برگزیده های پرشین تولز

مزیت های دمبل به هالتر در بدن سازی

9zar

Registered User
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2011
نوشته‌ها
159
لایک‌ها
3
%D9%86%D9%85%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%B2%D9%86%D9%87.jpg


در رشته بدن سازی بیشتر ورزشکاران حرکاتی مانند اسکات، ددلیفت یا پرس سینه را دوست دارند این حرکات با هالتر انجام می شود اما اگر می خواهید حفظ تعادل و ساخت عضلات بیشتر باشد باید به دمبل توجه داشته باشید که در بازار انواع متنوعی وجود دارد و از پیدایش بدنسازی با این ورزش همراه بوده وقتی صحبت از تمرینات بدنسازی جامع است بهتره جای هالتر را با دمبل عوض کنید.در بدنسازی اگر خواهان تقویت عضلات خود هستید باید حرکاتی با تمرین خود اضافه کنید دمبل ها از لوازم بدنسازی ضروری یک باشگاه هستند.

پایداری و فعال سازی :استرس به وجود امده در عضلات هنگام پرس سینه با هالتر و دمبل مقایسه کنید این حرکات باعث به چالش کشیدن عضلات سینه و پشت بازو می شود اما وقتی با دمبل انجام می دهید به راحتی به این موضوع پی می برید.

غلبه به عدم تعادل نیرو:دمبل ها باعث می شوند که هر دو دست همزمن درگیر حرکت بدنسازی شوند اگر در دمبل دیدید که یک طرف از بدن شما قوی تر است کار را با یک جفت دمبل ادامه دهید.

ایمنی:هالتر ها مانند حرکاتی مثل اسکوپ و پرس سینه مفید هستند اما اگر بدون نظارت کسی باشد در زیر وزنه در خطر بزرگی افتاده اید برای همین هالتر قاتل بی رحم است و در دمبل آن را به زمین انداخته از شر آن خلاص می شوید.

روش های سخت و دشوار بدنسازی:در بدنسازی انجام متدهای متنوع تمرین مانند ست های ترکیبی استراحت ،تمرین یا....که با دمبل به راحتی انجام می شود . دمبل آزادی بیشتری به ورزشکاران می دهد تا موقعیت های بدنی بدنی متنوع عضلات را درگیر حرکت بدنسازی کند حرکات بخصوصی نیز وجود دارند که با هالتر انجام می شوند اما دنبل تنوع تکنیک و حرکت و برنامه ریزی را به وجود می آورد.

بیشتر شدن بازه و طول حرکت :اگر هدف بدنسازی شما قدرت عضلات و حجم سازی است باید به دنبال راهی برای افزایش بازه حرکت باشید با هالتر حرکات پرس و ردیف کردن یک بازه حرکت مشخص به وجود می آید اما با دمبل با تلاش بیشتر طول بازه حرکتی افزایش می یابد .

آزادی حرکت :در هنگام پرس سینه به شانه ها فشار زیادی می آید دمبل ها این اجازه را می دهند تا آزادی عمل داشته باشید در پرس سینه دمبل کتف را به راحتی به داخل و خارج حرکت می دهد.

پیشگیری از محدودیت های بدنسازی: در هالتر دیده می شود آسیب به عضلات بدن زیاد استو در صورتی که دمبل ها طول بازه حرکت را در خود تعیین می کنند و آزادی عمل بیشتری به همراه دارند که ایجاد آسیب دیدگی را از بین می برد.
 
بالا