آژانس هواپیمایی
pop up

مشخصات اتومبیل های ایرانی

شروع موضوع توسط meisam317 ‏7 آپریل 2008 در انجمن بایگانی

  1. meisam317

    meisam317 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏26 آگوست 2005
    نوشته ها:
    1,183
    تشکر شده:
    62
    محل سکونت:
    ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴
    مشخصات فنی مزدا 3 [​IMG]
    [​IMG]
    نام خودرو: مزدا 3
    آرایش موتور: خطی
    تعداد سیلندر: 4
    حجم موتور: 2 لینر
    نسبت تراکم: 1 به 10.8
    تعداد سوپاپ: 16
    حداکثر قدرت: 150 اسب بخار در دور 6500
    حداکثر گشتاور: 187 نیوتون متر در دور 4000
    وزن خالص: 1340 کیلوگرم
    شتاب 0 تا 100 کیلومتر: 9 ثانیه
    حداکثر سرعت : 209 کیلومتر در ساعت
    جعبه دنده: 4 سرعته تیپ ترونیک
    وضعیت انتقال قدرت: چرخهای جلو
    حجم مخزن سوخت: 55 لیتر
    حجم صندوق بار: 413 لیتر
    ابعاد و نوع تایر: 16R55/205
    میانگین مصرف سوخت: 8.9 لیتر در هر 100 کیلومتر شهری
    طول:4490
    عرض:1755
    ارتفاع:1468
    __________________
     
  2. meisam317

    meisam317 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏26 آگوست 2005
    نوشته ها:
    1,183
    تشکر شده:
    62
    محل سکونت:
    ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴
    مشخصات فنی رنو مگان 2000 [​IMG]

    نام خودرو: رنو مگان
    آرایش موتور: خطی
    تعداد سیلندر:4
    حجم موتور: 2 لیتر
    نسبت تراکم: 1 به 10
    تعداد سوپاپ: 16
    حداکثر قدرت: 136 اسب بخار در دور موتور 5500
    حداکثر گشتاور: 191 نیوتون متر در دور موتور 3750
    وزن خالص: 1190 کیلوگرم
    شتاب 0 تا 100 کیلومتر: 11.1 ثانیه
    حداکثر سرعت : 195 کیلومتر در ساعت
    جعبه دنده: چهار سرعته تیپ ترونیک
    وضعیت انتقال قدرت: چرخهای جلو
    حجم مخزن سوخت: 60 لیتر
    حجم صندوق بار: 425 لیتر
    ابعاد و نوع تایر: 16R55/205
    میانگین مصرف سوخت: 10.1 لیتر در 100 کیلومتر شهر
    طول:4498
    عرض:1777
    ارتفاع:1460
    __________________
     
  3. meisam317

    meisam317 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏26 آگوست 2005
    نوشته ها:
    1,183
    تشکر شده:
    62
    محل سکونت:
    ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴
    مشخصات فنی هیوندای آوانته [​IMG]
    نام خودرو: هیوندای آوانته
    آرایش موتور: خطی
    تعداد سیلندر: 4
    حجم موتور: 1975 سی سی
    نسبت تراکم: 1 به 10.1
    تعداد سوپاپ: 16
    حداکثر قدرت: 138 اسب در دور موتور 6000
    حداکثر گشتاور: 182 نیوتون متر در دور 4900
    وزن خالص: 1290
    شتاب 0 تا 100 کیلومتر: 9.1 ثانیه
    حداکثر سرعت : 206 کیلومتر در ساعت
    جعبه دنده: 4 سرعته تیپ ترونیک
    وضعیت انتقال قدرت: چرخ های جلو
    حجم مخزن سوخت: 55 لیتر
    حجم صندوق بار: 365 لیتر
    ابعاد و نوع تایر: 15R65/185
    میانگین مصرف سوخت: 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر شهری
    طول: 4495
    عرض: 1720
    ارتفاع: 1420
     
  4. meisam317

    meisam317 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏26 آگوست 2005
    نوشته ها:
    1,183
    تشکر شده:
    62
    محل سکونت:
    ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴
    پژو 405 Slx

    [​IMG]

    در آغاز


    پژو 405 محصول سال های 1987 تا 1997 پژو فرانسه و انگلستان است و تولید این محصول هنوز در ایران و مصر ادامه دارد ،پژو 405 تا حالا تونسته افتخارات زیادی در زمینه رکورد فروش و همچنین در رالی های داکار برای شرکت پژو به ارمغان بیاره و هم اکنون پایه ی خودروسازی کشور ما روی پلت فرم این خودرو بنا شده به گونه ای که :

    پژو پارس فیس لیفت این محصول که به اشتباه فیس لیفت پژو 406 شناخته می شود می باشد که بر اساس پیشنهاد ایران خودرو به پژو فرانسه به عنوان اولین دگرگونی 405 به بازار ایران عرضه شد .

    پژو RD و RDX ، پژو ROA ، پژو GLI هم مشتقات تولید شده متناسب با بازار از 405 هستند .

    سمند خودروی ملی هم روی پلت فرم پژو 405 بنا شده این به دلیل آن است که ما هنوز به تکنولوژی تولید پلت فرم بومی نرسیده ایم .

    و اکنون برای از دست ندادن بازار پژو 405 ، ایران خودرو نهمین استفاده از 405 را انجام داد و محصول جدید خودش رو با نام 405 SLX در دهه فجر رونمایی کرد .


    فلسفه تولید پژو 405


    مدتی قبل مدیر عامل ایران خودرو خبر خارج شدن پژو 405 از خط تولید را تا تابستان آینده اعلام کرد ، برای همه جای تعجب داشت که آیا ممکنه این فرهنگ در خودروسازی ایران جا افتاده باشه وعمر تولید یک خودرو هم بعد از 50 سال در نظر گرفته شده باشه که یک هفته از خبر نگذشته بود که وعده تولید پژو 405 SLX داده شد .

    [​IMG]

    مشخصات فنی پژو 405 SLX


    اعم تغییرات بوجود اومده در 405 SLX مربوط به امکانات و ظاهر خودرو می شه اما برای کمی کامل تر شدن این تکامل به تغییراتی در سیستم فنی خودرو هم نیاز هست ، سیستم سوخت رسانی 405 SLX در این محصول تضمین شده است و ایران خودرویی ها امیدوارن دیگه دستشون به خون مردم آلوده نشه !

    بر اساس اظهارات منطقی مدیر عامل ایران خودرو سیستم گازسوز 405 SLX با انژکتور شرکت ولئو فرانسه (سیستم کنترل موتور (Valeo (EMS – این شرکت در سیستم های CNG ایران خودرو نقش اساسی ایفا می کند) تجهیز شده که مزیت این مساله در بالا رفتن عمر مفید موتور هست ، همچنین در صندوق عقب این محصول برای دو کپسول گاز ( 35 لیتری) جایی تعبیه شده که مشکل کمبود جا در صندوق عقب خودروهای گازسوز رو بر طرف می کنه .

    پژو 405 SLX‌ همچنین قابلیت نصب سیستم ترمز ABS رو داره که جزو آپشن های این خودرو هست .
    [​IMG]

    تغییرات ظاهری


    نه به طور قطعی می شه گفت تغییرات عالی هستند و نه خیلی افتضاح بلکه طراحی صورت گرفته نوعی شوک برای زنده نگه داشتن نام 405 در ایرانه که ایندفعه چاشنی اسپورت رو هم به همراه داشته (البته بنا به گفته مسئولان ایران خودرو)

    [​IMG]

    § چراغ جلو و عقب کریستالی با طراحی جدید

    § جلو پنجره جدید ( کوچکتر با لوگوی بزرگتر نسبت به جلو پنجره 405 GLX )

    § تغییر زه های کناری

    § چراغ مه شکن جلو

    § بادشکن عقب

    § آینه های جانبی جدید

    § سپر های همرنگ بدنه

    § قفل جدید در روی موتور

    § چراغ ترمز سوم روی صندوق عقب

    å تغییرات داخل.......................................... ...

    § تغییر رودری ها

    § تغییر کنسول ( دکمه بخاری ، دکمه فلاشر و ساعت)

    § تغییر غربیلک فرمان ( با امکان نصب کیسه هوا – آپشن)

    § صندلی و روکش صندلی

    § امکان باز شدن در صندوق عقب از داخل

    § مکانیزم تنظیم پشتی صندلی‌های جلو اهرمی

    [​IMG]

    [​IMG]

    عکس العمل مردم


    بر اساس گفته های منطقی تغییرات اعمال شده روی 405 با تایید پژو سیتروئن فرانسه صورت گرفته و اون ها هم در انجام این پروژه همکاری داشته اند .

    پس از رونمایی و انتشار تصاویر 405 SLX خشم بسیاری بر انگیخته شد و نمود این ناراحتی در فروم های خودرو و سایت های خبری مشهود بود ، انتظار مردم برای ورود خودروی جدید به بازار خودرو و افزایش محصول فیس لیفت شده در بازار نوعی رکود را بوجود آورده ، این موضوع در حالیه که ایران خودرو با تغییرات اساسی تری در سیستم فنی این خودرو می تونست نظر مردم رو بیش تر به محصولش جلب کنه ، صرفا تولید خودرویی اسپرت با طراحی به ظاهر جالب نمی تونه تغییری در رفع نیاز های مشتری بازار خودرو در ایران بوجود بیاره


    قیمت

    [​IMG]

    روزنامه دنیای اقتصاد دیروز ضمن معرفی این محصول به قیمت تعیین شده از سوی مدیریت فروش و بازاریابی ایران‌خودرو اشاره کرده ، به گونه ای که قیمت پایه این خودرو 13.5 میلیون تومان خواغهد بود که با نصب سیستم ترمز ABS که در کشور از سال آینده اجباری خواهد بود قیمت این خودرو به 14 میلیون تومان خواهد رسید .

    کمی خودمانی تر و غیر رسمی تر به نظر می رسه این خودرو با قیمتی حدود 15 میلیون تومان از کارخانه خارج بشه و حدود 16 میلیون تومان هم در بازار دست به دست بشه ، قراره تا پایان امسال 1000 دستگاه از پژو 405 SLX تولید بشه و در سال آینده هم 50 هزار دستگاه برنامه ریزی شده .

    ایران خودرو با این کار نه تنها جایگاه 405 رو در بازار حفظ نمی کنه بلکه بازار رو هم آشفته تر از گذشته می کنه و چه بسا مشتریان 405 رو به بسته شدن خط تولیدش رو هم از دست می ده البته این رو یه نظر شخصی چه غلط و چه درست تلقی کنید .


    یادداشت ( اطلاع رسانی رسانه ها)


    فضای اخبار خودرویی کشور محدود به این موضوع شده که برخی وبلاگنویسان و فروم باز ها منتظرن یکی از خبر گزاری ها خبری رو در مورد موضوع بزاره واون ها هم خبر رو عینا نقل کنند ، برای مثال در مورد همین موضوع 405 SLX خبر نقل شده از خبرگزاری فارس در تمامی فروم های فعال در زمینه خودرو نقل شده و هیچ کدام به بررسی این خودرو نپرداختند ، بیش تر گلایه من نسبت به وبلاگ های حوزه خودرو هست که این وظیفه به دوششون هست ، متاسفانه ما هم از نظر نشریات ( دنیای خودرو ، مجله ماشین ، پیام ایران خودرو و اندیشه گستر سایپا) و هم از نظر وبسایت های رسمی اطلاع رسانی خودرو ( carx1 ، carnp، motorsport2 ، iranecar ) هیچ تنوع خبری نداریم و هیچ تحلیلی در این رسانه ها نسبت به خودرو های ایرانی صورت نمی گیره ، صرفا 80 درصد تمرکز این رسانه روی معرفی و تحلیل خودرو های خارجیه و اون گونه که باید به بازار داخل اهمیت نمی دهند ، حتی هفته نامه پیام ایران خودرو در مورد محصول جدید ایران خودرو یک دهم صفحه رو اختصاص داده و کوتاه ترین خبرش رو به این مساله اختصاص داده ، این مساله کم لطفی نسبت به مردمه و امیدواریم نسبت به اطلاع رسانی صنایع خودروسازی داخل بیش تر توجه بشه .

    منبع : اتومبیل ایرا[​IMG]
     
  5. meisam317

    meisam317 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏26 آگوست 2005
    نوشته ها:
    1,183
    تشکر شده:
    62
    محل سکونت:
    ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴
    مشخصات خودرو سیتروئن C5 محصول جدید سایپا و محصولات آینده سایپا سایپاتولید خودرو های زیر را در برنامه آتی خود دارد
    خودروي C5 در نيمه دوم امسال ، نيو پرايد اواخر امسال ، پرايد فيس ليفت ، زانتياي فيس ليفت و ريو با تجهيزات جديد در سال آينده توليد و عرضه خواهد شد . و خودروي S81 و S90 با برند سايپا و C4 صندوقدار در سال 87 مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

    خودرو C5 محصول فرانسوی جدیدسایپا است و تصاویر و مشخصات این خودرو را در زیر مشاهده می کنید.همچنین تصویر خودروی C4 نیز به صورت کوچک وجود دارد که از محصولات آینده سایپا است و تا دو سال دیگر به تولید می رسد




    اطلاعات فنی
    نوع موتور :EW10A

    حجم موتور :1997CC
    تعداد سوپاپ :16
    حداکثر قدرت: 138/6000 hp/rpm
    حداکثر گشتاور : 195/4100 (N.m/rpm)
    سیستم انتقال قدرت :گیربکس اتوماتیک
    حداکثر سرعت :208
    شتاب صفر تا : 9.8 ثانیه
    زمان طی مسافت 1000 متر بدون دور خیز : 31 ثانیه
    سیستم تعلیق :هیدرو اکتیو
    ترمزها :جلو عقب دیسکی
    حداکثر ظرفیت باک : 66 لیتر
    وزن خالص :1448Kg
    رینگ و تایر :
    رینگ 15' فولادی با تایر 15 195/65R


    تجهیزات استاندارد محدود کننده سرعت(Speed Limiter)
    سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
    کامپیوتر اطلاع سفر
    شیشه جلو رنگی ضد تشعشع حرارتی
    تودوزی با پارچه مخملی زیبا
    اینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن
    شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب مجهز به سیستمAnti Pinch
    فرمان هیدرولیک
    سیستم صوتی مجهز به : رادیو RDS+ CD, با قابلیت اتصال بهCD Changer , کنترل از روی غربیلک فرمان, اتصال به تلفن همراه و 6 بلندگو
    برف پاکن اتوماتیک + نماشگر کاهش سطح مایع مخزن شیشیه شور
    غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم در چهار محور
    چراغ جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
    چراغ مه ***ی عقب چراغ مه *** جلو
    زیر ارنجی جلو وعقب
    ترمز(ABS) بانضمام سیستم (EBD) و (EBA)
    سیستم الکترونیکی پایداری در جاده (EPS)
    مجهز به 7 کیسه هوا کیسه هوا راننده و شاگرد (3) کیسه هوای جانبی(2)
    سيستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)
    کروز کنترل (Cruise Control)
    موفق باشید [​IMG]
    عكس ضميمه [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  6. meisam317

    meisam317 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏26 آگوست 2005
    نوشته ها:
    1,183
    تشکر شده:
    62
    محل سکونت:
    ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴
    مشخصات فنی تویوتا کرولا [​IMG]
    نام خودرو: تویوتا کرولا
    آرایش موتور: خطی
    تعداد سیلندر: 4
    حجم موتور: 1794 سی سی
    نسبت تراکم: 1 به 10
    تعداد سوپاپ: 16
    حداکثر قدرت: 127 اسب در دور 6000
    حداکثر گشتاور: 161 در دور 4200
    وزن خالص: 1090 کیلوگرم
    شتاب 0 تا 100 کیلومتر: 9.3 ثانیه
    حداکثر سرعت : 198 کیلومتر در ساعت
    جعبه دنده: 4 سرعته تیپ ترونیک
    وضعیت انتقال قدرت: چرخهای جلو
    حجم مخزن سوخت: 55 لیتر
    حجم صندوق بار:385 لیتر
    ابعاد و نوع تایر: 14R70/185
    میانگین مصرف سوخت: 8.5 لیتر در هر 100 کیلومتر شهری
    طول:4582
    عرض:1699
    ارتفاع: 1485
    __________________
     
  7. boxilink
  8. meisam317

    meisam317 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏26 آگوست 2005
    نوشته ها:
    1,183
    تشکر شده:
    62
    محل سکونت:
    ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴
    مشخصات اتومبیلهای تولید شرکت سایپا
     

    فایل های ضمیمه:

    • Carvan.pdf
      اندازه فایل:
      225.9 KB
      نمایش ها:
      24
    • Saba.pdf
      اندازه فایل:
      210.8 KB
      نمایش ها:
      59
    • Rio.pdf
      اندازه فایل:
      247.6 KB
      نمایش ها:
      68
    • Zantia.pdf
      اندازه فایل:
      236 KB
      نمایش ها:
      59
    • Saipa141.pdf
      اندازه فایل:
      211.7 KB
      نمایش ها:
      41
  9. Mahiar0

    Mahiar0 کاربر افتخاری سئو و معرفی سایتها

    تاریخ عضویت:
    ‏20 جولای 2004
    نوشته ها:
    10,187
    تشکر شده:
    1,166
    محل سکونت:
    رشت
  10. meisam317

    meisam317 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏26 آگوست 2005
    نوشته ها:
    1,183
    تشکر شده:
    62
    محل سکونت:
    ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴
    مشخصات فنی نیو پراید (صبای جدید) به همراه تصاویر آن این تصاویر که هنوز بصورت گسترده منتشر نشده اند
    تصاویر به سازی شده اتومبیل ارزان و موفق پراید است . تحت نام نیو پراید یا شاید صبای جدید.
    امیدواریم در عمل و کاربرد این اتومبیل اتومبیل امنی برای مردم باشد .
    چرا که هنوز در کشور ما نهادی برای بررسی های تصادفات زنجیره ای همچون چند تصادف 50 و 60 خودروئی
    در اتوبان قم وجود ندارد و همه رسانه به موضوع مشهود آتش سوزی 405 پرداختند .
    درد های بسیاری در مهندسی خودرو سازی ما وجود دارد مکه سرفصلهای آن عبارتند از
    1- تقسیم وزن نا متقارن بر روی چهار چرخ
    2- استفاده از لاستیک نامرغوب و نامناسب با شرایط بسیار متفاوت جغرافیائی کشو ر
    3- ارتفاع بالای خودروهای تولیدی و در نتیجه بالا رفتن مرکز ثقا خودروها
    4 - نقص فنی ترمز و لوازم ترمز بخصوص در مواقع خاموش شدن خودروها
    5 - بدی عمل کرد کمربندها
    6- کم شتابی تعدادی از مدلهای تولیدی
    بی شک این عوامل بسیار مهم در تصادفات کشور نقش بسزائی دارد و تصادف 60 دستگاه خودرو در یک هوای بارانی با متوسط 95 کیلومتر .....
    با تصادف اتوبان آلمان در مسیرهای سرعت آزاد در برف ومه قابل توجیه نیست...

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG][​IMG]
    تجهیزات ایمنی ، امکانات رفاهی :
    ریموت کنترل با قابلیت باز کردن صندوق عقب
    سیستم تهویه مطبوع
    سیستم ضد سرقت (Immobilizer )
    سپر جلو و عقب همرنگ با بدنه
    زه محافظ جانبی همرنگ بدنه
    چراغ سقفی تایمردار
    چراغ جلوجدید یکپارچه با چراغ راهنما
    چراغ عقب جدید یکپارچه با چراغ مه شکن عقب
    چراغ راهنمای روی گلگیر
    CD Player با قابلیت پخش MP3 و سیستم رادیو پخش 4 باندی مجهز به حافظه
    سیستم قفل مرکزی از هر دو درب جلو
    درب بازکن برقی صندوق عقب
    درب بازکن باک و صندوق عقب از داخل
    جا لیوانی روی کنسول جلو
    جلو آمپر با طرح جدید و نور آبی
    ساعت دیجیتال با نور آبی
    آینه های جانبی تاشو با قابلیت تنظیم از داخل
    شیشه بالابر برقی درب های جلو
    برف پاک کن شیشه جلو با قابلیت تنظیم دور
    شیشه شوی دو نازله
    تریم داخلی با رنگ بندی جدید
    رو دری و جیب طرح جدید
    غربیلک فرمان با طرح جدیدو قابلیت تنظیم دور
    سیستم خنک کاری بهبود یافته موتور مجهز به فن دو دور
    کمربند ایمنی جلو و عقب
    چراغ خطر سوم
    گرمکن شیشه عقب
    دورسنج موتور
    تنظیم خودکار موتور توسط ECU
    چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور
    سیستم اتوماتیک قطع کننده سوخت هنگام تصادف یا وارونگی
    شیشه رنگی

    تجهیزات انتخابی :
    1-فرمان هیدرولیک
    2-چراغ مه شکن جلو
    3-دوگانه سوز
    4-رینگ آلومینیومی

    مشخصات فنی موتور در حالت گازسوز :
    -سیستم سوخت رسانی : Mixer
    -حداکثر توان :
    5500Rpm
    /52hp-مصرف سوخت در سیکل ترکیبی : 7/100Kg
    -ظرفیت مخزن گاز : 48 لیتر
    -حداکثر پیمایش با گاز : 165 کیلومتر

    مشخصات فنی موتور :
    -قطر و کورس سیلندر : 83/6*71 میلیمتر
    مدل : M13NI
    نوع : 4 سیلندر خطی
    نسبت تراکم :1 : 9،7
    تعداد سیلندر : 4 سیلندر
    حجم موتور : 1323 سی سی
    ظرفیت روغن موتوربا ***** : 3.4 لیتر


    مشخصات فنی موتور در حالت بنزینی
    سیستم سوخت رسانی : انژکتوری
    حداکثر توان : hp/rpm 62.5/500
    حداکثر گشتاور : N.m/rpm 103.3/2800
    ظرفیت باک : 37 لیتر

    سیستم ترمز :
    نوع : هیدرولیک بوستردار

    ترمز جلو : دیسکی
    ترمز عقب : کاسه ای

    سیستم الکتریکی :

    باطری : 12V-50Ah
    دینام : 12V-65A
    استارت : 12V-0.85Kw

    سیستم تعلیق :

    اکسل جلو : مک فرسون + فنرلول
    اکسل عقب : پیچشی + فنرلول

    سیستم فرمان :

    نوع : دنده شانه ای
    حداقل شعاع چرخش :4.55 متر

    گیربکس :

    نوع : دستی- 5 دنده جلو + یک دنده عقب

    مصرف بنزین : (لیتر در 100 کیلومتر)

    مصرف سوخت در سیکل برون شهری : 5،3
    مصرف سوخت در سیکل شهری : 9،55
    مصرف سوخت در سیکل ترکیبی : 6،89
    ظرفیت باک :37 لیتر

    ابعاد : (میلیمتر )

    طول : 3952
    عرض : 1605
    ارتفاع : 1455

    وزن :

    وزن خودرو بدون سرنشین : 850 کیلوگرم
    وزن خودرو CNG :
    920KG رینگ و تایر:
    سایز تایر : 165.65R 13
    نوع رینگ : فولادی
    سایز رینگ : 13*4.5j







    برگرفته از carnp

    __________________
     
  11. meisam317

    meisam317 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏26 آگوست 2005
    نوشته ها:
    1,183
    تشکر شده:
    62
    محل سکونت:
    ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴
    اطلاعاتی در مورد سمند جدید(سورن)
    [​IMG]
    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]
    مدل تغییر شکل یافته سمند با نام سورن سال آینده وارد بازار می‌شود‌، حال این سوال مطرح است این مدل چه خصوصیات فنی دارد و چگونه طراحی شده و آیا می‌توان آن را گامی‌به سوی خودروساز شدن ایرانیان دانست؟


    مدل جدید سمند پس از پنج سال از ورود نخستین محصول این خودرو به زودی وارد بازار ایران می‌شود و با اینکه برخی مدیران صنعت خودرو، این مدل را کاملا جدید می‌دانند، اما ظاهرا این خودرو تنها در فاز اول مدل تغییر شکل یافته سمند است‌، خودرویی که جلو آن تا حدود زیادی از آئودی و قسمت عقب آن نیز از بی.ام.و اقتباس شده است. ایران‌خودرو سه سال پیش و پس از گذشت بیش از دو سال از طراحی نخستین مدل سمند تصمیم به طراحی مدل جدید آن گرفت و برای همین از مراکز مختلف طراحی خودرو در دنیا طرح‌هایی را فراخوان کرد که طرح یک شرکت انگلیسی با سرپرستی «راس هیوارد» برگزیده شد. جالب آنکه مدل ابتدایی سمند نیز به کمک شرکت‌های اروپایی طراحی شده بود که از اصلی‌ترین آن می‌توان به شرکت «فرست اتومیتو» انگلستان اشاره کرد که «جف ماتیوس» وظیفه طراحی اصلی آن را برعهده داشت.
    در‌این‌باره علیرضا محمدزادگان، از طراحان سابق مرکز تحقیقات ایران‌خودرو، می‌گوید: طرح جدید از طرف شرکت انگلیسی پیشنهاد شد‌، اما ایران‌خودرو بعد‌ها با توجه به پیچیدگی طرح آن را کنار گذاشت و طراحان مستقر در مرکز تحقیقات این شرکت شروع به طراحی خودرو کردند. جلو خودرو اقتباس شده از آئودی و قسمت عقب نیز اقتباس شده از بی.ام.و است و در فاز اول فقط طراحی بدنه خودرو در ایران تغییر کرد‌، ولی در فاز دوم تغییر طراحی داخلی خودرو مطرح شد که دوباره از راس هیوارد انگلیسی کمک گرفته شد.
    درباره چگونگی عرضه سمند جدید نیز کامجو، مدیر مرکز تحقیقات ایران‌خودرو، می‌گوید: مدل تغییر شکل یافته سمند با بدنه جدید در فاز اول عرضه و در فاز دوم که از ابتدای شهریور سال آینده آغاز می‌شود، مدل سورن با تغییرات تزئینات داخلی وارد بازار می‌شود.
    وی می‌افزاید: در طراحی بدنه خودرو به صورت کلی تغییراتی داده‌ایم. در ترمز‌ها نیز پروژه جداگانه‌ای برای بهبود تعریف کرده‌ایم. این خودرو با دو موتور کنونی سمند و موتور ملی تست شده و موتور ملی نیز که به صورت مشترک با شرکت‌های آلمانی طراحی شده، بر روی خودرو قرار گرفته است. همچنین در پروژه‌های جداگانه که به نیمه دوم سال آینده مربوط می‌شود، در حال طراحی و قرار دادن یک سیستم اکسل جدید برای خودرو هستیم.

    منوچهر منطقی، مدیرعامل ایران‌خودرو، نیز چندی پیش، مهم‌ترین تجهیزات ایمنی نصب شده بر روی سورن را کیسه هوا، سیستم جدید فرمان تاشو و کمربند مدرن پیش‌کشنده و محدود‌کننده نیرو اعلام و اظهار کرده بود: ازجمله آپشن‌های سمند سورن می‌توان به جی‌.پی.‌اس (سیستم تعیین موقعیت جغرافیایی از طریق ماهواره) و سیستم مالتی مدیا (چند‌رسانه‌ای) اشاره کرد.
    او با بیان اینکه سمند سورن از نظر شکل ظاهری با سمند‌های معمولی تفاوت‌های زیادی دارد، عنوان کرد که این خودرو قابلیت قرارگیری موتور‌های مختلف از جمله موتور ملی و موتور Tu5 را دارد.
    حال با توجه به گفته مدیران ایران خودرو به نظر می‌رسد که در پلات فرم سمند جدید که مجموعه گیربکس، موتور، شاسی، فنربندی و سیستم فرمان و ترمز را شامل می‌شود تنها موتور تغییر کرده است.
    محمدزاده در این باره می‌گوید: تفاوت سورن با مدل‌های قبلی سمند مانند تفاوت پژو پرشیا نسبت به پژو 405 است. البته مدل جدید سمند از کیسه هوا بهره می‌برد که طراحی آن در ایران و به کمک شرکت‌های اروپایی انجام شده است‌، ولی بر روی بخش‌هایی از آن نیز در چین کار شده و تست‌های آن نیز در آن کشور انجام شده است.
    طبق گفته برخی از کارشناسان، طراحی بدنه از مهم‌ترین تغییرات انجام شده بر روی این خودرو است‌، ولی سیستم‌های تهویه مطبوع و چگونگی پخش هوای خودرو و همچنین نوع مکانیزم آن تا حدودی برای افزایش راندمان تغییر کرده است‌، اما با این وجود حداقل در فاز‌های ابتدایی، پلت‌فرم تغییری نکرده است.
    مشکلی به نام طراحی پلت‌فرم
    با اینکه طراحی پلت‌فرم از اصول خودروساز شدن است، حتی با وجود ایجاد تحول در زمینه طراحی بدنه مدل جدید سمند، اما هنوز در ایران، خودرو داخلی با طراحی کاملا بومی ساخته نشده است و این کار (طراحی بدنه و تزئینات و موتور) با کمک شرکت‌های اروپایی انجام می شود که سبب شده است خودروهای در‌ بازه زمانی طولانی و با تکنولوژی قدیمی در ایران تولید شوند.
    با این وجود با عرضه مدل جدید سمند، حال این سوال مطرح است که شرکت‌های ایرانی با توجه به اینکه طبق آمارهای ارائه ‌شده، جزو 20 خودرو‌ساز بزرگ جهان در زمینه تولید محسوب می‌شوند، اما آیا از این منظر، واقعا آنها را خودرو‌ساز می‌توان دانست؟
     
  12. meisam317

    meisam317 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏26 آگوست 2005
    نوشته ها:
    1,183
    تشکر شده:
    62
    محل سکونت:
    ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴
    مشخصات فنی ال 90
    موتور بنزینی K7M ، K7J با حجم 1598 ، 1390 سی سی ، چهار سیلندربا هشت سوپاپ
    قدرت (اسب بخار) 75 - 90 اسب بخار در 5500 دوردردقیقه
    تورک (کيلوگرم-متر) 128 - 112
    گيربکس دستی پنج سرعته
    استاندارد آلایندگی یورو 4
    ظرفیت سرنشین 5
    مصرف سوخت درخارج شهر
    (ليتر در صد کيلومتر) 9.2-10
    مصرف سوخت در حالت ترکیبی 7.3-6.8
    حجم باک 50 لیتر
    وزن ا1540-1535 کیلوگرم
    حداکثر سرعت 162-175 کيلومتر در ساعت
    شتاب صفر تا صد 11.50-13 ثانيه
    ترمز ABS دیسکی
    چرخها 185/65r15 - 165/80 r 14
    سيستم تعليق جلو مک فرسون
    سيستم تعليق عقب تاچ تایپ ترشن بی
    مدل پايه مطابق تعريف Master Agreement
    قيمت فروش:000/000/82 ريال
    http://http://www.renault.co.ir/?lang=fa&page=01

    E1
    گرمگن شيشه عقب ، بوق با صداي دوگانه، آفتابگير جلو و آينه آرايش، پلاستيك دور دسته ترمز دستي، چراغ داخل صندوق عقب، سپر همرنگ بدنه، زه دور بدنه، كنسول با رنگ متاليك، رينگ 15 اينچي، جاي قراردادن وسايل روي درب جلو، كمربند ايمني با قابليت تنظيم ارتفاع، كولر و فرمان هيدروليك
    قيمت فروش :000/000/96 ريال

    E2
    اينه هاي برقي جانبي، چراغ مطالعه سرنشينان ، جاي قراردادن نقشه، چهار عدد بلندگو، صندلي قابل تنظيم در ارتفاع ، چراغ مه شكن جلو، كنسول با روكش الومينيومي ، ريموت قفل مركزي ، جلو پنجره كرومي
    قيمت فروش :000/600۰/10 ريال
    *******************************************************************************
    مقايسه فني و كيفي لوگان با خودروهاي هم كلاس آن تا كنون بيشتر مسائل تجاري مربوط پروژه ال-90 مطرح بوده و كمتر كسي به مشخصات فني اين خودرو و مقايسه آن با خودروهاي مشابه در بازار ايران پرداخته است.

    به دليل افتتاح «رنو‌پارس» اولين شركت «اروپايي-ايراني» براي توليد خودرو در ايران بد نديديم نگاهي فني به خودروي لوگان جايگزين پيكان و مقايسه آن با محصولات مشابه يا رقيبان آينده آن در ايران داشته باشيم اطلاعات فني زير از شركت‌هاي رنو، پژو و مزدا اخذ شده است.



    خودروي لوگان اولين محصول پروژه ال-90 از پلت‌فرم توسعه يافته نيسان ميكرا استفاده كرده، طراحي بدنه خودرو نيز face lift طراحي بدنه سولنزا است. اين خودرو در كلاس +B قرار دارد و رقباي آن در ايران از نظر كلاس مزدا 323، پژو 405، پژو 206 صندوق‌دار81 S و سمند است. البته خودرو «گل» نيز در اين كلاس در ايران توليد خواهد شد. كلاس B در آينده پرفرو‌ش‌ترين بازار خودروي ايران يعني 70درصد سهم بازار را فتح خواهد كرد و تمام خودروسازان سعي در حضور در اين بخش دارند.

    شايد بتوان به راحتي گفت كه اين كلاس تا پنج سال آينده نيز براي واردكنندگان چشم‌انداز مناسبي نخواهد داشت. شايد لادا تنها رقيب باشد. البته دو خودروي هيوندايي ورناي كرمان خودرو و پروتون مالزي نيز در اين كلاس حضور دارند. در اين كلاس خودرويي برنده خواهد بود كه درعين مقاوم بودن، دير تعمير بودن، موتور قوي و كم‌مصرف داشته و داراي طراحي خوب، سيستم تعليق مناسب و قيمت ارزان باشد.

    البته با در نظر گرفتن تمام موارد مزدا 323 بازنده اول اين ماراتن بازار خواهد بود، ولي در صورت كاهش قيمت به زير 10 ميليون تومان شايد لوگان به دليل خصوصيات فوق‌العاده مزدا 323 با مشكل مواجه شود.

    در ادامه مطلب بايد توجه داشت كه خودروهاي ياد شده در كلاس B ،B+، B++ قرار دارد و به دليل در دست نبودن اطلاعات فني هيوندايي ورناي و گل به بررسي تنها رقيبان اصلي‌ اين كلاس در ايران يعني پژو 206 صندوق‌دار، مدل‌هاي جديد سمند، پژو 405، مزدا 323 در كنار لوگان مي‌پردازيم.

    قواي محركه
    موتورهاي لوگان در ايران در سه تيپ خواهند بود:1/6 و 4/1ليتري با كدK7M و K7J و يك موتور به حجم 6/1 ليتري با كد K4M اين سه موتور هر كدام از كم ‌مصرف‌ترين موتورها در كلاس خود هستند. موتور 6/1 ليتري K7M يك موتور 8 سوپاپ با قدرت90 اسب بخار و مصرف 8 ليتر در 100 كيلومتر است. گشتاور اين قواي محركه درحدود 128 كيلوگرم متر است و از نظر قدرت به حجم موتور يك قواي محركه نه چندان پيشرفته به حساب مي‌آيد. حداكثر سرعت اين موتور با استفاده از يك جعبه دنده‌ دستي 5 سرعته3 JH كه بر روي خودرو كيليو رنو وصل است، 175 كيلومتر در ساعت را با شتاب صفر تا صد 5/11 متر بر ثانيه در اختيار راننده قرار مي‌دهد. موتور K7J با ظرفيت 4/1 ليتري با گشتاور 112 كيلوگرم بر متر مي‌باشد. كه با قدرت 75 اسب بخار حداكثر 162 كيلومتر بر ساعت سرعت دارد. اين موتور كه شبيه موتور3 TU پژو 206 به حساب مي‌آيد يك موتور معمولي در استاندادرهاي بين‌المللي برآورد مي‌شود. موتور3TU ، 206 با حجم 4/1 ليتر قدرت 75 اسب بخار و حداكثر سرعت 166 كيلومتر بر ساعت را دارد. دو موتور K7J و K7M با سيستم تزريق سوخت multiport داراي يك اتاق احتراق به ضريب تراكم 9:1/5 است كه از اين نظر اتاق احتراق معمولي به شمار مي‌رود كه بايد تنها در آن از بنزين سوپر استفاده شود.

    رنو - نيسان درباره اين دو موتور گفته است: در انتخاب اين نوع موتور معيارهاي متفاوتي از جمله هزينه، دوام و چندكاره بودن و كم‌هزينه بودن را ملاك قرار داديم. موتورهاي 8 سوپاپ از سري7 k درمحصولات كنوني رنو مانند كيليو و كانگو استفاده شده است. آنها داراي شاخصه گشتاور نيرو در سرعت‌هاي پايين هستند و در محدوده وسيعي از سه هزار تا چهارهزار و پانصد دور دردقيقه عملكرد مناسبي دارد.

    اين قواي محركه در خودروي لوگان ايران از گيربكس دستي 5 سرعته مگان دو (پرفروش‌ترين خودروي اروپا) استفاده مي‌كند. در اين دو موتور به منظور پايين آمدن بهتر خودرو در سرازيري‌ها يا سرعت گرفتن به صورت نرم در هنگامي ‌كه خودرو داراي بار سنگين است، ميزان ضريب در سه ‌دنده نخست كوتاه‌تر گرفته شده است. دو دنده ابتدايي بيشتر بر سوخت كمتر و عملكرد بهتر و كم‌ صداتر تاكيد دارند. نوع 4/1 ليتري در حالت تركيبي 8/6 ليتر سوخت در 100 كيلومتر رامي‌سوزاند و استانداردهاي يورو4 توسط آن اخذ مي‌شود.

    البته اين موتورها با نمونه استفاده شده در خودروي كيليو رنو تفاوت‌هايي نيز دارند. با تغيير در ميل بادامك، گشتاور در سرعت‌هاي پايين افزايش يافته كه سبب قدرت بيشتر در حركت سربالايي‌ها مي‌شود. موتور اصلي اين خودرو در ايران1/6 K4M ليتري با قدرت 110 اسب بخار و نسبت تراكم 10:1/1 و سرعت 210 كيلومتر قابليت گازسوز شدن را دارد. اين موتور كه مصرف 5/8 ليتري در 100 كيلومتر دارد از نظر قدرت و مصرف سوخت يك موتور خوب امروزي در جهان به شمار مي‌رود رقيب اين موتور در ايران شايد تنها موتور مدرن5 TU پژو كه 110 اسب بخار قدرت داشته و بر روي آخرين ورژن‌هاي پژو 206 و 307 استفاده مي‌شود، باشد. موتورهاي خودروي گل با 1800 سي‌سي 90 اسب بخار و پروتون با 1800 ‌سي‌سي 90 اسب بخار قدرت دارد.

    موتور مزدا 323 با ظرفيت 6/1 ليتري از نوع سوپاپ رو بوده و با ضريب تراكم بالايي كه دارد قدرتي معادل 110 اسب بخار را تامين مي‌كند. البته به احتمال زياد مزدا 323 به دليل هماهنگي بسيار زياد موتور با گيربكس و هماهنگي با دورهاي مختلف جعبه‌دنده داراي قدرت يكنواخت‌تري خواهد بود و به احتمال زياد از نظر موتور، اين خودرو يعني مزدا 323 شايد برترين خودرو در اين كلاس باشد، اما از نظر قيمت خودروي لوگان برنده اين قسمت خواهد بود.

    موتور5 TU پژو 206 با مصرف 5/8 ليتر و قدرت 110 اسب بخار با شتاب صفر تاصد 9 ثانيه يكي از رقيبان اصلي لوگان در اين قسمت است. البته بايد توجه داشت رايانه اين موتور براساس شرايط محيطي ايران برنامه‌ريزي نشده و بعضي از سنسورها نيز در موتور نوع ايران وجود ندارد در حالي‌كه مغز موتور لوگان بر اساس شرايط محيطي ايران در حال طراحي دوباره است. پژو 405 و سمند در اين كلاس با موتورهاي 8/1 ليتري با قدرت 97 اسب بخار با مصرف 5/12 ليتر در 100 كيلومتر عقب‌مانده‌ترين موتورها هستند. البته برنامه سمند در سال‌هاي آينده استفاده از موتور 2000 سي‌سي با قدرت 145 اسب بخار و استفاده از موتور5 TU پژو 206 است كه شايد آن را قادر به رقابت از نظر موتوري با لوگان كند، اما 405 در اين كلاس بازنده اصلي از نظر موتوري خواهد بود.

    سيستم تعليق و جلوبندي
    سيستم تعليق و جلوبندي يكي از مهم‌ترين مواردي است كه معمولا اين سيستم در خودروهاي كره‌اي ايران بسيار ضعيف و در خودروهاي ساخت پژو فرانسه مناسب است. در سمند اين سيستم با فرمان‌پذيري فوق‌العاده داراي سختي و البته ايمني است.

    سيستم تعليق و جلوبندي خودروهاي مورد استفاده در ايران به دليل وجود جاده‌هاي نامناسب بايد از سيستم فنربندي قوي و ارتعاش‌گيري‌هاي فوق‌العاده بهره‌مند باشد. اكثر خودروها در ايران تا كنون از نظر جلوبندي با مشكل مواجه بوده‌اند يا به اصطلاح پس از مدتي جلوي خودرو به صدا مي‌افتد كه پيكان و محصولات پژو كمترين مشكل را در اين قسمت داشته‌اند. رنو در اين قسمت با رقيب سرسختي در قسمت تعليق يعني پژو، استاد سيستم‌هاي تعليق در جهان، مواجه است. در زمينه تقويت سيستم تعليق و فنربندي خودروي لوگان، رنو ادعا كرده است فنربندي لوگان بسيار بزرگ‌تر و قوي‌تر از خودروهايي است كه براي بازار اروپاي غربي ساخته مي‌شود. انجام تحقيقات گسترده بر روي مقاومت فنرهاي جلو و عقب اجرا شده و اجزاي حركت كننده به حد زيادي محدود شده‌اند.

    رنو اعلام كرده آسايش و نرمي اين خودرو شبيه مدل‌هاي اوليه خودروي كيليو است. در لوگان سيستم تعليق جلو از نوع مك‌فرسون و سيستم تعليق عقب از نوع تنش‌گير پيچشي تركيب‌شده با فنر ضربه‌گير و كمك‌فنر است.

    فنربندي جلوي لوگان بسيار شبيه 405 و 206 است، اما در قسمت عقب سيستم ضربه‌گير از كمك‌فنري بزرگ‌تر با قابليت ارتعاشات بيشتر به همراه يك فنر لوله‌اي قطور‌تر استفاده مي‌كنند كه در كنار قدرت زياد سيستم تعليق عقب نسبت به پژو 405 ضربه‌گيري و نرم بودن خودرو نيز درعين حال بيشتر است.

    رنو ادعا مي‌كند، با اين خصوصيات هندلينگ يا خوش‌دستي خودرو بسيار به روز و مناسب شرايط جاده‌اي ايران خواهد بود. البته سيستم جلوبندي و فنربندي اين خودرو شايد كمي از مزدا 323 كه يكي از بهترين سيستم‌هاي فنربندي در ايران را داشته باشد عقب بماند. فرماندهي اين خودرو به اعتقاد كارشناسان رنو با استفاده از فرمان هيدروليك پرقدرت و سيستم فرمان استفاده شده و جلوبندي خودرو مناسب جاده‌هاي ايران خواهد بود. ولي بعيد به نظر مي‌رسد قدرت فرمان‌گيري اين خودرو به خودروي سمند در ايران برسد.

    ايمني خودرو
    اين خودرو داراي ترمز ABS و لاستيك 15 اينچي است. لوگان از جلو ترمز ديسكي داشته و از عقب به ترمز كاسه‌اي مجهز است. ترمز ABS اين خودرو از توزيع‌كننده ترمز الكترونيك سود مي‌برد. رنو كه استاد ايمني خودرو در دنيا به شمار مي‌رود، شايد محصول آن با نام لوگان در بازار ايران از نظر ايمني رقيبي نداشته باشد. البته در كلاس B رنو در اين‌باره ادعا كرده است كه مهندسان بخش ايمني شركت رنو از جديدترين روش‌ها جهت ايمني اين خودرو استفاده كرده‌اند. رنو با استفاده از شبيه‌سازهاي ديجيتالي توانسته مقاومت خودرو را در مقابل ضربات وارده بررسي كرده و خطرات اوليه را در اين مرحله از ميان ببرد. ساختار اين خودرو به گونه‌اي است كه در هنگام تصادف به منظور پراكنده‌سازي انرژي جنبشي به صورت فعال عمل مي‌كند و در هنگام اصابت قسمت جلو موتور به گونه‌اي طراحي شده كه در هنگام تصادف جمع شود و وارد اتاق نشود. اين عمل مانند بالشي ضربه را جذب مي‌كند.

    در قسمت فوقاني خودرو در صورت ورود ضربه اين تنش در ميان قاب‌ ستون‌هاي كناري جذب مي‌شود. در قسمت مركزي اين‌بار توسط رام شاسي جلوگيري مي‌شود و نهايتا در قسمت تحتاني از طريق فريم‌بندي كه از شش جهت به هم اتصال دارد انرژي جذب خواهد شد.

    داشبرد خودرو كه در جذب ضربات ناشي از تصادف نقش مهمي دارد از پلي‌پروپيلن جذب كننده ساخته شده كه صدمات احتمالي به زانو و سر را به حداقل مي‌رساند.

    قسمت زيري نيز به گونه‌اي طراحي شده كه ميزان صدمه به ساق پاها به حداقل برسد. در هنگام تصادف ستون مركزي از لگن سرنشينان محافظت مي‌كند، به نحوي كه مقاومت جانبي ارائه شده از سوي صندلي و لايه‌هاي درها اين پروسه را تكميل مي‌كند. باك بنزين در زير با موادي محافظت مي‌شود و همچنين دور از سيستم تعليق و ترمز قرار داده شده است.

    يك رام‌شاسي در پشت صندلي عقب خطر اشيايي كه وارد كابين مي‌شود را كاهش مي‌دهد. كمربند ايمني نيز از پيشرفته‌ترين نوع آن در جهان به شمار مي‌رود. اين كمربند سه‌ منطقه‌اي و مرحله‌اي عمل مي‌كند و براي تمام صندلي‌ها حتي صندلي عقب در نظر گرفته شده است. در ضمن دو كيسه هواي مخصوص براي راننده و سرنشين جلو قرار گرفته. اين كيسه‌هاي هوا مجهز به محفظه‌اي هستند كه فشار داخلي را كنترل كرده و ميزان صدمه به سرنشينان را به حداقل مي‌رساند. اين در حالي است كه رقيب سرسخت اين خودرو از نظر ايمني مزدا 323 و پژو 206 خواهند بود. پژو 206 كه يكي از ايمن‌ترين خودروها در تصادفات جاده‌اي در ايران به شمار مي‌رود با جمع‌ شدن جلوي خودرو بدون وارد آوردن ضربه به اتاق محل سرنشينان انرژي تصادف را جذب مي‌كند. مزدا 323 نيز وضعيتي مشابه خودرو 206 دارد.

    از نظر ترمز نيز مدل‌هاي جديد سمند در جلو و عقب مجهز به ترمز ديسكي هستند. بايد توجه داشت كه ترمزهاي ديسكي قابليت ترمزگيري را به ميزان فراواني افزايش مي‌دهند، حال ‌آنكه در لوگان تنها چرخ‌هاي جلو مجهز به ترمز ديسكي مي‌باشند. مزدا 323 نيز داراي ترمز ABS مجهز به EBD بوده و سيستم كيسه هوا نيز همانند پژو 206صندوق‌دار در اين خودرو نيز وجود دارد.

    خودروي لوگان از نظر وزن يكي از سبك‌ترين خودروهاي كلاس B در ايران با وزن 975 كيلوگرم است. البته با شگردهاي مهندسين، ايمني خودرو حفظ شده. همچنين در اين خودرو با استفاده از كاهش پيچيدگي در شكل بدنه و استفاده از شيوه‌هاي ارزان‌تر و توليد بالا و كاهش مواد استفاده شده در خودرو در كنار روش‌هاي توليد نوين رسيدن به قيمت 6 ميليون و 750 هزار تومان دست يافتني شده است.

    بايد توجه داشت در صورت تحقق اين قيمت، اين خودرو مي‌تواند ارزان‌ترين و در عين حال با توجه به قيمت آن كارآمدترين خودرو باشد، اما در بعضي از اين موارد اين خودرو از رقيبان خود مانند پژو 206 صندوق‌دار و مزدا 323 و مدل جديد سمند عقب خواهد ماند. براي توليد قطعات اين خودرو قطعه‌سازان برتر دنيا از جمله ولوو، يورو APS، جانسون كنترل،ACT ، پروكس، آيري، ام‌اس اي، متال اينپكس همراه تيمي از رنو در پروژه طراحي و توليد همكاري داشته‌اند.
    __________________
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    [​IMG]
     
  13. meisam317

    meisam317 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏26 آگوست 2005
    نوشته ها:
    1,183
    تشکر شده:
    62
    محل سکونت:
    ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴
    تفاوت خط توليد تندر90 سايپا و ايران خودرو خبرگزاري موج - تندر90(ال90) خودرويي است كه در ايران خودرو و سايپا توليد خواهد شد بنابراين كيفيت توليد، خدمات پس از فروش و مشتري مداري عامل اصلي و تعيين كننده براي فروش بيشتر اين خودرو از سوي دو شركت است.

    به گزارش خبرنگار موج، به منظور اصولي تر شدن قضاوت در خصوص محصول مشترك دو شركت ايران خودرو و سايپا، ويژگي هاي خطوط توليد اين دو شركت رقيب به اختصار و براي مقايسه اعلام مي شود.
    براساس اين گزارش، تندر90 سايپا(پارس خودرو) در سالن خط توليد جديد و با تجهيزات جديد توليد مي شود اما سالن توليد و تجهيزات ايران خودرو مربوط به خودروي پيكان است.
    براي تندر90 سايپا از 35ربات در سالن خط توليد استفاده مي شود و توليد اين خودرو در شركت ايران خودرو بصورت دستي انجام خواهد شد
    اين گزارش مي افزايد، هم اكنون توليد انبوه تندر90 در سايپا(پارس خودرو) پس از تاييد شركت رنو، آغاز شده اما بنابر اظهارات يكي از مسئولان رده بالاي رنو پارس، شركت ايران خودرو پيش از تاييد شركت رنو توليد انبوه خود را آغاز كرده است.
    تندر90 هاي سايپا تست 50 هزار كيلومتري مدل آزمايشي را پشت سر گذاشته در حاليكه اين تست براي محصول توليدي ايران خودرو انجام نگرفته است.
    بنابراين گزارش و طي اخبار دريافتي از شركت رنو فرانسه، شركت رنو خط توليد تندر90 سايپا(پارس خودرو) را كاملا تاييد كرده است، اما علي رغم اظهار نظر محمد حسين فقيه معاون مدير عامل ايران‌خودرو درتوليد تندر، شركت رنو خطوط توليد تندر90 ايران خودرو را بطور كامل تاييد نكرده است.
    در ادامه اين گزارش تاكيد مي شود كه مديران سايپا از توليد دو هزار دستگاه و مديران ايران خودرو از توليد سه هزار و 500 دستگاه تندر90 براي امسال خبر داده بودند كه با توجه به شرايط و خطوط توليد، بايد منتظر تحقق وعده هاي اين دو شركت باشيم.
    براي سال آينده(1386) نيز سايپايي ها از توليد 90 هزار دستگاه و مديران ايران خودرو از توليد 75 هزار دستگاه خودروي تندر90 خبر داده اند.
    خط توليد تندر90 در ايران‌خودرو ديروز در حالي به بهره‌برداري رسيد كه سايپا(پارس خودرو) ديگر توليدكننده اين خودرو در كشور، از اواخر ماه گذشته توليد تندر90 را آغاز كرده است
    مدل E0(آپشن ساده) تندر90 كه بدون كولر و شيشه بالابر و برخي تجهيزات جانبي است احتمالا با استقبال مردم مواجه نخواهد شد اما مدل هاي E1 و E2 اين خودرو كه با نصب تجهيزات كامل است به قيمت حدود 10 تا 11 ميليون تومان عرضه مي شود.
    علي رغم آغاز رسمي توليد خودروي تندر90 در دو كارخانه بزرگ خودروسازي كشور، به غير از محصول آپشن ساده اين خودرو(e0) كه شش هزار و 750 يورو قيمت گذاري شده، قيمت ساير مدل‌ها هنوز اعلام نگرديده است.
    پيش بيني مي شود كه با توجه به جديد بودن، مصرف كم و استاندارد بالا محصولات E1 و E2 تندر90 با استقبال مشتريان روبرو شود و در آن صورت است كه از مشتريان خودروهاي 10 تا 11 ميليون توماني ساخت داخل به ويژه پژو405، سمند، پژو206 و ريو كاسته خواهد شد
    عكس ضميمه [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    __________________
    [​IMG]
     
  14. avajang.com .leftavajang.com.right