوزی در ایستگاه مترو تقسیم، سوار قطار خط M4 شوید و در ایستگاه Kozyatagi پیاده شوید. بعد از 15 دقیقه‌ پیاده روی و گذر از خیابان شاکاجی به مرکز خرید کوزی می رسید. اگر برای تردد، اتوبوس را ترجیح می دهید، سوار اتوبوس‌های خط کادیکوی- آتاشهیر شده و در ایستگاه uzay sukak پیاده شوید با پنج دقیقه پیاده روی به مرکز خرید کوزی می رسید.

kozzy_avm_istanbulturkey-qpr.jpg

مرکز خرید کوزی استانبول

مرکز خرید ویاپورت مارینا استانبول_viaport marina istanbul
مرکز خرید ویاپورت مارینا یکی از شیک ترین مراکز خرید استانبول و البته از نوسازترین ها محسوب می شود که در سال 2008 ساخته و در سال 2015 به روی مردم باز شده است. این مرکز خرید شامل ١۵۴ فروشگاه از بهترین برندهاى داخلى و خارجى ست. مرکز خرید ویاپورت مارینا دارای یکی از بهترین فود کورت هاست که نزدیک به ۳۴ رستوران و کافه معروف را در خود جای‌داده است. این مجتمع دارای یک دریاچه مصنوعی، یک تونل آکواریومی، شهربازی، سالن بولینگ، سالن آمفی‌تئاتر و …. می‌باشد. ساعات کار این مرکز خرید 10 صبح تا 10 شب است.

چطور به مرکز خرید ویاپورت مارینا استانبول برویم؟
اگر مبدا را میدان تقسیم در نظر بگیریم، برای رفتن به مرکز خرید ویاپورت، ابتدا باید به میدان کادیکوی بروید. برای اینکار باید از میدان تقسیم سوار فونیکولر یا همان ترن زیر زمینی شوید که فقط بین دو ایستگاه کاباتاش حرکت می کند. در ایستگاه کاباتاش پیاده شده، سوار کشتی ها و یا همان واپور کادیکوی شویدو در کادیکوی پیاده شوید. سپس در میدان کادیکوی، سوار اتوبوس شماره 130 شده و در ایستگاه مارمادوس سیتسی و یا توزلا بلدیسی پیاده شوید.

مرکز خرید پالادیوم استانبول_palladium mall istanbul
پالادیوم یکی از معروف ترین و بزرگ ترین مراکز خرید استانبول در قسمت آسیایی و در منطقه آتاشهیر است. مرکز خرید پالادیوم استانبول در سال 2008 افتتاح شده و یکی از زیباترین ساختمان های استانبول را بخود اختصاص داده است. مرکز خرید پالادیوم در استانبول در ۵ طبقه ساخته شده و دارای ۱۹۰ فروشگاه می باشد . علاوه بر فروشگاه ها متنوع این مرکز شامل سالن تئاتر ، کافه و یک فودکورت بزرگ با بیش از ۲۰ رستوران است . مرکز پالادیوم دارای ۵ طبقه پارکینگ اختصاصی در زیر زمین است. ساعات کار این مرکز خرید 10 صبح تا 10 شب است.

چطور به مرکز خرید پالادیوم برویم؟
برای رسیدن به مرکز خرید پالادیوم استانبول از منطقه تقسیم با قطار زیر زمینی فونیکلار به کاباتاش رفته و از آنجا با کشتی های مسافربری به کادیکوی بروید. از کادیکوی می توانید با اتوبوس یا تاکسی به راحتی به پالادیوم بروید . البته این مرکز خرید دارای سرویس های رایگان در بعضی نقاط شهر است که قابل دسترس ترین این ایستگاه ها، ایستگاه اوسکودار است.

palladium_mall_istanbul1turkey-qpr-1.jpg

مرکز خرید پالادیوم استانبول
 
بالا