• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مشکل با رم های GEIL Value Plus 2 x 2 GB DDR3-1600 . تقاضای راهنمایی از دوستان

wonnin

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2010
نوشته‌ها
4,001
لایک‌ها
7,614
محل سکونت
Wish I Knew
با سلام خدمت همه عزیزان پی تی . امیدوارم هر جا که هستید گوشه خونه - پشت میز کامپیوتر - جنگلهای شمال - طبیعت زیبای ارومیه - آنتالیای ترکیه - پاتایای تایلند - لاس وگاس شیطان بزرگ -........ لبهاتون همیشه خندون باشه :lol:

دوست خوبم از همین پی تی 2 تا رم GEIL Value Plus 2 x 2 GB DDR3-1600 ـهیه کردند و چون با مادربردشون سازگار نبود من رم ها رو ازشون برداشتم .

از اون روز رم ها رو رو 3 تا سیستم مختلف انداختم با مادربردهای Giga p61 -Asus p77 و msi 790fx-gd70 . رو هر 3 تا سیستم بعد یه مدت کار کردن سیستم ایراد سخت افزاری نشون داده و به صفحه ارور آبی رنگ میره و رستارت میشه .

میخواستم رم ها رو بفرستم کارانتی که گارانتی سازگار دارند . از دوستان اطلاعی در این باره دارند که این ایراد رم ها مربوط به چی هستش ؟ چون از فرد مطمئنی در پرشین تولز رم ها خریداری شده و ایشون هم گفتند که رم ها کاملا سالم هستند .

ممنون میشم راهنمایی کنید :wub:
 

erfan33

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
3 می 2010
نوشته‌ها
1,833
لایک‌ها
466
محل سکونت
KARAJ
سلام
به طور حتم یکی از رم ها مشکل داره
شما تک تک رو سیستم بندازید و امتحان کنید ببینید کدوم مورد هست
ولی در نهایت هر دو رم رو برای گارانتی ارسال کنید.
 

Amirpooyan

Registered User
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2006
نوشته‌ها
631
لایک‌ها
20
محل سکونت
Tehran
با سلام خدمت همه عزیزان پی تی . امیدوارم هر جا که هستید گوشه خونه - پشت میز کامپیوتر - جنگلهای شمال - طبیعت زیبای ارومیه - آنتالیای ترکیه - پاتایای تایلند - لاس وگاس شیطان بزرگ -........ لبهاتون همیشه خندون باشه :lol:

دوست خوبم از همین پی تی 2 تا رم GEIL Value Plus 2 x 2 GB DDR3-1600 ـهیه کردند و چون با مادربردشون سازگار نبود من رم ها رو ازشون برداشتم .

از اون روز رم ها رو رو 3 تا سیستم مختلف انداختم با مادربردهای Giga p61 -Asus p77 و msi 790fx-gd70 . رو هر 3 تا سیستم بعد یه مدت کار کردن سیستم ایراد سخت افزاری نشون داده و به صفحه ارور آبی رنگ میره و رستارت میشه .

میخواستم رم ها رو بفرستم کارانتی که گارانتی سازگار دارند . از دوستان اطلاعی در این باره دارند که این ایراد رم ها مربوط به چی هستش ؟ چون از فرد مطمئنی در پرشین تولز رم ها خریداری شده و ایشون هم گفتند که رم ها کاملا سالم هستند .

ممنون میشم راهنمایی کنید :wub:

از گفته های به نظر میرسه که مشکلی وجود داره و یکی یا شایدم هر دو ماژول معیوب هست؛ که با تست کردن آونها میتونید مطمئن بشید.
برای اینکه خیالتون راحت بشه و مطمئن بشید که ایراد از کدوم ماژول هست، از نرم افزار MemTest86 میتونید برای این کار استفاده کنید. (یکی از نرم افزارهای معروف در این زمینه است)
شما هر دو ماژول RAM رو جداگانه با این نرم افزار تست کنید، ممکنه تست ها زمان بر باشه، پس صبور باش.
برای ساخت CD یا USB Flash از نوع Bootable برای نرم افزار Mestest86 میتونی از این راهنما استفاده کنی.

بعد از تست هر دو ماژول اگه از فروشنده مهلت تست گرفتین و هنوز به پایان نرسیده میتونید به ایشون اطلاع بدید که ماژول (یا ماژول ها) معیوب هستن.
در غیر اینصورت بهتر به شرکت سازگار برای استفاده از خدمات گارانتی مراجعه کنید.
 

wonnin

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2010
نوشته‌ها
4,001
لایک‌ها
7,614
محل سکونت
Wish I Knew
سلام
به طور حتم یکی از رم ها مشکل داره
شما تک تک رو سیستم بندازید و امتحان کنید ببینید کدوم مورد هست
ولی در نهایت هر دو رم رو برای گارانتی ارسال کنید.

نه تا حالا رم ها رو جداگانه تست نکردم . چون بعید میدونستم اشکال از رم ها باشه . احتما میددادم چون باس 1600 هستش با مادربردها سازگاری مناسب رو نداره و مچ نمیشن .

ممنون فردا صبحی رم ها رو تکی استفاده میکنم و تستش میکنم
از گفته های به نظر میرسه که مشکلی وجود داره و یکی یا شایدم هر دو ماژول معیوب هست؛ که با تست کردن آونها میتونید مطمئن بشید.
برای اینکه خیالتون راحت بشه و مطمئن بشید که ایراد از کدوم ماژول هست، از نرم افزار MemTest86 میتونید برای این کار استفاده کنید. (یکی از نرم افزارهای معروف در این زمینه است)
شما هر دو ماژول RAM رو جداگانه با این نرم افزار تست کنید، ممکنه تست ها زمان بر باشه، پس صبور باش.
برای ساخت CD یا USB Flash از نوع Bootable برای نرم افزار Mestest86 میتونی از این راهنما استفاده کنی.

بعد از تست هر دو ماژول اگه از فروشنده مهلت تست گرفتین و هنوز به پایان نرسیده میتونید به ایشون اطلاع بدید که ماژول (یا ماژول ها) معیوب هستن.
در غیر اینصورت بهتر به شرکت سازگار برای استفاده از خدمات گارانتی مراجعه کنید.

ممنون این بهترین راه حل هستش و حتما تستش میکنم با این روش
رم ها رو چند ماهی هستش که خردم و مسوولیتش دیگه از عهده فروشنده اش خارج شده . اگر چه برام تا حالا سالم کار نکردند .
خیلی ممنون مثل اینکه آخرین راه کار گارانتی هستش
 

koroosh_kabir

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2007
نوشته‌ها
391
لایک‌ها
11
محل سکونت
مازندران
شما اول زحمت بکش
یه رم دیگه جور کن و روی سیستم بذار، ببین مشکلت حل میشه یا نه. اگر حل شد، پس مشکل از این رم ها هست. حالا رم ها رو به طور جداگانه تست کن. معلوم میشه که مشکل از کدومه.
 
بالا