سلام
با وجود اختلاق قیمت زیاد خودروهای خارجی بین بازار و کشورهای خلیج فارس به نظرتون واردات ماشین به ایران و فروش ان سود دهی ان بالا نیست؟
الان تعرفه گمرکی واردات ماشین چنده ؟ و غیر از تعرفه دیگه چه هزینه هایی باید پرداخت؟
ایا برای واردات خودرو (البته تعدادکم مثلا 2 یا 3 ) نیاز به مجوز هست؟
در ضمن خودروی دست دوم هم امکان واردات هست؟
معمولا چند روز برای ترخیص ماشین از گمرک زمان میبرد؟
یه وسال خیلی مهم کدوم کشورها برای واردات خودرو مناسب تر است؟مثلا نظرتون درباره عمان و قطر چیه؟
شرمنده خیلی سوال کردم.منتظر جواب های دوستان هستم
با تشکر
سلام
سود ماشین تو این وضع مملکت بستگی به شرایط خاصش داره ! یه موقعی هست سودی برابر با در هر ماشین 150 میلیونی حدود 15 میلیون می تونه باشه ! یا در مواقعی در هر ماشین 150 میلیونی می تونه فقط 2 تا 3 میلیون باشه ! بستگی به نرخ خریدت و شانست تو این مملکت داره !!!
تعرفه ی هر ماشین فرق داره ! معمولاً گمرک برای هر ماشین یک نرخیُ ارزش گزاری می کنه ! و مطابق بخشنامه های صادر شده از گمرک ( که الان 40 % به ازای ماشین های زیر 2400CC هستش ) با نرخ مبادله ای ازتون می گیره ! به پیوست لیست ارزش گذاری ماشین های هیوندای و کیا رو می تونین پیدا کنید.
غیر از تعرفه ی ماشین که به گمرک پرداخت می شه هزینه ی ترخیص ( شامل حمل + کارای ترخیص گمرک و .... ) + هزینه ی شماره گذاری ( بیمه و .... ) + هزینه ی محضر هستش.
برای واردات ماشین حتماً و حتماً نیاز به کارت بازرگانی دارید، چه یک دستگاه ، چه 500 دستگاه .... البته دوستان زیادی هستن که کارت بازرگانی رو در اختیار قرار می دن و برای هر ماشین مبلغی را دریافت می کنند. ... معمولاً ترخیص کارا دارن !
خودرو سواری دست دوم الان وارداتش ممنوع هست ، تنها ماشین آلات معدنی + کامیون دست دوم می شه وارد کرد که اونم نباید بیشتر از 3 سال داشته باشه !
کار ترخیص زیاد طول نمی کشه ، بین 2 تا 5 روز ماشین نهایتاً ترخیص می شه .
عمده ی واردات ماشین ما از کشور امارت و عمان هستش ... معمولاً هم عمان مستقیم به ایران نمی فرسته ... اول میاد دبی بعد از اونجا میاد ایران.
سلام. من هم دنبال این قضیه هستم. البته یه خورده اطلاعات بدست آوردم ولی کمه.
والا هر کی یه چیزی میگه. منظورم شرکتهایی که توی کار وارداتند و کمیسیون میگیرن. البته کمیسیونشون معلومه. تقریبا 2 درصد قیمت کل ماشینه.
اما قیمت تموم شده ای که بهت میگن واسه ی ماشین پرته. به نظرم عمدا بالا میگن که کسی رغبت نکنه بره دنبال این کار.
من خودم قیمت روز ماشین توی دبی رو با دلار آزاد و حتی گمرکی و باقی هزینه هاشم با نرخ دلار آزاد حساب کردم اختلاف قیمت زیاد بود چه برسه به اینکه متوجه شدم دولت هزینه گمرک رو با نرخ دلار مبادلاتی حساب میکنه. پس قاعدتا باید پایینتر دربیاد.
یه سری هزینه ها به غیر از خرید خودرو هست که شامل موارد زیر میشه.
عوارض
مجوز بازرگانی و حق ثبت سفارش و ایران کد
تخلیه ، بارگیری ، جابه جایی و انبارداری ، استاندارد و متفرقه
اینا هزینه های ترخیصه. یه سری هزینه ها هم هست که مربوطه به داخل و بعد گمرک که شامل ایناست :
هزینه خروج خودروی فرسوده ، عوارض سالیانه ،
مالیات بر ارزش افزوده و هزینه اخذ پلاک. و البته بیمه.
دوست عزیز برای اطلاع بیشتر من هزینه های خودرو توسان برای امروز رو برای شما می گم :
این توضیحات برای خودرو توسان فول آپشن + 10 ایربگ + Limited + سفید و New Face + 2014 + 2400CC + دو دیفرانسیل
قیمت خرید از دبی : 101000 درهم معادل 27498 دلار قیمت تحول Ex/work دبی ( آخرین خرید 1 هفته پیش 30 Dec )
به ازای هر ماشین تقریباً 1200 درهم معادل 327 دلار برای حمل دریایی پرداخت می شود.
تقریباً نزدیک 25,000,000 تومان هزینه های ترخیص دارید.( هزینه های که شما در گمرک پرداخت خواهید کرد : 40 % * 18.595 USD ( با دلار مبادله ای ) = 7438 * 2480 = 18,446,240 تومان هزینه های گمرکی+ حمل + بارگیری + ترخیص + استاندارد و ...)
19,000,000 تومان شماره گذاری دارید. ( بیمه و شماره گذاری و .... )
2,000,000 تومان هم هزینه های محضری دارید.
معمولاً هم کسانی که کار ترخیص رو انجام می دن 4% موارد آخر ( 25 + 19 + 2 ) رو می گیرند که تقریباً می شه 2 میلیون تومان
پس یک ماشین فول آپشن توسان با در نظر گرفتن دلار 2950 تومان برای شما یه چیزی تو مایه های 130,000,000 تومان فی می خوره که تو بازار الان می تونین یه چیزی فی مابین 136 تا 137 بفروشین.
سوالی بود در خدمتم.