برگزیده های پرشین تولز

مشخصات ظاهری شترمرغ

E.I.G

Registered User
تاریخ عضویت
7 دسامبر 2014
نوشته‌ها
147
لایک‌ها
54
سن
31
محل سکونت
ارومیه - خیام
در گذشته شترمرغ ها را می توانستید بیشتر در مناطق جنگل های باز بدون درخت و دشت های هموار آفریقایی پیدا کنید، این پرنده بزرگ قابلیت پرواز کردن ندارد ولی در عوض دارای گردن بلند و برهنه ، پاهایی بلند و محکم و بدن پر از پر است. در جنس نر و ماده شترمرغ ، از لحاظ رنگ پر تفاوت های به چشم می خورد. جنس نر شترمرغ پرهای تیره رنگ با دم سفید رنگ دارد و ماده معمولا به رنگ قهوه دیده میشود.

%D8%B4%D8%AA%D8%B1%D9%85%D8%B1%D8%BA-1.jpg

در هر دو جنس شترمرغ ، اندازه سر نسبت به اندازه بدن کوچک است ، نوک بزرگی دارند و چشمان بزرگ آنها توسط مژه های تیره محافظت میشود. همان طور که دیده اید شترمرغ ها چشمان بزرگی دارند ( که بزرگتر از مغز آن است ! ) که به آنها قدرت بینایی فوق العاده ای می دهند.
شترمرغ ها نمی توانند پرواز کنند ، اما می توانند به شکل ایده آلی بدوند. شترمرغ با استفاده از پاهای بلند و قدرتمند خود می تواند جهش های به طول ۵ متر داشته باشد این یعنی با یک جهش می تواند ۵ متر را طی کند. سرعت شترمرغ می تواند به ۷۰ کیلومتر در ساعت برسد و جالب تر میشود اگر مقایسه کنید که یوزپلنگ سرعتی ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت دارد.هنگامی که شترمرغ به نهایت سرعت خود می رسد با استفاده از بالهای خود و با کمک گرفتن از باد تعادل خود را حفظ می کند.
پاهای قوی شترمرغ تنها به منظور سریع دویدن تکامل نیافته اند ، بلکه در هنگام دفاع از خود نیز این پاها نقش یک نیزه بسیار موثر را ایفاء می کنند. هنگامی که شترمرغ توسط یک شکارچی مانند شیر ، یوز پلنگ ، لئوپارد ( لئوپارد، گربه های وحشی و بزرگی هستند که جثه ی آن ها، کمی کوچکتر از شیر است ) و … مورد حمله قرار میگیرد. یک ضربه توسط این پاها می تواند منجر به مرگ شکارچی شود. این را بررسی کنید، هر دو پای شترمرغ با یک پنجه ده سانتی تیز مسلح است، بنابراین شکارچیان باید مراقب باشید!
شترمرغ با بهره گیری از قد بلند و چشمان تیز بین قادر است بسیاری از شکارچیان را از مسافت های دور تشخیص دهد. ولی وقتی خطر نزدیک باشد ، حالت دفاعی اولیه شترمرغ مخفی شدن است. این پرنده با نگه داشتن سر و بدن خود نزدیک زمین سعی در مخفی کردن خود مینماید.رنگ پرها ، نزدیک به خاک های ماسه ای محیط زندگی شترمرغ می باشد و این مورد در فرایند مخفی شدن بسیار کارا است. شاید شنیده باشید که ، شترمرغ ها سر خود را در شن و ماسه پنهان کرده اند؟ ولی خوب در واقع این جمله حقیقت ندارد.
شترمرغ عمدتا گیاهخواری هستند ، خوردن ریشه ها ، برگ ها ، گل ها و دانه ها غذای اصلی این پرنده را تشکیل میدهند. اما آنها همچنین حشرات ، مارمولک ها و سایر موجودات کوچک نیز می خورند. آنها عمدتا در مجاورت محیط زندگی چراء حیواناتی مانند کل یالدار ، بز کوهی ، گورخر زندگی می کنند و همکاری صمیمانه ای با هم دارند. این دسته از حیوانات حشره های مورد نیاز شترمرغ را برای تغذیه او جمع می کنند و شترمرغ نیز در عوض در هنگام خطر حمله شیر و … محیط را با خبر می کند.
شترمرغ ها به صورت گروهی زندگی می کنند ، که گله نامیده میشوند. این گله ها به طور کلی از ۱۲ شترمرغ تشکیل شده است. شترمرغ های نر با یکدیگر برای کنترل چند شترمرغ ماده دیگر رقابت می کنند و برنده ***** کل گروه را به دست میگیرد.
هر گله همچنین یک شترمرغ ماده نیز دارد که تنها با **** گله جفت میشود ، اما شترمرغ نر می تواند با تمام ماده های گروه جفت شود.
در طول فصل جفت گیری ، **** گروه بر روی زمین یک لانه می سازد و تلاش می کند که ماده های گروه را به خود جذب کند. فنون جذب ماده با رقص شروع میشود ، رقص خاصی که مختص شترمرغ می باشد. پرنده خود را به زمین میزند و بعد بال ها و گردن خود را میلرزاند ، سپس گردن خود را به اطراف می چرخاندن و این رقص شترمرغ است.
بعد از جفت گیری ، شترمرغ ماده تخم های خود را درون لانه می گذارد ، اما این تخم ها ، اصلا شبیه تخم های عادی نیستند. بلکه شما با بزرگترین تخم موجود بر روی کره زمین مواجه خواهید شد. به طور میانگین تخم شترمرغ ۱۵ سانتی متر طول دارد و وزن آن به بیشتر از ۱٫۵ کیلوگرم است.
شترمرغ ماده اصلی در حدود ۱۱ تخم میگذارد ، که این تخم ها در مرکز لانه یعنی امن ترین جا چیده میشوند. سایر شترمرغ های ماده بین ۲ تا ۶ تخم می گذارد.
بعد از چهل روز ، جوجه ها سر از تخم بیرون می آورند و در عرض چند روز از لانه خارج میشوند و پدر و مادر خود را دنبال می کنند. شترمرغ والد از بچه ها در برابر آفتاب سوزان و باران ، باد با قرار دادن جوجه ها در زیر بدن و بال هایشان مراقبت می کنند.

http://bit.ly/2DBPmJx
 
بالا