• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مشاوره برای خرید خودرو تا سقف 15 میلیون

amiriano

Registered User
تاریخ عضویت
3 فوریه 2006
نوشته‌ها
207
لایک‌ها
2
سن
39
محل سکونت
SERVER ROOM
سلام...دوستان بنظر شما با این پول آدم بره یه 206 تیپ 2 بخره بهتره یا L90 ؟
البته من خودم با L90 اصلا حال نمیکنم اما یه چندتا رنگ سفیدش رو دیدم تو خیابون ها که رینگ انداخته بودن قابل تحمل تر شده بود.نظر شما چیه؟من خودم نظرم رو 206 سفید با موتور جدیده!
 

arash_1942

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 ژوئن 2008
نوشته‌ها
60
لایک‌ها
1
متاسفانه در ایان همه دنبال قیافه هستن
پژو پارس خودرویی ضعیف با اون قیمت
من شخصا اکثر خودره هایی رو که در این رنج هستن رو روندم
با قیمت شما بهترین خودرو رنو لوگان هست که الان 8 ماهه دارمش قبل اون هم پارس و 206 و سمند و هیوندای ورنا داشتم
که از این میان به ترتیب از لحاظ لذت رانندگی و ایمنی
1 - رنو لوگان هم ایمنی بالایی داره ( دو تا ایربگ و ترمز ABS ) و هم لذت رانندگی و مصرفش که در خارج شهر با سرعت 90 کیلومتر در ساعت 6 لیتر مصرف میکنه

2- ورنا که خودردیی عالی و کم مصرف هست ولی ایمنی ضعیفی داره ولی لذت رانندگی و زیبایی و مصرفش در حد خوب هست

3 - پارس که از نظر زیبای از همه زیباتره ولی ایمنی و لذت رانندگی در حد بسار ضعیف و مصرف بالا و ایمنی خیلی ضعیف

4 - سمند خودرویی که زود بدنش به سرو صدا میافته ولی در کل امکانات خوبی داره و در پیچ ها دست خوبی داره


206 هم که خودرویی عالی هست ولی در حد 10 میلیونی نه 14 یا 15 میلیون


به نظر من لوگان عالیه
renault_logan_ar3.jpg




مشخصات لوگان


لوگان(تندر90) به سه مدل اصلی e0(std),e1(dlx),e2(slx) تقسیم میشود.


std
:یعنی مدل استانداردوپایه


dlx
:یعنی مدل دولوکس


slx
:یعنی مدل سوپر لوکس
هر کدوم از این مدل ها به آپشنهایی تقسیم میشوند که به صورت زیر است.


cp
:comfort pack یعنی بسته راحتی که به مدل E1(dlx) اضافه میشود.


sp
:safe pack یعنی بسته ایمنی که به مدل e1(dlx) اضافه میشود.


lp
:luxury pack یعنی بسته لوکس که به مدل e2(slx)اضافه میشود.
تنها آپشن مدل e0 کولر آن است.



تندر 90
رنو نامی جاودانه که در سال 1898 بنیان نهاده شد. از ابتدا راه توسعه را در پیش گرفت و تا به امروز پیشرو در نوآوری باقی مانده است. رنو هر روزه نوآوری هایی را به کار می گیرد تا بهترین خودرو را هم از دیدگاه طراحی ، آسایش و تکنولوژی و هم از دیدگاه ایمنی و هماهنگی با محیط زیست به مشتریان خود ارائه نماید.

طراحی: آسایش و راحتی سرنشینان و بهبود مداوم آن تفکر و باروری است که در کلیه خودروهای رنو یافت می گردد.

آسایش و تکنولوژی: بهیه سازی آسایش صوتی، تهویه هوا، دید و ارگونومی خودروها. استفاده از بهترین و آخرین تکنولوژی برای تمامی خودروها در رده های مختلف.

ایمنی: بهبود بی وقفه در ایمنی خودروهای رنو برای دستیابی به بالاترین درجه در پيشگيری، اصلاح و حفاظت سرنشینان در شرایط خطرناک.

محیط زیست: رنو متعهدانه میزان گازهای آلاینده ( دی اکسید کربن) و آلودگی صوتی را طوری کاهش داده است که از ضوابط مقرر اروپایی نیز فراتر رفته و خودروهایی تولید می نماید که 95% از مواد بکار رفته در آن قابل بازیافت می باشند.




گردانندگان پروژه تندر 90 : رنو ، ایران خودرو ، سایپا و رنو پارس

رنو پارس یک شرکت مشارکتی است که در سال 1383 تاسیس شده است. این شرکت هماهنگ کننده همکاری شرکت رنو و صنعت خودروسازی ایران می باشد.

51% سهام رنوپارس متعلق به رنو و 49% متعلق به ایدکو ( شرکت توسعه صنایع خودرو، متشکل از ایدرو-سازمان گسترش و نوسازی صنایع- و دو خودروساز اصلی در ایران : ایران خودرو و سایپا) می باشد.

شرکت رنوپارس محور همکاری رنو و دو خودروساز بزرگ ایرانی است. تولید مشترک تندر 90 توسط ایران خودرو و سایپا صورت می گیرد. خودروها بر اساس پلت فرم ایکس 90 مونتاژ خواهند شد. مونتاژ با استفاده از قطعات وارداتی و اجزای تولید داخل انجام می گیرد.

65% قطعات تندر 90 توسط سازندگان داخلی تولید خواهد شد. ظرفیت اولیه تولید حدوداً 000 95 دستگاه تا پایان سال 2007 برای هر دو تولیدکننده داخلی می باشد.

نمای خارجی
مشخصات (مدل)
STD STD A/C DLX DLX CP DLX CSP SLX SLX LP


طول خودرو 4250
mm


عرض خودرو با آينه هاي جانبي 1975
mm


ارتفاع خودرو 1525
mm


فاصله چرخهاي جلو 1466
mm


فاصله چرخهاي عقب 1456
mm


رنگ ساليد ساليد يا متاليك
نوع خودرو چهار درب
كلاس
B سدان
سپر جلو بدون رنگ * *
سپر جلو و عقب همرنگ بدنه * * * * *
روكش جلو پنجره كرومي
رينگ 14 inch 15 inch 15 AL


آينه هاي جانبي برقي * *
شيشه گرم كن عقب * * * * *
نمای داخلی
مشخصات (مدل)
STD STD A/C DLX DLX CP DLX CSP SLX SLX LP


قابليت تنظيم ارتفاع صندلي راننده * *
جیب نقشه در جلو * * * * *
زیرسری های عقب * *
كولر * * * * * *
لامپ سقفي جلو * * * * * * *
شيشه بالابر برقي جلو * * * *
شيشه بالابر برقي عقب *
چراغ روشنايي (داخل داشبورد) * *
راديو پخش كاست * * * * * * *
پخش سي دي *
وضعيت چراغ مه شكن جلو * *
نشانگر ديجيتال * *

مشخصات فنی
مشخصات (مدل)
STD STD A/C DLX DLX CP DLX CSP SLX SLX LP


موتور
نوع موتور
K4M


حجم موتور 1598
CC


تعداد سيلندر 4
نسبت تراكم 10:01
حداكثر توان موتور 105
hp at 5750 rpm


حداكثر گشتاور 148
Nm at 3750 rpm


سيستم انژكتوري چند نقطه ای ترتیبی
نوع سوخت بنزين
تعداد سوپاپ 16
استاندارد حد آلايندگي
Euro II


سيستم سوخت انژكتوري
كارايي
حداكثر سرعت 183
kph


شتاب صفرتا 100كيلومتر 10.2 ثانيه
مصرف سوخت ( لیتر) در 100 کيلومتر
ميانگين مصرف خارج شهر 7.1
ميانگين مصرف داخل شهر 9.7
سيستم انتقال قدرت گيربكس (جعبه دنده ) پنج سرعته دستي
كلاچ تك ديسكي مكانيكي
ديفرانسيل جلو
سيستم تعليق
سيستم تعليق جلو مك فرسون با ميله پيچشي
سيستم تعليق عقب با ميله پيچشي
ظرفيت ها
باك بنزين لیتر50
حجم فضاي صندوق عقب لیتر 510
روغن موتور (با فيلتر ) 4500
cc


روغن گيربكس و ديفرانسيل 2980
cc


ظرفيت آب سيستم خنك كننده خودرو 4800-4500 (
CC)
روغن هيدروليك فرمان 1000-800 (CC)
فرمان
نوع فرمان دستي شانه ای هيدروليكي
نوع دنده دستي
تعداد دور چرخش قفل به قفل فرمان 4.5 3.2
ترمزها
نوع ترمز * * * * * * *
سيستم ترمز
نوع ترمز جلو ديسكي
نوع ترمز عقب كاسه اي
نوع ترمز ضد قفل ندارد Bosch 8.0 ABS


تجهيزات الكترونيكي
نوع وتوان باتري 70
Ah


وزن
وزن تقريبي خودرو
بدون سرنشين با مخزن سوخت پر
و بدون تجهيزات اضافي 1100
Kg


حداكثر وزن قابل حمل توسط خودرو 425
Kg


حداكثروزن مجاز با سرنشين 2300
Kg


حداكثر بار بر محور عقب 395
Kg


حداكثر بار بر محور جلو 585
Kg


تجهیزات
كاتاليست اگزوز * * * * * * *
سنسور اكسيژن * * * * * * *

ایمنی
مشخصات (مدل)
STD STD A/C DLX DLX CP DLX CSP SLX SLX LP


وضعيت سوئيچ ضد سرقت
وضعيت قفل مركزي * *
قفل مركزي ريموت دار * *
سيستم هشدار دهنده
وضعيت كمربند ايمني * * * * * * *
نوع گيرنده و فرستنده قفل مركزي * *
كيسه هواي ايمني راننده
Air bag * * * * * * *
كيسه هواي ايمني مسافر * *
سيستم سوخت خودكار
قطع سوخت در مواقع اضطراري * * * * * * *
سيستم كنترل انتشاربخار بنزين * * * * * * *
چراغ مه شكن جلو * *
چراغ مه شكن عقب * * * * * * *
 

پهلوان

Registered User
تاریخ عضویت
13 آگوست 2008
نوشته‌ها
513
لایک‌ها
8
محل سکونت
زورخونه
توی این رنج قیمت سمند LX بهتره
 

RezaQuantum

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 ژانویه 2009
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
دوستان معذرت میخوام، با حدود 2-3 تومن چی میشه خرید؟! ببخشید من پولم همینقدره.
 

Wiseman

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2007
نوشته‌ها
3,677
لایک‌ها
138
سن
37
محل سکونت
Meet Me in St. Louis
دوستان معذرت میخوام، با حدود 2-3 تومن چی میشه خرید؟! ببخشید من پولم همینقدره.
پراید مدل های اولیش + ظاهر داغون تو 3 تومن گیر میاد .
پیکان هم از مدل ه 70 تا 73 ...
 

panizgraphic

Registered User
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2006
نوشته‌ها
237
لایک‌ها
6
همون 206 رو بخر البته اگه 1-2 یا 3 نفرید چون عقب جا نشستن نیست
 

shahroodnet

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
29 مارس 2005
نوشته‌ها
3,978
لایک‌ها
78
سن
38
محل سکونت
Under Water...
لطفا کسانی که ماشین رو امتحان کردن نظر بدن،
اونایی که فقط شنیدن بگن ما شنیدیم اینجوریه!
چون الان خیلی پراکنده شد!

ممنون.
 

vahiddddd

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2006
نوشته‌ها
1,048
لایک‌ها
352
چند روز پيش فرصتی پيش آمد تا لوگان رو تست کنم
از نظر گيربکس واقعاً عاليه اين ماشين بسيار نرم و دقيق دنده ها عوض ميشه
ديده بسيار خوبی داره نسبت به سمند و 206
ترمز ها abs و بسيار عالی عمل ميکنن
از نظر شتاب و سرعت هم که واسه خودش هيولايی اين ماشين
از نظر امنيت لگان با دو تا ايربگی که داره بد نيست
فقط عيبش اين که وقتی توش ميشينی حس 1 ماشين نيمه لوکس رو هم نداری،حس ميکنم به خاطر جنس قطعات استفاده شده باشه

سمند LX هم که با 1 موتور قديمی که رو پرشيا و 405 هم هستش ،نسبت به وزن ماشين،قدرت خيلی خوبی نداره
ولی از نظر امکانات کامل هستش البته آيربگ رو هم که نداره
اينکه سمند بدنه محکمی داره توش شکی نيست ،اما تو تصادف شديد بايد ديد چطور عمل ميکنه،يعنی اينکه بدنه قويش ميتونه جونه سر نشين رو حفظ کنه يا نه

206 هم که معلومه ديگه انتخابی معقول که مصرف خوبی داره ،ايمنی قابل قبول،امکانات هم بد نيست( البته در تيپ 3) که نميدونم نوش هست يا نه
 
Last edited:

StarSoheil

Registered User
تاریخ عضویت
1 آگوست 2005
نوشته‌ها
2,170
لایک‌ها
42
محل سکونت
Malaysia
اگه ظاهر ماشین برات مهم نیست بدون شک L90 رو بگیر در غیر این صورت 206 .

مزایای L90 :
فضای زیاد
ترمز بسیار عالی
جلوگیری از ورود صدا به کابین
نرمی
شتابش بدک نیست

معایب:
نداشتن دید عقب
ظاهری بدترکیب
 
بالا