برگزیده های پرشین تولز

مشکلات بعد از عمل لیفت سینه

hassanseo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 می 2016
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
1
سن
33
محل سکونت
iran
woman-touchscreen-modern-nurse-doctor-internet-screen-Fotolia_22381257_Subscription_XL.jpg


گفتگو سلامت با دکتر کرمانی بدن بسياري از مادران، بعد از بارداري، ديگر وضعيت و شکل قبل از بارداري را ندارد و گاهي حتي با ورزش و رژيم غذايي قابل بازگشت نيست. بسياري از زنان در چنين شرايطي حس مي‌کنند که ديگر جذابيت قدیم را ندارند و از لحاظ روحي‌رواني آسيب مي‌بينند. پستان‌ها يکي از اعضاي بدن هستند که اکثرا ٌ بعد از بارداري و زايمان، بيشتر دچار چنين تغيير حالتي مي‌شوند. ماستوپکسي يا جراحي پلاستيک جهت بازگرداندن پستان‌ها به وضعيت طبيعي، يکي از روش‌هايي است که در چنين شرايطي قابل استفاده است.

جهت چه شکل پستان‌هاي بعضي زنان بعد از زايمان تغيير مي‌کند؟

خب، بعد از سال‌ها، عواملي مانند بارداري شيردهي و نيروي جاذبه زمين مي‌تواند سبب پايين افتادن پستان‌ها ‌شود. همان‌طور که پوست الاستيستي (کشساني) را از دست مي‌دهد، سينه‌ها تمايل به از دست دادن شکل و سفتي‌شان پيدا کرده شروع به شل شدن مي‌کنند. حتي بدون بارداري بر اثر مرور زمان و دیدنی زمين اضافه کم کردن وزن تمام اين صدمات شاید ايجاد شود. بالا بردن سينه ماستوپکسي، يک عمل جراحي است که سينه‌هاي شل شده مجددا شکل گرفته و بالا مي‌آيند، بدون اينکه اندازه کلي سينه تغيير نماید . برخلاف ماستوپکسي، هدف اصلي از بزرگ و کوچک کردن سينه تغيير اندازه يا اندازه سينه است. اما اگر چه در بعضي موارد به ویژه وقتي سينه‌ها تنها کمي شل و سست مي‌شوند، فقط با عمل بزرگ کردن سينه، بالا بردن و همچنين سفتي مناسب سينه نيز، مي‌تواند ايجاد شود. ليفت سينه يا ماستوپکسي يک عمل جراحي براي بالا بردن ترميم شکل پستان‌ها است. ماستوپکسي همچنين مي‌تواند محل آرئول‌ها ناحيه تيره دور نوک سينه را اصلاح ‌کند. اگر پستان کوچک باشد اندازه از دست داده باشد بعد از بارداري پروتزهاي سينه هم‌زمان با ماستوپکسي مي‌تواند اين عيب را اصلاح نماید .

اين جراحي به چه کساني قابل‌توصيه است؟

بسياري از بانوان خواستار ماستوپکسي هستند ، به دليل اين که بارداري داشته‌اند، پوست آنها شل شده اندازه سينه هم کوچک شده است. اما اگر شما بخواهيد باز بچه‌دار شويد، بايد عمل را به تعويق بيندازيد چون بارداري مجددا سينه‌هاي شما را بدشکل خواهد کرد.

اين جراحي خطري ندارد؟

تمام جراحي‌ها مي‌توانند ريسک داشته باشند؛ ليفت سينه عمل ساده‌اي نيست ولی قابل اطمينان است، به ویژه زماني که با بهترين کيفيت انجام مي‌گيرد. در تمام جراحي‌ها احتمـا ل ظهور موارد ي وجود دارد که مي‌تواند حاوی خون‌ريزي عفو نت باشد که اما خون‌ريزي و عفو نت در ليفتينگ سينه زياد شايع نيست. شما مي‌توانيد با مشاوره با پزشکان عوارض بعد از عمل را کاهش دهيد. يکي از نکاتي که نقش مهمي در پيامد جراحي دارد نکشيدن يا ترک سيگار است، جهت چه که سيگار کشيدن رگ‌هاي خوني را تنگ کرده بناجهت ن جريان خون را كم شدن مي‌دهد احتمـا ل جوش میل کردن زخم و التيام يافتن آن را ضعيف مي‌کند. آسپرين و داروهاي ضدالتهابي خاص و ديگر داروها نيز مي‌توانند باعث افزايش خون‌ريزي شوند، بناجهت ن نبايد آنها را استفاده کنيد.

بعد از عمل انتظار چه عوارضي را بايد داشت؟

به دنبال عمل جراحي ليفت سينه با نخ میزاني ورم کبودي روي پستان‌ها ايجاد خواهد شد. کبودي حدود 2 تا 3 هفته بعد از بين مي‌رود. در حالي که بيشتر ورم‌ها به مرور از ميان مي‌روند، میزان ي از ورم شاید تا 3 ماه باقي بماند. طبق نشانه‌هايي که قبل از عمل روي سينه گذاشته مي‌شوند، هميشه سعي مي‌شود تا نوک هر دو سينه دقيقا در يک محل متقارن قرار بگيرد اما نيروهاي کششي جاي زخم‌ها احتمال دارد کمي جا شکل‌شان را بعد از عمل عوض نماید تغيير دهد. اگر چه هميشه بايد به خاطر داشته باشيد که سينه‌هاي طبيعي نيز به هر حال فرق ‌هايي با نیز دارند. با اينکه روش‌هاي مورد مصرف بوسیله پزشک بهترين فاصله توازن ممکن را بين دو سينه و نوک آنها تضمين مي‌کند باعث افزايش امکان شير دادن بعد از عمل جراحي بالا بردن سينه مي‌گردد، ليکن اين افزايش، تضمين شده نيست گاهي شير دادن بعد از عمل احتمالا مختل شود. بعد از عمل جراحي، احتمال دارد متذکر شويد که پستان‌ها کمي سفت شده‌اند، به ویژه کناره‌هاي پارت ‌هاي بريدگي ايجاد شده، اين به خاطر فرآيند طبيعي جوش میل کردن زخم و عناصري است که در بافت زخم قرار دارند، تا جوش‌میل کردن را آسان کنند. وقتي اين اتفاق رخ مي‌دهد درصورت نياز ماساژي توسط جراح‌تان به شما راهنمای داده مي‌شود تا ویرایش را سريع نماید . اين حالت کم‌کم به مرور رفع مي‌شود اما شاید چند ماه طول بکشد تا کامل شود. همچنين ممکن است در چند هفته اول متوجه شويد که سينه‌هاي‌تان به طور غيرطبيعي بالا هستند . نگران نباشيد چون هميشه جاذبه زمين آنها را شل کرده و به محل طبيعي و مطلوب بازمي‌گرداند. بايد انتظار اين را داشته باشيد که حس پوست موجود در نوک سينه و پوست اطراف آن بعد از عمل جراحي كم شدن يافته باشد. اين به دليل آسيبي است که به انتهاي اعصاب حسي اين ناحيه در وقت عمل جراحي وارد شده است اين مساله عموما اجتناب‌ناپذير است و اکثرا در عرض چند ماه اين حالت از بين مي‌رود.

1448095091.jpg


از کي مي‌توان به زندگي عادي برگشت؟

جوش میل کردن و التيام يافتن زخم يک فرآيند تدريجي آرام است. باوجود اينکه فقط يک يا دو روز بعد از اين نوع عمل جراحي بايد استآسان کنيد، بايد هميشه سعي کنيد تا خود را آماده چند روز استآسان بعد از عمل کنيد. بسياري از بيماران مي‌توانند کارهاي سبک‌شان را بعد از 14 تا 15 روز انجام دهند ولي بعضي‌ها خوب است يک تا دو هفته ديگر استآسان کنند. به خاطر داشته باشيد که در افراد مختلف عمل جوش میل کردن زخم مفرق است احتمالا شما قبل از اينکه دوباره خودتان را بازيابيد، به استآسان بيشتري نياز داشته باشيد. در سه، چهار هفته‌ اول راه رفتن مفيد است چون باعث خوب شدن گردش خون شده ورم را کاهش مي‌دهد، همچنين باعث کم شدن احتمـا ل ايجاد لخته شدن خون در پاها مي‌شود. بلند کردن چيزهاي سنگين يا فعالی ت شديد، در 6 هفته‌ اول بعد از جراحي ممنوع است. تمام قوانين در دوره اصلاح يکسان هستند . اگر کاري انجام مي‌دهيد که باعث ناراحتي‌تان مي‌شود، آن را انجام ندهيد.​
 
بالا