برگزیده های پرشین تولز

مزایای یک بسته بندی خوب کالا

هولوگرام

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 آگوست 2013
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
هولوگرام : بسته بندي مناسب و اصولي يک کالا مي تواند مزاياي زيادي از نظر اجتماعي و بهداشتي داشته باشد و مصرف کننده را به سوي مصرف بهينه کالا راهنمايي کند.

اگر فرهنگ بسته بندی در ميان توليد کنندگان به گونه اي همه گير شود که تماي آنها خود را ملزم به ارايه کالاهاي بسته بندی شده بدانند و از طرفي مصرف کنندگان نيز اولويت را بر مصرف کالاهايي با بسته بندي برتر بگذارند، مطمئنا در درازمدت کل جامعه از حاکميت اين فرهنگ منتفع خواهند شد.

عمومي شدن فرهنگ بسته بندي باعث مي شود تا تمامي هر کالا در بسته مشخص، با نام و نشان کارخانه توليد کنند، قيمت براي مصرف کننده و تاريخ توليد و انقضا» قرار بگيرد که يکي از بزرگترين فواعد آن جذب واسطه ها و دلالها و در نهايت کاهش قيمتها است.

همچنين استفاده از کالاهاي بسته بندي شده موجب رشد فروشگاههاي جديد و حذف فروشگاههاي سنتي ميشود که نتيجه آن جلوگيري از توسعه واحدهاي تجاري در فضاهاي غيرتجاري است.

از ديگر مزاياي استفاده از بسته بندي تثبيت قيمتها و يکنواختي آن در تمامي جامعه است. همچنين عرضه کليه کالاي بسته بندي و استاندارد شدن آنها مي تواند موجب رشد تجارت الکترونيکي در سطح جامعه و خرده فورشي شود و بسياري از خريداران کالاي مورد نياز خود را از طريق سفارش اينترنتي يا تلفني انجام دهند و اين مساله موجب حذف بسياري از مسافرتهاي درون شهري شده و بسياري از مشکلات جامعه مانند ترافيک و روند صعودي مصرف بنزين را حل نمايد.

استفاده از بسته بندي براي توزيع کالاها موجب مي شود تا فاصله زماني ميان توليد تا توزيع تا مصرف کاهش پيدا کند و امکانات نظارت دقيق و هميشگي بر روي توليد مهيا شود.

استفاده از بسته بندي هاي استاندارد و صحيح کالا موجب جلوگيري از ورود کالاهاي غيراستاندارد و غيربهداشتي و مضر مي شود و علاوه بر آن مي توان با نظارت بر مراکز توزيع، ميزان عرضه را نيز کنترل کرد.

همانگونه که در بالا ذکر شد، فرهنگ شدن بسته بندي چشم نواز و استاندارد در نهايت باعث نفع هم توليد کننده و هم مصرف کننده مي شود، استفاده از قالبي بنام بسته بندي شايد در کوتاه مدت باعث سختي کار توليد کننده شود اما قطعا در درازمدت خود واقف به مزاياي آن شده و به دنبال راهها و شيوه هاي جديد رقم و اقلام به نوع آوري در اين زمينه خواهد کرد.

منبع : سایت هولوگرام ایران

لینک منبع : مزایای یک بسته بندی خوب کالا
 
بالا