برگزیده های پرشین تولز

مشکل بالا سینه خود را با این حرکت حل کنید

nikelhamsh

همکار نویسنده
همکار نویسنده [؟]
تاریخ عضویت
8 آگوست 2017
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
27
سن
29
f8ds_ryan_terry_handsome_bodybuilder.jpg


همه ورزشکاران و ورزش دوستان مخصوصا کسانی که در رشته بدنسازی فعالیت میکنند می دانند که عضلات سینه ای یا پکتورال ها یکی از زیبا ترین عضلات بدن می باشد که میتوان با پرورش آنها زیبایی اندام خود را دو چندان به رخ بکشید. برای همین کسانی که هدفشان زیبایی اندام می باشد و ورزش های قدرتی می کنند خیلی روی کار کشیدن از این عضله در باشگاه ها وقت می گذارند. یکی از بهترین حرکات ها برای پرورش عضلات سینه ای همانطور که میدانید پرس سینه هالتر معرفی شده است. باید اعتراف کرد که این حرکات واقعا برای پرورش و حجیم شدن سینه شما بسیار موثر می باشد و با اختلاف زیاد بهترین حرکت به شمار می آید. اما اگر کمی دقت کرده باشید خواهید دید که با انجام این حرکت بیشتر قسمت میانی و پایینی سینه خود را درگیر خواهید کرد و زیبایی عضلات بالا سینه را نمی توانید آنگونه که هستند نمایش دهید. قسمت هایی که نام برده شد علاوه بر تجربه به وسیله تحقیقاتی که بر روی ورزشکاران قدرتی انجام گرفته بود هم اثبات شد.

مشکل بالا سینه

باید اعتراف کنیم که عضلات بالایی سینه یکی از دیر رشد ترین عضلات در بدنسازی می باشد. این مورد را حتما شما هم تجربه کرده اید ولی باید بدانید که ژنتیک عضلات سینه شما هم در شکل گیری عضلات بالا سینه بسیار مهم می باشد. هستند کسانی که به طور ژنتیکی عضلات بالا سینه رو فرمی دارند و بسیار خوب به نظر می آید. اما اگر ژنتیک خوبی هم ندارید میتوانید با تمرکز بیشتر بر روی عضلات بالا سینه خود آنها را تقویت کنید.

پرس سینه روی دستگاه اسمیت (بر روی ترقوه)

یکی از بهترین حرکات که کمی برای بدنسازان نا آشنا هست همین حرکت می باشد البته باید به شیوه ای انجام شود که بر روی عضلات بالا سینه فشار آورد. بر روی نیمکت زیر دستگاه اسمیت دراز بکشید تا حرکت پرس سینه هالتر اسمیت را اجرا کنید. در بالاترین قسمت حرکت سعی کنید تا عضلات بالا سینه را تا حد امکان منقبض کنید. در مسیر برگشت حرکت یا همان قسمت منفی حرکت دقت کنید تا حرکت را آهسته انجام دهید تا سوزش عمیق را در عضلات خود حس کنید. تا جایی که میتوانید میله هالتر را پایین بیاورید ولی مواظب باشید تا آسیب نبینید. بعد از اندکی مکث می توانید دوباره حرکت را اجرا کنید. پایین آوردن میله بستگی به انعطاف، آمادگی و گرم بودن عضلات سرشانه شما دارد، پس از گرم کردن آنها قبل از انجام این حرکت غافل نشوید.

در تمام طول دامنه حرکتی مطمئن باشید که از سینه خود فشار را وارد میکنید. انتخاب وزنه ای مناسب که در حد توان شما باشد برای انجام این حرکت توصیه می شود.
 
بالا