برگزیده های پرشین تولز

مزایای div و css بر table

azadna

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 آگوست 2007
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سلام دوستان عزیز

میخواستم بدانم مزایای استفاده از CSSو DIV بجای استفاده از table چیست ؟ چون واقعا کار کردن با table راحتتر است و آیا میشود در داخل div از table استفاده کرد یا نه؟ یا بهتر است برای طراحی صفحه استاندارد باید فقط از divاستفاده کرد
لطفا من را راهنمایی کنید.
 

hajagha

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2002
نوشته‌ها
453
لایک‌ها
4
سن
47
سلام
جدول (table) برای درست کردن جدول در یک صفحه به وجود اومد. مثل اینکه تو درصفحه ات بخوای یک جدول 4 ستونی و 3 ردیفی بذاری. ولی طراحان وب از اون سو استفاده کردند و کل صفحه شون رو بر اساس جدول طراحی میکردند. و این کار به خاطر پدید اومدن جدولهای تو درتو، طراحی صفحه رو پیچیده میکرد این باعث شد که برنامه های "متن خوان" مثل جستجوگرها (مثلاً روبات جستجوگر گوگل) در خواندن صفحه مشکل پیدا کنند. برای همین کنسرسیوم جهانی وب (W3C) در سال 1996 استفاده از استاندارد CSS رو به همه طراجان وب توصیه کرد.
آره کار با جدول خیلی راحت تر از div است ولی من بهت توصیه میکنم که تو CSS رو کامل یاد بگیری. اونوقت می بینی که کار کردن با DIV اوقندر ها هم که فکرش رو میکنی سخت نیست.
تو به عنوان یک طراح هر کاری میتونی بکنی. در جدول از div استفاده کنی یا برعکس. ولی اگر میخواهی طراح قابلی بشی، استاندارد کار کن.
در آخر هم توصیه میکنم این کتابی که دوستمون امیر عباس ترجمه کرده حتماً بخونی.http://forum.persiantools.com/t70074.html
 
بالا